Pozitivno preuzimanje

Businessweek procvao otkad je “pod kapom” Bloomberga: Interes za kvalitetnim novinarstvom je univerzalan

Ivor Balen

Svako izdanje donosi značajno više međunarodnog sadržaja i autentičnih izvještaja. Zauzeli smo poziciju lidera u stvaranju ideja na poljima ekomomije, tehnologije, politike i financija kaže zamjenik glavnog urednika Romesh Ratnesar 



U vrijeme kada novinska industrija globalno podrhtava, vijest kako pojedine publikacije ne samo da uspijevaju održati broj prodanih primjeraka, nego taj broj čak i raste, može se objasniti na dva načina. Ili je to iznimka koja potvrđuje pravilo, ili dokaz da će kvalitetan novinarski rad pronaći svoj put do kupca bez obzira na ogromnu konkurenciju besplatnog sadržaja na internetu. Trend koji se može pratiti na Zapadu jest da svoje poslovne rezultate najbolje održavaju – poslovne novine. Dnevnik Wall Street Journal je tako u rujnu ove godine imao 2,3 milijuna prodanih primjeraka, što tiskanih, što digitalnih, odnosno 9,4 posto više nego godinu ranije. »Perjanica« business novinarstva, londonski tjednik Economist, 1960. prodavao se u 30.000 primjeraka, 2000. u milijun, nakon čega je uslijedilo »internetsko doba« koje ga nije ni okrznulo. Novina koju poslovni ljudi često drže pod rukom kao dio imidža, danas je na milijun i pol prodanih primjeraka. 


  Tajna uspjeha


Rast prodaje američkog Bloomberg Businessweeka uglavnom se povezaje s rastom kvalitete magazina koji je krajem prošlog desetljeća bio na rubu propasti, s prepolovljenim prihodima od prodaje i oglašavanja u razdoblju od samo tri godine, od 2006. do 2009. Preuzeo ga je Bloomberg LP, medijska korporacija njujorškog gradonačelnika Michaela Bloomberga i uslijedio je preporod zbog kojega se danas i Businessweek ponosno drži »pod miškom«. Magazin je 2010. redizajniran, kako grafički, tako i novinarski i već 2011. imao je 19 postotno povećanje prihoda od oglašavanja. Nakon preuzimanja, prodaja je porasla za 9 posto, odnosno s 900.000 na gotovo milijun primjeraka. 


   – Businessweek je prošao gotovo kompletnu transformaciju, kaže Romesh Ratnesar, zamjenik glavnog urednika i urednik Međunarodnog izdanja.   


Integriranjem Hrvatske u EU, prema Retnesarovom mišljenju, učiniti će i događaje iz naše zemlje zanimljivijima. 




   – Politiku i biznis Srednje i Istočne Europe redovito pratimo. Kako se zemlje bivše Jugoslavije razvijaju i postaju sve više uključene u šira, europska tržišta, očekujemo da će i naše pokrivanje događajima u tim zemljama biti sve veće, rekao je Retnesar.



– Povećali smo broj stranica za više od 20 posto. Svako izdanje donosi značajno više međunarodnog sadržaja i autentičnih izvještaja , kaže Ratnesar za Novi list. Tajna uspjeha, prema njegovom mišljenju, leži u tome što niti jedan drugi magazin u SAD-u ne nudi širinu globalnog sadržaja kao Bloomberg Businessweek. 


   – Zauzeli smo poziciju lidera u stvaranju ideja na poljima ekomomije, tehnologije, politike i financija. U vrijeme kada su drugi smanjili troškove izvještavanja iz svijeta, Businessweek u svakom broju nudi svaobuhvatan pregled globalnih tema. Kvaliteta tekstova, izvještavanja, fotografije i dizajna među najboljima je u Americi danas, dodaje Ratnesar, naglasivši da su ključni urednički ciljevi Businessweeka u predstojećem razdoblju širenje međunarodne publike na svim platformama, tiskanim, webu, mobilnim telefonima i tabletima. 


  Oglasi lete u nebo


Ratnesar je zamjenik glavnog urednika Businessweeka postao u svibnju prošle godine, nakon što je više od 10 godina proveo u magazinu Time. On je jedna od Bloombergovih akvizicija nakon preuzimanja Businessweeka, novim glavnim urednikom kojega je postao Josh Tyrangiel, također jedan od, do tada, čelnih ljudi redakcije Timea. Među »pojačanjima« došao je i Alec Casey s pozicije dopredsjednika potrošačkog marketinga u Hearst Magazines, također jednoj od vodećih medijskih korporacija, poznatoj po izdanjima kao što su Elle, Cosmopolitan, Esquire… Za Caseya je osmišljeno novo radno mjesto, šef tiraža, a brojke sugeriraju da je i to bila dobra odluka. 


   – Od Bloombergovog preuzimanja povećali smo broj prodanih primjeraka s 900.000 na 980.000. Kada sam došao, u suradnji s našim timovima počeli smo tražiti područja potencijalnog širenja. Više od pola našeg rasta dolazi iz međunarodnih izvora. Businessweek je 2006. imao 180.000 pretplatnika van SAD-a i tadašnji vlasnici odlučili su smanjiti međunarodni sadržaj. Vratili smo se na ta tržišta i shvatili da je potražnja za našim redizajniranim proizvodom velika. Paralelno, radili smo na povećanju broja pretplatnika u SAD-u, kaže Casey. 


   Posebno poglavlje u priči o Businessweeku se mora posvatiti oglašavanju. Upravo je pad prihoda od oglasa jedan od glavnih problema novinske industrije u cijelom svijetu, ali očito, ne za svih. 


   – U protekle dvije godine bilježimo jak rast broja oglasnih stranica. Prema podacima iz lipnja ove godine, Bloomberg Businesweek zauzimao je drugo mjesto u broju i rastu oglasa u društvu tri konkurentske publikacije, magazina Fortune, Forbes i Economist. U prvoj polovici godine oglasi su nam rasli za 6,4 posto, konkurentski magazini u prosjeku rastu 4,2 posto, a prema statistikama, magazinsko oglašavanje ukupno je u istom razdoblju palo 9 posto. , rekao je Casey. 


   – Čitatelji koji gravitiraju magazinu kao što je Bloomberg Businessweek su uspješni, svjetskih nazora, orijentirani biznisu i kulturno obrazovani. S druge strane, težimo doprijeti i do šire publike. Vjerujemo da su želja i interes za visokokvalitetnim novinarstvom univerzalni, zaključio je Retnesar.