Izgradnja Rijeka prometove garaže

Zagrad B niče iz zemlje: Parkiranje u novoj garaži od sredine 2015. godine

Marinko Glavan

Do sada je izgrađena najniža etaža oznake -3, dijelom je izvedena etaža -2, a osim dovršenja iste još preostaje izgradnja etaže -1 te ulazne, tzv. nulte etaže. Izgradnjom garaže omogućit će se uklanjanje parkirnih mjesta u Dežmanovoj, Supilovoj i Kurelčevoj ulici koje će tako dobiti dodatni prometni trak 

Tijekom rujna i listopada past će i konačna odluka o »nadzemnom« dijelu projekta Zagrad B, potvrdio je predsjednik uprave »Autotransa« Zvonko Krmpotić. Prava na gradnju podzemne garaže, podsjećamo, Rijeka promet je kupio od ovog prijevozničkog poduzeća, s tim da je »Autotransu« ostalo pravo gradnje stambeno-poslovnog kompleksa u nadzemnom dijelu.    – Dvije su opcije. Prva je da projekt prodamo nekom trećem, no s obzirom na stanje na tržištu lako je moguće da i sami krenemo u izgradnju kompleksa. U svakom slučaju, kroz naredna dva mjeseca ispitat ćemo sve mogućnosti i odlučiti što i kako dalje, kazao je Krmpotić.


    Kada konačno bude otvorena za javnost, nova će garaža, osim spomenutih tristotinjak parkirnih mjesta, od kojih će dio biti opremljen i napajanjem za elektroautomobile, donijeti i još neke prometne novosti u samom centru grada. U prvom redu, izgradnjom novih kapaciteta omogućit će se uklanjanje dijela parkirnih mjesta u okolnim ulicama, prvenstveno u Dežmanovoj, Supilovoj i Kurelčevoj. 


   


Potrebe građana


S uklanjanjem parkirnih mjesta u tim bi se ulicama otvorio dodatni prometni trak, što bi pak omogućilo uvođenje dvosmjernog prometa. Druga je mogućnost da ostanu jednosmjerne  ali s dva prometna traka, a u Rijeka prometu računaju da bi oba rješenja povećala protočnost prometa u najužem gradskom središtu. Konačna odluka, međutim još nije donesena, ponajprije zbog toga što se, kako saznajemo, pokušava pronaći model koji bi zadovoljio potrebe stanara za parkiranjem svojih vozila, te ujedno omogućio komercijalno poslovanje garaže, budući da bi prevelik broj vozila s povlaštenim parkirnim kartama u garaži ugrozio poslovanje garaže. 


   Prva briga Rijeka prometa ipak bi trebalo biti zadovoljavanje prometnih potreba građana, a ne zarada, no kako je cijena cijelog projekta pedesetak milijuna kuna, zasigurno će nastojati da garaža u čim većoj mjeri bude popunjena vozilima čiji će vlasnici plaćati punu cijenu parkinga. 


   A ta bi cijena, saznajemo, trebala biti nešto povoljnija u odnosu na garažu Zagrad, u privatnom vlasništvu, smještenu tik do buduće gradske. Istodobno, cijena bi trebala biti viša nego na otvorenim parkiralištima Rijeka prometa, gdje sat parkiranja stoji šest kuna. Kako u Zagradu parkiranje za prva tri sata stoji osam kuna po satu, realno je očekivati da će cijena parkiranja u Zagradu B iznositi sedam kuna na sat. 




  


Pad prometa


Cijena od sedam kuna je, kažu upućeni, znatno niža od one s kojom se baratalo u prvobitnim kalkulacijama i planovima izgradnje garaže, prije sedam-osam godina, no vrijeme će pokazati je li i to previše za sve tanje novčanike Riječana kojima odlazak do grada i parkiranje postaje luksuz. Tome treba pribrojiti i pad gospodarske aktivnosti u središtu grada, o čemu svjedoče i podaci samog Rijeka prometa prema kojima je zabilježen trend opadanja broja parkiranih vozila u centru Rijeke, pa je upitno koliko će nova garaža biti popunjena, posebno s obzirom na činjenicu da joj se u neposrednom susjedstvu nalazi daleko veća garaža Zagrad u kojoj i sada slobodnih parkirnih mjesta u svako doba dana ima u izobilju.