Kukuljanovo

Za proizvodnju piva Rijeka je savršena strateška pozicija

Edi Prodan

Foto: Sergej Drechsler

Foto: Sergej Drechsler

Najvažnije – kvaliteta riječke vode je jedinstvena što je u pivarskoj industriji itekako važna referenca, kazao je Gordan Putanec



KUKULJANOVO Rijeka je naša strateška pozicija, zahvaljujući nizu komparativnih prednosti možda i najbolja u Hrvatskoj. Gledamo li na infrastrukturne pretpostavke, Industrijska zona u kojoj poslujemo odlično je organizirana, stoga i ne čudi da je najveća u Hrvatskoj.


Ovo je i najjača turistička regija u zemlji, Istra je vrlo blizu, jednako tako i Zagreb. Na ovom su području najčešći gosti Austrijanci i Nijemci kojima su kvalitete Kaltenberga itekako poznate. I na kraju, proizvodno i najvažnije – kvaliteta riječke vode je jedinstvena što je u pivarskoj industriji itekako važna referenca.


Craft verzije


Istaknuo je to Gordan Putanec, direktor Kaltenberg Adrie novinarima iz čitave Hrvatske koji su se jučer okupili na Kukuljanovu. Pivovara, a jedini je to takav Kaltenbergov proizvodni pogon koji se nalazi izvan Njemačke, ima i sve bolje izvozne rezultate – iz Rijeke piva putuje u Grčku, posebno kad je riječ o craft verzijama, specijaliziranom brandu Ludwig’s, uskoro će i u Italiju, a posluje se i s BiH.




S druge strane, Kaltenberg Adria nema aspiracije postati velikom proizvodnom silom. Riječ je o maloj pivovari kapaciteta do 50 tisuća hektolitara, a u strategiji razvoja najvažniju ulogu igra – kvaliteta. Čvrsto se slijedi i craft trend uz primjenu visokog stupnja tehnologije. Lepeza proizvoda je vrlo široka, od Pilsa, preko Hefeweissbier, do Ludwigs Dunkela, najprodavanijeg tamnog piva u Njemačkoj.



Kaltenberg Adria zapošljava po prilici 50 radnika. No, polovina njih zapravo radi u – restoranu. Kad bi se priča ogoljela do kraja, u samoj proizvodnji piva zaposleno je manje od trećine od ukupnog broja djelatnika. Mada, možda i ne čudi jer restoran Ludwig’s, inače integralni dio pivovare, plijeni osebujnim uređenjem, kao i činjenicom da je postao jedan od najpopularnijih na širem riječkom području.



Osam stoljeća


Ono gdje se također ovaj zanimljivi proizvodni pogon ističe je pivo Tars, lager, prvo autentično riječko pivo. S njim se za manje od godinu dana poslovanja uspjelo ući u ključne riječke ugostiteljske objekte i mjesta riječkog identiteta, a taj se proces i dalje nastavlja.


U drugom dijelu prezentacije, proizvodnim pogonom pojašnjavajući tehnologiju prozvodnje novinare je provela Martina Gržetić. Osim današnjice, približila je i skoro osam stoljeća tradicije ove pivarske kuće koja je između ostalog presudno utjecala na Bavarski zakon o čistoći piva koji je i danas aktualan.