Snimio: Vedran Karuza
Booking.com je Rijeku svrstao među pet najbrže rastućih destinacija u Hrvatskoj, dok je specijalizirana međunarodna asocijacija European Cities Marketing zaključila da je od svih analiziranih gradova Rijeka u razdoblju od 2011. do 2015. godine ostvarila najveći prosječni godišnji rast od 19,8 posto. Inače, prosječna godišnja stopa rasta država članica bila je – 4,5 posto
RIJEKA Rijeci nitko nikad nije predviđao turističku budućnost, no čini se da je upravo turizam, makar i tranzitni, ako ne trenutno najjače, onda barem najperspektivnije gospodarsko obilježje Rijeke, koja je izgubila industriju, a nije više prepoznatljiva ni kao jako lučko središte kakvo je nekad bila. Turizam se nametnuo kao jedan od modela razvoja grada. Prije desetak godina kroz Rijeku su uglavnom prolazili tranzitni gosti bez duljeg zadržavanja u gradu, danas je uobičajen prizor turističkih grupa koje pohode Rijeku i gradske znamenitosti.
Štoviše, vodeća svjetska agencija u online rezervacijama smještaja booking.com je Rijeku nakon završene ljetne sezone prošle godine svrstala među 5 najbrže rastućih destinacija u Hrvatskoj, dok je specijalizirana međunarodna asocijacija European Cities Marketing, koja okuplja 120 gradova Europe, zaključila u svojoj posljednjoj godišnjoj analizi poslovanja da je od svih analiziranih gradova Rijeka u razdoblju od 2011. do 2015. godine ostvarila najveći prosječni godišnji rast od 19,8 posto. Inače, prosječna godišnja stopa rasta država članica EU28 bila je – 4,5 posto.
Svim Riječanima već poznata, a mnogima i najdraža manifestacija. RI Gastro projekt je u sklopu kojeg ugostitelji prezentiraju svoju ponudu od namirnica specifičnih za ovaj kraj i godišnja doba, a sve u cilju očuvanja tradicije mediteranske prehrane i promocije lokalnih vrijednosti u proizvodnji i pripremi hrane i pića.
U sklopu gastromanifestacije »Ri gastro 2017.« čije je održavanje planirano 4 puta godišnje kroz 7 sezonskih gastrotema u trajanju po 7 dana, bit će održan Tjedan šparoga, od 19. do 26. travnja, a Gastro Cooking show u srijedu, 19. travnja ispred HNK Ivana pl. Zajca. Ostvareni prihod bit će doniran u humanitarne svrhe. Srdela će biti in od 24. do 31. svibnja te Tjedan trešanja od 31. svibnja do 7. lipnja, zatim slijedi Tjedan smokava i Tjedan liganja u rujnu, a u prossincu Tjedan bakalara i Tjedan čokolade.
Brojke sve govore
U tijeku su završne aktivnosti uvođenja novog oblika promocije autohtonih proizvoda kroz projekt Primorske kuće koja se adaptira u samom središtu grada, odnosno u Starom gradu. Tim projektom, Primorskom kućom, otvoriti će se novi izložbeno-prodajni centar autohtonih proizvoda i suvenira s područja Primorsko-goranske županije kao i nova konoba koja će nadopuniti bogatu enogastronomsku ponudu grada Rijeke jer će se specijalizirati sa svojim menijima za autohtona jela našeg područja.
Financijski pokazatelji poduzetnika u turističkim djelatnostima također predstavljaju razlog za optimizam i prate snažan rast fizičkih pokazatelja, pa tako ukupni prihod od turizma raste za 65,42 posto odnosno za čak 269 milijuna kuna, dok broj zaposlenih u turističkim djelatnostima od 2013. do 2016. godine narastao za 19,10 posto. Od 2013. godine postoji izražen trend razvoja privatnog smještaja i hostela koji mijenjaju strukturu smještajnih kapaciteta na području grada Rijeke.
