Adamićev gat

Za nekoliko dana natječaj za pristanište: Hidroavioni uskoro u riječkoj luci

Marinko Glavan

Adamićev gat – buduće riječko uzletište hidroaviona / Foto Damir ŠKOMRLJ / NL arhiva

Adamićev gat – buduće riječko uzletište hidroaviona / Foto Damir ŠKOMRLJ / NL arhiva

European Coastal Airlines (ECA) planira uspostaviti dnevne letove prema Rabu, Puli, Cresu, Malom Lošinju, Novalji i Anconi



RIJEKA  Hidroavioni tvrtke European Coastal Airlines(ECA) od ove će turističke sezone Rijeku svakodnevno povezivati s Rabom, Pulom, Cresom, Malim Lošinjem, Novaljom i Anconom, potvrđeno je iz te aviokompanije.


  Uvjet za pokretanje hidroavionskih linija je provedba natječaja za pristanište za hidroavione u riječkoj luci, no iz Lučke uprave Rijeka potvrđeno je kako će i taj uvjet uskoro biti ispunjen, odnosno da će natječaj biti raspisan već za nekoliko dana.


  – Temeljem iskazanog interesa za pristajanje hidroaviona u riječkoj luci, Upravno vijeće Lučke uprave odlučilo je raspisati natječaj za pristanište koje će biti smješteno na glavi Adamićevog gata, praktički u samom centru grada te očekujemo da će u vrlo kratkom vremenu hidroavioni početi s prometovanjem u luci, što će dati novu dimenziju lučkom putničkom prometu, kazao je ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak, koji nije htio izlaziti s detaljima natječaja, poput roka u kojemu pristanište mora biti uređeno, prije službene objave.


  Prema njegovim će riječima hidroavioni slijetati i polijetati s morske površine izvan samog lučkog bazena, odnosno s vanjske strane Molo longa, a odatle do pristaništa na Adamićevom gatu stizat će ploveći propisanom brzinom unutar lučkog bazena.  


S novim linijama European Coastal Airlines planira i nova ulaganja u Hrvatskoj, uz dosad, kako tvrde, uloženih 20 milijuna eura, a s njima i otvaranje novih radnih mjesta.  

– Spremni smo uložiti još 20 milijuna eura ove godine ako se otvore tenderi i dozvoli nam se da razvijamo mrežu. Svaka nova lokacija, naravno, znači i novo zapošljavanje, uz dosad otvorenih 55 radnih mjesta. Riječ je o stabilnim radnim mjestima koja nisu sezonskog karaktera, nego podrazumijevaju zaposlenost cijele godine. Nepuna godina poslovanja je za nama, za sada smo zadovoljni. Da bi rezultati bili još bolji, potrebno nam je više lokacija u mreži, primjerice Rijeka, Zadar, Split. Nadamo se da će svi kao i Rijeka prepoznati vrijednost i važnost projekta kao i pozitivne učinke na turizam u cjelini, poručuju iz ECA.


  S riječkog aerodroma hidroavioni ECA trenutačno lete prema Rabu i Puli, uz relativno skroman broj putnika, no s dolaskom turističke sezone i ukoliko ECA zadovolji uvjete natječaja za slijetanje u luku, očekuje se i značajan rast broja putnika.



– U slučaju nepovoljnih vremenskih prilika, vjetra i valova koji bi mogli utjecati na sigurnost hidroaviona i putnika, slijetanje i polijetanje bit će omogućeno unutar lučkog bazena, uz posebnu dozvolu Lučke kapetanije, rekao je Mezak.


  Sam natječaj će najvjerojatnije biti tek formalnost, jer je teško očekivati da će se na njega javiti bilo tko osim ECA koja je trenutačno jedina kompanija koja održava hidroavionske linije u Hrvatskoj. Iz ECA na naš upit o pristaništu u Rijeci odgovaraju kako su već kontaktirali Lučku upravu i Grad te da je na obje adrese iskazana »dobra volja za izgradnju hidroavionskog pristaništa u Rijeci«.


  – Trenutačno povezujemo riječki aerodrom s ostatkom naše mreže, međutim, naravno da nam je cilj povezati Rijeku direktno linijom iz luke, poručuju iz ECA, navodeći da će se prijaviti na natječaj Lučke uprave čim bude raspisan.


  Na upit o destinacijama koje će njihovi hidroavioni povezivati s Rijekom te o rasporedu letova i cijenama karata, odgovaraju kako je plan dnevno povezati Rijeku s Rabom, Pulom, Cresom, Malim Lošinjem, Novaljom te Anconom.


  – Za sve lokacije trebalo bi biti moguće otići i vratiti se u istom danu. Točan raspored i cjenik ćemo objaviti kada završi natječaj, navode iz ECA.