Još malo pa škola

Velika konkurencija snizila cijene: Provjerili smo ponudu udžbenika i pribora za školu u Rijeci

Marta Ban

Foto R. Brmalj

Foto R. Brmalj



RIJEKA Dupkom pune police riječkih knjižara i trgovačkih centara čekaju da školarci i njihovi roditelji dođu u nabavku pribora za novu školsku godinu, a s obzirom na to da je dan povratka u klupe sve bliži, pripreme za kupovinu naveliko su krenule. Tržište školskim potrepštinama posljednjih je godina uzelo poseban zamah te nekadašnja praksa odlaska u knjižare, kao jedino mjesto nabavke udžbenika i popratnog pribora, danas tek djelomično vrijedi jer ponude, uglavnom i pristupačnije od onih u knjižarama, pristižu sa svih strana. Bilo da je riječ o trgovačkim lancima ili internetskoj kupovini, konkurencija za svaku prodanu bilježnicu sve je jača i raznovrsnija, a sukladno tome variraju i cijene asortimana školskih potrepština.


Stanje na terenu


Kako bismo provjerili stanje na terenu uoči početka nove školske godine, posjetili smo veće knjižare u centru grada i pregledali ponudu trgovačkih lanaca te internetskih trgovina koje su u nekoliko godina preuzele dobar dio kolača zvanog nabava školskog pribora, na kojeg roditelji koncem ljeta, računajući udžbenike i ostale potrepštine, potroše i do nekoliko tisuća kuna.Među uistinu bogatom i raznolikom ponudom različitih brendova koje knjižare, lanci i internetske trgovine u ponudi imaju, nije lako odrediti prosječnu cijenu jer raspon brendova jedne vrste artikla značajno varira. Primjerice, bilježnice dimenzija A4 u knjižarama variraju između 7 i 18 kuna, tek u jednoj od njih pronašli smo veliku bilježnicu na crte po cijeni od 5 kuna, dok se u nekim trgovačkim lancima bilježnice mogu pronaći za 2,79 kuna, premda se taj niži prosjek uglavnom kreće oko 4 kune po bilježnici. S druge strane, premda je kupnja iz naslonjača preko internetskih trgovina brža i jednostavnija, a usto i veoma raznolika, cjenovno je u rijetkim slučajevima povoljnija od ponude u trgovačkim lancima. Tako se raspon cijena velikih bilježnica na jednoj od popularnijih internetskih trgovina kreće između 5 i 18 kuna, a slične se cjenovne razlike javljaju i kod ostalih vrsta artikala.


Širok izbor školske opreme školarce i njihove roditelje očekuje i u knjižarama Tisak media na čijim se policama nalaze brojni brendovi licenciranog školskog pribora i opreme po povoljnim cijenama. Osim anatomskih modela školskih torbi i ruksaka, pernica, bilježnica i ostalog školskog pribora, za novu je školsku godinu Tisak media pripremio i nove modele pametnih telefona, tableta te drugu informatičku opremu. Među bogatom ponudom izdvaja se anatomska školska torba Herlitz Smart 4 u 1 za 299 kuna, anatomski ruksak Gorjus po cijeni od 499 kuna i puna pernica Cool Kid za samo 49 kuna.





Prazne pernice u knjižarama se primjerice mogu naći po prosječnoj cijeni od 40 kuna, dok one koje su pune, namijenjene mlađim školskim uzrastima, dosežu i do 200 kuna, naročito ako se na njima nalazi kakav omiljeni lik iz svijeta crtanih filmova, glazbe ili sporta. U trgovačkim centrima pune se pernice mogu naći po puno pristupačnijim cijenama, već od 40 kuna. Ondje su i cijene ruksaka i školskih torbi povoljnije te se za ruksake kreću od 60 kuna, a za školske torbe od 120 pa sve do 350 što je uglavnom slučaj kod anatomskih torbi za manje uzraste. U knjižarama cijene školskih torbi variraju od 230 pa čak do 800 kuna, a raznolik izbor internetskih trgovina obuhvaća jeftinije varijante od 150 kuna do skupljih izbora koji sežu do 700 kuna.


Jeftinije i skuplje


Drvene bojice i flomasteri, ovisno o količini i proizvođaču, na svim prodajnim mjestima kreću se od 13 do 36 kuna, a zanimljivo je da određeni brendovi bolje kvalitete nižu cijenu imaju u knjižarama nego u internetskoj prodaji, čak i kada se nalaze na sniženju. Setovi za nastavu likovne kulture redom su isplativiji u trgovačkim lancima gdje se, primjerice vodene bojice mogu pronaći po cijeni od 9 kuna, dok u knjižarama jeftiniji brendovi koštaju oko 18 kuna, a najskuplje varijante čak 89 kuna. Internetske trgovine pokrivaju i jeftinije i skuplje varijante jednakih cijena čime se još jednom potvrđuje široka lepeza odabira kao i jednostavnost kupnje putem interneta kao logičan favorit sve većeg broja roditelja.