Što im ne valja

Velika anketa među riječkim studentima: ‘Dobro je što su porcije u menzi velike, ali hrana je skoro stalno ista’

Ingrid Šestan Kučić

Studenti su se u anketi izjasnili i o neugodnim iskustvima s osobljem na blagajnama / Foto Roni BRMALJ

Studenti su se u anketi izjasnili i o neugodnim iskustvima s osobljem na blagajnama / Foto Roni BRMALJ

Studenti su se opetovano žalili da se ista hrana ponavlja te da je izbor hrane neraznolik, a smatraju i da u menzi nedostaje više različitog voća i povrća te samim time i svježe hrane



RIJEKA – Iako su općenito zadovoljni hranom koja im se nudi u restoranima Studentskog centra Sveučilišta u Rijeci velik broj studenata slaže se da prostora za poboljšanje ima, a to bi poboljšanje u najvećoj mjeri trebalo biti u raznolikoj hrani – pokazala je to anketa Studentskog zbora Sveučilišta u Rijeci o zadovoljstvu prehranom u Studentskom centru. Anketom, u kojoj je sudjelovalo 1.299 studenata, ispitivali su se stavovi o samim restoranima studentske prehrane, raznolikosti ponude, cijeni hrane, veličini porcija i čistoći.


Daleko najveći broj studenata slaže se kako je potrebno uvesti veći izbor hrane te povećati njenu kvalitetu. Naime, kroz anketu studenti su se značajno i opetovano žalili da se ista hrana ponavlja te da je izbor hrane neraznolik, a smatraju i da u menzi nedostaje više različitog voća i povrća te samim time i svježe hrane. Vezano uz dostupnost jela, studenti su se požalili da ponekad zalihe menija nestanu čak i u prvih pola sata od otvaranja menze te navode kako je potrebno da hrana dnevnog menija bude dostupna dulje vremena, a ujedno navode i da deserti najčešće nisu raznovrsni poput toga da gotovo svaki dan dobivaju isti jogurt.


Veličina porcija


Ono što studenti u najvećem broju ocjenjuju najboljim ocjenama je veličina porcija hrane, a gotovo svi se slažu da je prehrana vrlo bitan segment studentskog standarda. Čak 517 anketiranih studenata izjavljuje da zbog slabe ponude uvijek jedu isto, a njih 524 ističe pak da je ponuda dobra, ali bi voljeli veći izbor jela. Oba ponuđena odgovora ciljaju na jednak problem, a riječ je o raznovrsnosti hrane. Sveukupno 165 studenata navelo je i da je imalo neugodno iskustvo u menzi, a neugodna iskustva s osobljem na blagajnama opisuju u tri aspekta.





Uz veće ili manje zadovoljstvo jelovnicima koje im se nude dio studenata u sklopu ankete požalio se i na nedostatak društvenih događanja te okupljanja u sklopu menzi i studentskih domova. Kao primjere poboljšanja društvenog života studenti navode uvođenje plesnih večeri, partyja, dovođenje stand-up komičara, večeri uz klasičnu glazbu, večeri uz knjigu, kao i organiziranje tematskih večeri poput talijanske i španjolske hrane i glazbe.



Najvećim dijelom studenti se žale na slučajeve gdje osoblje zaokružuje iznose računa na viši iznos nego što bi trebao biti, dio njih navodi problem nesklada u izjavama osoblja koje poslužuje i onog koje naplaćuje. Također, studentima veliku neugodnost stvara kada uzmu nekoliko komponenti menija, a hrana im se na kraju naplati pojedinačno, što u konačnici znači skuplji račun nego što je student očekivao.


Iako ima pritužbi oko plaćanja hrane 90 posto studenata zadovoljno je cijenom menija, a vezano pak uz pronalazak stranih tijela u hrani, studenti se većinskim dijelom žale na nerijetko pronalaženje dlaka u hrani, manje se spominju kukci u salatama, dok su se poneki žalili i na pronađene predmete koji ne pripadaju hrani na tanjuru, kao što je komadić stakla u riži. Čistoću pribora i prostora uglavnom ocjenuju ocjenama vrlo dobar i odličan.


Pravilnik ograničava


Rezultate vrlo opsežne ankete o zadovoljstvu prehranom studenti su dostavili i Studentskom centru, a ravnatelj Dinko Jurjević najavljuje da će se idući tjedan održati sastanak s predstavnicima Studentskog zbora te će se raspraviti o njihovim zahtjevima i sugestijama.


– Neke primjedbe stoje i pokušat ćemo ispraviti ono na što možemo utjecati. Međutim, kada je u pitanju raznolikost hrane tu smo ograničeni Pravilnikom o prehrani studenata koji propisuje jela i recepte. Također, obveznici smo javne nabave i iako kupujemo zdravstveno ispravne i dobre namirnice moramo paziti na cijenu pa pojedine namirnice, poput kave, samim tim imaju lošiji okus, kaže ravantelj. Dodajući kako se redovito kontrolira zdravstvena ispravnost jela koja se nude Jurjević ističe da pozdravlja trud Studentskog zbora koji je proveo do sada najopsežniju anketu o studentskoj prehrani.