Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 19° 1
Sutra: 19° 19° 1
22. svibnja 2019.
Dokapitalizacija nadmašila očekivanja

Završena dokapitalizacija Luke Rijeka: Poljaci žele da riječka luka prestigne Kopar

Vedran Devčić, Leszek Hajkowski i Zbigniew Nowik / Foto Davor KOVAČEVIĆ
Vedran Devčić, Leszek Hajkowski i Zbigniew Nowik / Foto Davor KOVAČEVIĆ
Autor:
Objavljeno: 29. srpanj 2015. u 16:59 2015-07-29T16:59:00+02:00

Cijena dionica Luke Rijeka jučer je na Zagrebačkoj burzi porasla za 8,41 posto, u trgovini te dionice bilo je 35 transakcija, odnosno oko tri i pol tisuće dionica, a ukupan je promet bio oko 160 tisuća kuna

ZAGREB  Iako i dalje ostaje najveći pojedinačni vlasnik Luke Rijeka, država  gubi svoj većinski paket od 85 posto, koliko je držala zajedno sa socijalnim fondovima i njezin udio u toj kompaniji ubuduće će biti 38 posto.  Najveći pojedinačni vlasnik Luke Rijeka nakon države bit će poljska tvrtka OT Logistics koja će  imati 20,7 posto dionica. Obvezni mirovinski fondovi zajedno će imati udio od 38 posto. 

Tako će izgledati vlasnička struktura u Luci Rijeka nakon što se  tehnički završi dokapitalizacija kroz koju su ulagači  u četiri kruga upisali gotovo 9,9 milijuna dionica. Predstavljajući rezultate dokapitalizacije predsjednik uprave Luke Rijeka Vedran Devčić kazao je da je ponuda na kraju za  32 posto nadmašila predviđenih sedam i pol milijuna dionica. Na taj način Luka Rijeka skupila je 396 milijuna kuna, otkrio je Devčić, a najveći dio novca uložit će se u Škrljevo. Devčić očekuje da bi radovi mogli započeti do kraja ove godine. 

Razvoj Škrljeva

Inače, cijena dionica Luke Rijeka jučer je na Zagrebačkoj burzi porasla za 8,41 posto, u trgovini te dionice bilo je 35 transakcija, odnosno oko tri i pol tisuće dionica, a ukupan je promet bio oko 160 tisuća kuna. 

Privatizacija Luke Rijeka kroz dokapitalizaciju tako je zapravo postala financijski najjača privatizacija sadašnje Vlade nakon Croatia osiguranja. 

Ministar Siniša Hajdaš Dončić istaknuo je  kako se država, umjesto da novac pokupi na račun državnog proračuna, odlučila da on ide u razvoj Luke Rijeka, odnosno u razvoj Škrljeva. Hajdaš Dončić istaknuo je kako je za Hrvatsku izvrsno da  u Luku Rijeka ulazi tvrtka iz jedne velike europske države  koja je i politički i ekonomski utjecajna. 

– Rijeka je sastavni dio mediteranskog koridora, a ovo partnerstvo daje konkurentnost na globalnom špediterskom tržištu, kazao je Dončić.Tvrtka OTP  OT Logistics je najveći operater lukama u Poljskoj, zapošljava oko dvije tisuće radnika i  ima podružnice u Poljskoj, Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Nizozemskoj, Mađarskoj, Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Državama. 

Predsjednik uprave te kompanije Zbigniew Nowik kazao je kako je ovim ulaganjem stvorena  dobra prilika da se ostvari koridor između Baltika i Jadrana, da su prvi razgovori s Lukom Rijeka počeli prije godinu dana, ali tada je bilo prerano za suradnju. 

– Pokušat ćemo uvjeriti naše klijente da dolaze u Luku Rijeka, za koju se nadamo da će prerasti Kopar i da će postati najveća luka na Jadranu, kazao je Nowik.  

Unaprijediti poslovanje

Na pitanje hoće li OT Logostics nastojati povećati svoj udio i je li država uopće zainteresirana prodavati preostale dionice, ministar je kazao da  će se o tome razmišljati kroz nekoliko godina kada se zbog povećanog posla poveća i cijena dionica Luke Rijeka.
 Poslovni savjetnik OT Logisticsa Leszek Hajkowski  i Nowik odgovorili su da se  povećanje udjela nameće kao logično pitanje, ali da zasad razmišljaju samo o tome kako zajedno s partnerima unaprijediti poslovanje Luke Rijeka. Ipak, Hajkowski je istaknuo da  ulaganje u Luku Rijeka može bit snažan signal ostalim poljskim ulagačima u Hrvatsku.  Ne isključuje daljnja ulaganja  OT Logisticsa u neke druge segmente hrvatskoga gospodarstva, ali i ulaganja drugih kompanija. 

Iako o konkretnim ulaganjima nitko nije govorio, logičnim se nameće produbljivanje suradnje HŽ Carga i poljskog PKP Carga, koja bi kad Hrvatska krene u dokapitalizaciju HŽ Carga mogla prerasti i u vlasničke odnose, ukoliko se Poljaci odluče sudjelovati i u tom procesu.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Aplikacija za bržu kupnju i nižu cijenu autobusnih karata
UZ ARRIVA CROATIA MOBILNU APLIKACIJU PUTNICI ŠTEDE VRIJEME I NOVAC

Aplikacija za bržu kupnju i nižu cijenu autobusnih karata