Foto: SIlvano Ježina
Ništa lakše nije ni vozačima, posebno onima koji svakodnevno prolaze ovim vrlo prometnim raskrižjem, jer se zbog radova promet već pola godine odvija uz prekide i zastoje što redovito rezultiraju kolonama koje se protežu stotinama metara od raskrižja
RIJEKA Zbog prašine s gradilišta i ispušnih plinova vozila koja stoje u kolonama već pola godine ne možemo otvoriti prozore, kuće nam se tresu od teških strojeva, a svaki prelazak ceste do dućana ili autobusne stanice je pravi ruski rulet – tako život uz gradilište novog raskrižja Osječke, Škurinjske ceste i Ive Lole Ribara opisuju stanari okolnih zgrada.
Ništa lakše nije ni vozačima, posebno onima koji svakodnevno prolaze ovim vrlo prometnim raskrižjem, jer se zbog izvođenja radova promet već pola godine odvija uz prekide i zastoje, koji redovito rezultiraju kolonama koje se protežu stotinama metara od raskrižja, u što smo se i sami (po tko zna koji put u zadnjih šest mjeseci) uvjerili već prilikom pokušaja dolaska na gradilište.
Rekonstrukcije raskrižja obuhvaća izgradnju novog traka za lijevo skretanje prema zoni R9 (Vrtni centar), uz razdvajanje traka za desno skretanje, prema Novom naselju, od traka za vožnju ravno, a dodaje se i lijevo skretanje iz smjera Viškova u Ulicu Ive Lole Ribara. Uz to se grade novi potporni zidovi, sustav oborinske kanalizacije te obnavlja prometna signalizacija i semafori.
Ukupno će biti obnovljeno nešto više od 300 metara kolnika, ugovorena vrijednost radova koje izvodi GP Krk je šest milijuna kuna, projektant je Rijekaprojekt, a nadzor obavlja Ured ovlaštenog inženjera Zoran Samaržija Hranilović.
Buka teških građevinskih strojeva, oblaci prašine i radnici koji kako-tako pokušavaju održati barem neki red u prometu koji se, zbog nepostojanja alternativnih pravaca, svo vrijeme odvija paralelno s radovima. Kroz sve to povremeno se probija poneki pješak, izbjegavajući rupe na razrovanom gradilištu, kamione, bagere i automobile koji dolaze sa svih strana, s obzirom da na cijelom potezu gradilišta nema niti pločnika niti mjesta na kojemu bi pješaci na siguran način mogli preći cestu.
Pretrčavanje ceste doista je ruski rulet, jer pješaci moraju zaustavljati automobile kako bi prešli na drugu stranu ulice, što opet rezultira zaustavljanjem cijele kolone ionako frustriranih vozača, pa nerijetko poleti i pokoja psovka na račun građevinara, gradilišta i tako redom.
Ogorčeni stanari
Jedino čime je zadovoljan, dodaje, jest odustajanje investitora od ideje gradnje kružnog toka, jer bi, po njegovom mišljenju, to izazvalo još veće gužve.
Premaleni autobusi
– Prašina je najveći problem. Zavlači se i lijepi posvuda, evo pogledajte, na prozorskim daskama, balkonskim ogradama, svo cvijeće na balkonima puno je prašine. Ne možeš otvoriti prozore i prozračiti stan, osim noću. Ne možemo ni preko ulice, a ni uz nju, nego idemo sve okolo-naokolo, dolje prema rotoru, ako želimo do dućana. Sve je blokirano, posvuda su auti, bageri, strašno. Nadamo se samo da će čim prije završiti, kažu nam Petar Panić i Stojan Pupovac.
– Ne znamo, mi smo tu tek kraće vrijeme. Problem je kada se radovi moraju ovako izvoditi, dok teče promet, to znatno usporava stvari. Isto tako, često se zna dogoditi da se usred radova mijenja projekt, pa se mora dograđivati ili pregrađivati, pa se sve skupa otegne, govore nam radnici.
Pitanje o trajanju radova, odnosno kada će biti završeni i zbog čega ovoliko traju, kao i zbog čega se gradi raskrižje sa semaforima, a ne kružni tok, uputili smo i nadležnim službama Grada Rijeke, no dobili smo odgovor da je u utorak sastanak koordinacije projekta, te da će nam opširniji odgovor poslati tijekom današnjeg dana, a valja se nadati da će u odgovoru stajati i konačni datum završetka radova.