Devastacije

Vrt Osnovne škole Gornja Vežica stalno je na meti vandala: Kome smeta trud riječkih školaraca?

Ingrid Šestan Kučić

Foto I. Tomić

Foto I. Tomić

U vrtu od 400 »kvadrata« učenici su posadili razne vrste voća i povrća, ukrasno bilje, no uz uništavanje sadnica, one se i otuđuju, a nasadi su često i pogaženi



RIJEKA Prije godinu dana nastavnici, učenici i roditelji Osnovne škole Gornja Vežica realizirali su projekt »Permakulturni školski vrt« u okviru kojeg su putem Riječkog programa lokalnog partnerstva livadu oko škole preuredili u vrt koji je stavljen u funkciju poligona za edukaciju ne samo učenika, već i građana Gornje Vežice.


Međutim, unatoč svom trudu oko održavanja vrta i nastavku ulaganja, učenički je vrt, kaže ravnateljica Bojana Matešin, konstantno izložen devastacijama.


– Svjedoci smo vandalskoga ponašanja nekih naših sugrađana, koji su sve samo ne građani. Građani podupiru jedni druge u nastojanju da vlastiti okoliš učine lijepim i korisnim, a neki pojedinci s Gornje Vežice čine baš suprotno. Tako smo se nemalo iznenadili kada smo odnedavno primijetili oštećenja na žičanoj ogradi koju smo postavili upravo zato da područje vrta zaštitimo od neželjenih posjetitelja, nemarnoga gaženja nasada i zagađenja psećim izmetom. Spremnik za vodu koji smo nedavno smjestili u vrt kako bi se olakšalo navodnjavanje nasada i koji smo nabavili zahvaljujući donatoru iz Umaga i roditeljima koji su osigurali prijevoz spremnika, već nosi tragove pokušaja otuđivanja i uništenja – ističe ravanteljica.




Vrt OŠ Gornja Vežica / Foto I. Tomić


Vrt OŠ Gornja Vežica / Foto I. Tomić



U vrtu površine 400 četvornih metara učenici su posadili razne vrste voća i povrća, kao i ukrasno bilje, no uz uništavanje sadnica, one se i otuđuju. Vrt gornjovežičke škole je jedinstven u Rijeci, a u njegovo stvaranje bilo je uključeno 433 učenika, 62 djelatnika škole, stotinjak roditelja i pedesetak stanovnika Gornje Vežice.


Prostor koji učenicima služi za edukaciju, održavanje pokaznih radionice iz prirode, ali i za radnu terapiju te rekreaciju, potaknuo je međuvršnjačku, ali i međugeneracijsku suradnju.