Prometna gužva

ŽIVOT OKO ŽUDIKE Rampe pred neboderima na Zametu moguće ako se stanari slože i – plate

Ljiljana Hlača

Je li na pomolu rješenje za prometnu gužvu u Ulici Petra Jurčića? / Foto Damir ŠKOMRLJ

Je li na pomolu rješenje za prometnu gužvu u Ulici Petra Jurčića? / Foto Damir ŠKOMRLJ

Parkirališta koja su prije uglavnom pokrivala potrebe stanovnika kvarta, uz nas sada moraju primiti kupce i zaposlenike Žudike koji, pored toga, koriste i pristupnu infrastrukturu – žale se stanari iz nebodera, a Grad im odgovara da, ako ih se više od polovine složi, dobit će rampe, ali ih moraju platiti iz pričuve zgrada



RIJEKA – Stanari nebodera u Ulici Petra Jurčića 4 i 6 na Zametu obratili su se Mjesnom odboru Zamet te Gradu Rijeci za pomoć zbog problema koji je posljedica izgradnje kompleksa Žudika, u njihovom susjedstvu. Riječ je o nedostatku parkirnih mjesta.


– Taj problem jako dugo traje, više od pet godina, a sada je sve došlo do faze da je ta situacija postala praktički neodrživa. Parkirališta koja su prije uglavnom pokrivala potrebe stanovnika kvarta, uz nas sada moraju primiti kupce i zaposlenike Žudike koji, pored toga, koriste i pristupnu infrastrukturu – žale se stanari iz nebodera.


U Žudiki su smješteni supermarket koji radi cijeli tjedan, zatim su tu parfumerija, banka, ljekarna, kozmetički salon, caffe bar, stomatološka ordinacija. Sve to gravitira prema ulici koja je uska, slijepa, u kojoj nema cestovne signalizacije ni prometnih ograničenja. Neboderi imaju 200 stanova, a u nekima se odvija poslovna djelatnost. Procjena je da u »rukavac« ulice svakodnevno uđe ili izađe oko 2.200 vozila, a tu su i kamioni dostave i slično koji uzrokuju »začepljenja«, redove i gužvu.


(Ne)planska gradnja




– U tim okolnostima, koje su dodatno otežane nemarnim ponašanjem vozača, primjerice onih koji ostavljaju vozila na cesti »na samo pet minuta« i nedostatkom regulacije, pravo je čudo da još nitko nije stradao u prometnoj nesreći – pojašnjavaju stanari nebodera, dodajući da, iako djelatnici i korisnici trgovačko-poslovnog kompleksa imaju na raspolaganju četrdesetak parkirnih mjesta na katu građevine, ona kao da se ne koriste, osim mjesta koja koristi dvadesetak stanara zgrade koji imaju svoj parkirni prostor pod rampom. Vjerojatno je razlog tome jer se nakon sat vremena parkiranje plaća. Zbog takvih uvjeta osobito su pogođeni bolesni koji žive u neboderima, a koji svakodnevno moraju na terapiju, slabo pokretni, odnosno invalidi u kolicima.


Život oko kompleksa Žudika postaje neizdrživ / Foto Damir ŠKOMRLJ


Život oko kompleksa Žudika postaje neizdrživ / Foto Damir ŠKOMRLJ



Sve se to događa, kažu nam ogorčeni stanari, jer izgradnja kompleksa nije kvalitetno urbanistički pripremljena, odnosno nije unaprijed isplanirana. Žudika je spojena na postojeće prometno rješenje kada je ulica projektirana radi nebodera, ali ne i poslovno-stambenog objekta tog tipa koji se iz godine u godinu razvija i u njemu se mijenjaju sadržaji. Stanari se pitaju: po kojoj se osnovi dozvoljava otvaranje poslovnih prostora u kompleksu ako se ne provjeri da ga prati i dovoljan broj parkirnih mjesta? Traže rješenje od gradskih vlasti, jer one su to, kažu, i dopustile.


Na potezu stanari


Zbog toga smo zatražili komentar Odjela gradske uprave za komunalni sustav iz kojega su nas izvijestili da je nedavno održan sastanak s mjesnim odborom i predstavnicima stanara te je na njemu dogovoreno da će se, ako se stanari slože, dozvoliti postavljanje fizičkih barijera na pripadajuća parkirališta oko nebodera.


Konkretno, neboderima će se dozvoliti da stave rampu na ulazu u ulicu. No postavu rampe morat će financirati sami stanari i to iz sredstava pričuve. Postavi li se rampa, svaki stanar bi imao ključ, odnosno upravljač kojim bi mogao podizati i spuštati rampu za ulazak ili izlazak. Da bi bilo moguće postaviti ovakvu opremu, potrebno je ishodovati suglasnost, odnosno treba prikupiti više od 50 posto potpisa stanara iz zgrada kojima bi se njome rješavao problem.


Ovo ne bi bio prvi takav slučaj da se problem parkiranja rješava na ovaj način – već neke zgrade na Brajdi imaju prostor pod rampom. U svakom slučaju, sada su ne potezu stanari koji mogaju odlučiti hoće li osigurati novac kako bi imali parkirno mjesto ispred svoga doma.