Naš čitatelj razočaran tretmanom na Klinici za dentalnu medicinu

Za vađenje dva zuba naručen za sedam mjeseci

Barbara Čalušić

Dragan Smojver stigao je s Raba u KBC s uputnicom svog zubara koji mu nije htio vaditi zube jer je srčani bolesnik. No, liječnik u Rijeci smatra da je rapski zubar mogao obaviti zahvat, jer premosnice ne svrstavaju pacijenta u rizičnu skupinu i naručio ga za 13. 02. 2015.



RIJEKA  Svaku novu reformu zdravstvenog sustava obilježi i pitanje jesu li liječnici u primarnoj zdravstvenoj zaštiti jedni od onih koji također produljuju liste čekanja nepotrebnim upućivanjem bolničkim specijalistima i trebaju li liječnici u primarnoj zdravstvenoj zaštiti obavljati i one poslove koji su se vrlo često po inerciji slali specijalistima-kliničarima. 


   Na to pitanje podsjetio je i slučaj Dragana Smovjera, Rabljanina kojeg je otočni liječnik dentalne medicine poslao s uputnicom na vađenje dva zuba u Kliniku za dentalnu medicinu Kliničkog bolničkog centra Rijeka. Naime, kako nam je objasnio naš čitatelj, njegov se zubar boji vaditi mu zube, budući da je Smojver operirani srčani bolesnik i ima ugrađene dvije premosnice. 


  Izgubili dan


Razlog zbog kojeg je Dragan Smojver sa svojim slučajem upoznao medije je – 13. veljače 2015. godine. To je datum kad je naručen za vađenje dva zuba u Klinici za dentalnu medicinu. Naš čitatelj ne može vjerovati da za vađenje zuba mora čekati sedam mjeseci i ogorčen je na oralne kirurge riječke Klinike za dentalnu medicinu. 




– Živim na Rabu i nakon što me zubar poslao s uputnicom u Rijeku, ustao sam u četiri ujutro kako bih stigao na trajekt. Supruga me 2. srpnja vozila u Rijeku i moram napomenuti da sam već jednom vadio zub u Rijeci, ali u sušačkoj bolnici gdje me supruga i odvezla. Tamo su mi rekli da oni to više ne rade, da odem u grad, u Kliniku za dentalnu medicinu preko puta Pošte 2. Otišli smo tamo i nakon izvjesnog čekanja, liječnik doc. dr. Vladimir Ahel me primio. Napominjem da nisam bio naručen jer mi je pomoć bila potrebna što prije. Liječnik me pregledao i otišao, ništa mi nije rekao, a medicinska sestra mi je uručila nalaz i termin koji je, pazite, 13. veljače iduće godine. Pogledao sam nalaz i nisam mogao vjerovati da za vađenje zuba treba čekati sedam mjeseci. Pitao sam sestru što je to, a ona mi je odgovorila da ne može ništa, da je liječnik tako odlučio. Šokirani, izgubili smo dan i vratili se doma razočarani – detaljno u svom pismu koje je uputio na adresu naše redakcije, opisuje svoj posjet riječkoj Klinici za dentalnu medicinu Dragan Smojver. 



Osim problema s upućivanjem iz primarne zdravstvene zaštite u slučajevima koji nisu predviđeni smjernicama struke, ovaj slučaj otvara i pitanje smanjenja broja specijalista. Tako je nedavno riječki KBC ostao bez jednog oralnog kirurga, a isto se dogodilo i u Domu zdravlja Primorsko-goranske županije. Također, zbog preustroja Klinike za maksilofacijalnu kirurgiju, oralnokirurški zahvati više se ne obavljaju na ovoj klinici.    – Istina je da je pacijent do prije nekoliko mjeseci mogao isti zahvat napraviti na Klinici za maksilofacijalnu kirurgiju na Sušaku, no, nažalost, preustrojem klinika je prestala pružati oralnokirurške zahvate, a oralni kirurzi su se preselili na Kliniku za dentalnu medicinu, u Krešimirovu 40. Otvorila se i druga smjena te su sad oralni kirurzi dostupni i u popodnevnoj smjeni u Krešimirovoj 40, objašnjava prof. dr. Gržić.   No, usprkos pojačanom angažmanu, liste čekanja su se, kako kaže predstojnica Klinike za dentalnu medicinu, produljile jer su u međuvremenu prestala raditi dva oralna kirurga od sveukupno šest. Zatvaranjem radilišta na Klinici za maksilofacijalnu kirurgiju, ostala su samo dva radilišta na kojem se obavljaju ovakvi zahvati.    – Sve to znači da su se i kapaciteti smanjili za trećinu što je svakako razlog duljini čekanja i nezadovoljstvu pacijenata, zaključuje prof. dr. Gržić.


  Promjena liječnika


Predstojnica Klinike za dentalnu medicinu prof. dr. Renata Gržić potvrđuje da je upoznata s ovim slučajem. »I mi smo primili pisanu pritužbu pacijenta Smojver Dragana kojom se žali na ponašanje i termin narudžbe kod doc. dr. Ahela.«


Prema njezinim riječima spomenuti liječnik se na pisanu pritužbu pismeno očitovao, a očitovanje je Klinika za dentalnu medicinu poslala gospodinu Smojveru, no kako dodaje prof. dr. Gržić, pacijent s objašnjenjem nije bio zadovoljan. Zbog toga mu je naposljetku ponuđena i promjena liječnika. 


   – U očitovanju doc. dr. Ahel navodi da njegova dijagnoza ne zahtijeva specijalističko liječenje te da pacijent nije na antikoagulantnoj terapiji. Prema smjernicama za rad, takav zahvat može se napraviti u ordinaciji izabranog doktora dentalne medicine. Premosnice kao terapijski postupak ne svrstavaju pacijenta u rizičnu skupinu. U ponovnom telefonskom razgovoru pacijentu smo predložili promjenu liječnika te mu rekli da telefonom nazove krajem srpnja ordinaciju gdje će mu se ponuditi novi termin kod drugog specijalista, nastavlja prof. dr. Gržić.