Slična iskustva

Zgrada POS-a na Drenovi poput one na Hostovom bregu: Fasada više puta krpana, problemi i s grijanjem

Damir Cupać

Snimio Silvano JEŽINA

Snimio Silvano JEŽINA

Na sva četiri POS-ova stambena objekta na Donjoj Drenovi fasada je krpana nekoliko puta u dvije godine od predaje ključeva, a veliki problem predstavljaju plinski bojleri i sustav za toplu vodu i grijanje



Da je POS-ov projekt leglo fušeraja i neprofesionalnosti kada je riječ o izvođačima radova o čemu su u jučerašnjem broju našega lista govorili stanari zgrade na Hostovom bregu, svjedoče i iskustva stanara na Donjoj Drenovi čije je zgrade gradila riječka Novotehna.


Njihova su iskustva vrlo slična stanarima Hostovog brega, pa valja podsjetiti da su s tih zgrada letile roletne. Stanari su o svom trošku platili sudskog vještaka koji je utvrdio da fasada na sva četiri stambena objekta nije dobro izvedena, a što za posljedicu ima da je već nekoliko puta bila krpana, iako je prošlo samo dvije godine od primopredaje ključeva.



Svi prijavljeni nedostaci u roku jamstvenog roka bit će otklonjeni


– Jamstveni rok od dvije godine za otklanjanje nedostataka na objektima na Donjoj Drenovi je istekao, no svi nedostaci prijavljeni tijekom trajanja jamstvenog roka bit će otklonjeni. Što se tiče nalaza i mišljenja sudskog vještaka o izvedenim radovima na fasadi objekata te sanaciji napuknuća, shvaćamo ga vrlo ozbiljno, no na njega se u ovom trenutku ne možemo očitovati sve dok se ne obave sva potrebna ispitivanja i pribave sva relevantna očitovanja, poručio je ravnatelj APOS-a Grada Rijeke Vladimir Benac.





No, stanari na Donjoj Drenovi imaju još i veći problem, a to je problem s plinskim bojlerima i sustavom za toplu vodu i grijanje. Naime, sudski vještak kojega je angažirao APOS utvrdio je niz nepravilnosti. Stanari su osuđeni na samo jednog servisera, Usluge Sušak, tvrtku koja je kao podizvođač radila za Novotehnu. Bojleri čak nemaju upustvo na hrvatskom jeziku, a servis se svodio na improvizirane radove odvijačem što je izazvalo ogorčenje stanara. No, ni tu nije kraj jer je dan prije ponovnih pregleda bojlera tvrtki Usluge Sušak oduzeto zastupništvo. Iako je Novotehna zatražila od stanara da budu kod kuće kako bi se bojleri ispitali. Još uvijek stanari ne znaju točno kada će se stručno pregledati plinski bojleri, a kamoli kada će se nedostaci otkloniti.


Bez »diskvalifikacije«


Na pitanje zbog čega u APOS-u ne aktiviraju bankarska jamstva, te uzmu nekog drugog izvođača koji bi otklonio brojne nedostatke koji su ostali iza Radnika Križevci i Novotehne, u APOS-u tvrde da u ovom trenutku ne razmišljaju o tome. Kao ni o »diskvalifikaciji« bilo kojeg izvođača na natječaju za izgradnju stambenih objekata na Martinkovcu.


– Razumljivo je negodovanje stanara kada je u pitanju pojava nedostataka na novoizgrađenim stanovima kao i nezadovoljstvo brzinom uklanjanja. Nekada je to nezadovoljstvo opravdano, a nekada je odraz nerealnih očekivanja i nedostatka razumijevanja za nastale probleme. Moram reći da niti ja osobno nisam zadovoljan količinom evidentiranih nedostataka, kao niti brzinom kojom izvođači pristupaju otklanjanju. Međutim, problemi se prvenstveno rješavaju suradnjom i strpljenjem, traženjem najboljih mogućih rješenja, a tek kad se iscrpe sve druge opcije, onda raskidima ugovora, naplatama garancija, tužbama i dugotrajnim sudskim postupcima.


Zaštita kupaca


Svoje kupce APOS je u okviru zakonskih propisa zaštitio pruženim jamstvima za otklanjanje nedostataka koja nisu tražena zato jer se očekivalo da nedostataka neće biti, već upravo zato jer su nedostaci sastavni dio svakog građevnog zahvata i njihovo otklanjanje uobičajena je praksa. Nedostaci nisu profesionalni propust niti jednog izvođača, no propuštanje u otklanjanju istih svakako bi predstavljalo neispunjenje ugovornih obveza, naglašava ravnatelj APOS-a Grada Rijeke Vladimir Benac. On dodaje da je u ovom trenutku mišljenja da izvođači unatoč nezadovoljavajućoj dinamici ipak dosljedno otklanjanju sve prijavljene nedostatke, te da nema uvjeta za aktiviranjem bankovnih jamstava i povjeravanja radova trećoj osobi.


– Međutim, ako to u budućnosti ne bude tako, svakako i ta opcija ostaje otvorenom. U tom bi slučaju slijedom nedvojbeno utvrđenog neispunjenja preuzetih ugovornih obveza, a temeljem odredbi Zakona o javnoj nabavi, tom izvođaču onemogućili natjecanje na budućim javnim nadmetanjima, a isto bi mu bilo otežano ili čak i u potpunosti onemogućeno i na svim drugim javnim nadmetanjima, zaključio je Benac.