Kod privatnog smještaja broj dolazaka se učetverostručio, sa 6.608 na 27.394 dolazaka, dok se kod hostela povećao 2,2 puta u posljednje četiri godine, s 12.871 na 28.775 dolazaka. Ipak, treba napomenuti da statistički najveći udio u ukupnom broju dolazaka kao kategorija tijekom promatranog razdoblja drže hoteli koji su ostvarili respektabilan porast od skoro 12 posto, od 50.818 ukupnih dolazaka 2013. godine na 56.750 dolazaka 2016. godine.
Razne novinare, blogere i TV kuće koji dolaze u posjet Rijeci TZ Grada Rijeke nastoji što bolje upoznati s ponudom grada, obzirom na to da je satnica posjeta u pravilu vrlo kratka. Shodno temi o kojoj pišu, program se prilagođava pojedincu i njegovim željama. Uz pratnju stručnog vodiča nastoji se novinara upoznati kako s povijesću grada, tako i sa samom ponudom, od gastronomije, kulturnih događanja te raznih manifestacija koje se nude u danom trenutku.
Produljena sezona
Najveći rast broja noćenja ostvaren je u privatnom smještaju i to s ostvarenih 24.011 noćenja 2013. godine u usporedbi s ostvarenih 87.658 noćenja 2016. godine. Također značajan rast ostvarili su i hosteli s ostvarenih 20.387 noćenja 2013. godine u odnosu na 49.792 noćenja 2016. godine.
Tako se ponuda smještajnih kapaciteta na području grada Rijeke svakodnevno obogaćuje novim smještajnim jedinicama što će zasigurno pridonijeti boljoj i raznovrsnijoj turističkoj ponudi grada te pozitivno utjecati na turistički promet u nadolazećem razdoblju. Podatak da su se smještajni kapaciteti u privatnom smještaju u prva dva i pol mjeseca 2017. godine povećali za više od 100 ležajeva u odnosu na kraj 2016. godine pokazuje da privatni smještaj bitno pridonosi razvoju urbanog turizma te je vrlo realno očekivati značajna povećanja smještajnih kapaciteta pred samu sezonu, kaže direktor TZG-u Rijeke Petar Škarpa i ocjenjuje da će nastavak ulaganja u smještajne kapacitete i gradske sadržaje polučiti daljnji rast turističkog prometa.
Rijeka Trail novi je projekt koji obuhvaća šetnice i pješačke staze na području Rijeke i prstena. Projekt uključuje tiskanu verziju vodiča, ali i mrežnu stranicu www.RijekaTrails.com koji su upravo u završnoj fazi. U sklopu projekta biti će obuhvaćene pješačke staze i šetnice partnera u projektu odnosno s područja Rijeke, Bakra, Kostrene, Kraljevice, Čavla, Jelenja, Viškova, Kastva i Klane.
Više kruzera nego lani
Ove godine projekt Bike Rijeka se unapređuje u suradnji s partnerima i obogaćuje bike-weekend događajem. Pokrenut 2014. godine s ciljem kvalitetnije promocije destinacije riječkog prstena, objedinjava postojeće biciklističke staze, ali i novoosmišljenu stazu koja povezuje sve gradove i općine riječkog prstena – biciklističku transverzalu – sastoji se od nagrađivane mobilne aplikacije i tiskanog izdanja.
– Tiskamo plakat mjesečnih zbivanja na hrvatskom jeziku u obliku prepoznatljivog plakata koji prati imidž kalendara zbivanja »Šta danas?«, a nalazi se na autobusnim stajalištima i City light plakatima diljem grada, odnosno na četrdesetak lokacija u gradu. Plakat je namijenjen domaćem stanovništvu i domaćim gostima. Svrha ovog plakata je promidžba zbivanja na području riječkog prstena te informiranje javnosti o događajima i manifestacijama.
Ažurirat ćemo i zidne planove grada na četiri lokacije duž Korza i četiri samostojeća plana grada na željezničkom i autobusnom kolodvoru, Putničkom terminalu te Ulici Riva, kaže Škarpa i napominje da je pored postojećih planova grada u izradi postava dvostranog plana grada na lokaciji Trsat, na kojem će se nalaziti plan Trsata i plan grada Rijeke. Također je planiran nastavak postavljanja manjih planova grada na frekventnim otvorenim i zatvorenim parkiralištima kako bi gost koji dolazi osobnim automobilom odmah po dolasku mogao dobiti informaciju o našem gradu.