Grad: Rijeka
Danas: 24° moguća kiša
Sutra: 14° 27° oblačno
12. prosinca 2017.
Udar po džepu

U RALJAMA TELEKOMA Riječanka koristila jedan broj mobitela, a operateru plaćala čak - četiri

Foto: D. ŠKOMRLJ
Foto: D. ŠKOMRLJ
Autor:
Objavljeno: 21. studeni 2017. u 16:28 2017-11-21T16:28:15+01:00

Pri kupnji mobitela na HT-ovom prodajnom mjestu nagovorili su je da uzme obiteljsku tarifu s četiri broja, iako im je ona rekla da za to nema potrebe jer živi sama. Odgovorili su joj da to nije važno, jer ostala tri broja može zamrznuti, ali joj nisu rekli da to ne odgađa njihovo korištenje te da će se ti brojevi aktivirati nakon par mjeseci te ponovo biti puna 24 mjeseca u pretplati

RIJEKA - Nema kraja lukavosti i beskrupuloznosti kojom predstavnici velikih kompanija na najrazličitije načine »gule« svoje korisnike. Naš čitatelj Marko Babić upozorio nas je na zaista bizarnu priču vezanu uz njegovu poznanicu Veru Deković koja je donedavno, iako je koristila svega jedan telefonski broj, plaćala četiri! Pa je to smanjeno na tri pri čemu jedini od ta tri broja koji se koristi može samo primati pozive! Konačna posljedica je da Vera Deković, koja i inače ima mala mjesečna primanja, izdvaja itekako lijepu svotu za »telefoniranje« koje – ne obavlja! Naravno, svi pokušaji da se stvari promijene idu iznimno sporo, računi se gomilaju, a apsurdnost situacije sve je veća. No, evo priče...

Gospođu Deković, koja živi sama i zaposlena je u riječkoj bolnici kao pomoćna radnica u kuhinji, pri kupnji mobitela na HT-ovom prodajnom mjestu nagovorili su da uzme obiteljsku tarifu s četiri broja, iako im je ona rekla da za to nema potrebe jer živi sama. Odgovorili su joj da to nije važno, jer ostala tri broja može zamrznuti, ali joj nisu rekli da to ne odgađa njihovo korištenje te da će se ti brojevi aktivirati nakon par mjeseci te ponovo biti puna 24 mjeseca u pretplati, govori Marko Babić.

– To se zaista i dogodilo, a ja sam joj želio pomoći pa sam u par navrata pisao dopise, ali jedino što sam uspio isposlovati je da jednog ugase potpuno, ali su ostala još tri – jedan koji je koristila i dva kojima još nisu ni otpakirana kartice i još su u svojim omotima. No, bez obzira na to HT joj i dalje šalje račune koje ni Einstein ne bi rastumačio. Da stvar bude gora, trenutačno joj je glavni broj isključen zbog neplaćenih računa – govori Babić.

Dopis HT-u

U dopisu koji je na adresu HT-a gospođa Deković poslala 13. rujna ove godine ona konstatira kako problem nastaje kad su joj nakon nekoliko mjeseci korištenje jednog broja, »odmrznuta« i tri preostala.

T-HT komunicira samo s vlasnikom pretplatničkog računa

Na temelju svega rečenog pokušali smo, predstavivši se kao novinar, od T-HT-a dobiti odgovor te uputili dopis na adresu prigovori@t.ht.hr. a odgovor koji je stigao ide u red totalnih apsurda koji prate ovakve slučajeve, a glasi: »Temeljem Vašeg dopisa, izvršili smo potrebne provjere te Vas želimo obavijestiti kako Vaš prigovor nismo u mogućnosti uzeti u razmatranje. Provjerom je utvrđeno kako pretplatnički broj ne glasi na Vaše ime. S obzirom na to da nije priložena dokumentacija iz koje je vidljivo da ostvarujete punomoć da umjesto vlasnika uputite pisani prigovor za predmetni pretplatnički broj, isto nismo u mogućnosti uzeti u razmatranje.

Naime, isključivo krajnji korisnik usluga ima pravo Hrvatskom Telekomu podnijeti prigovor u vezi s pružanjem usluga, prigovor na iznos kojim je zadužen za pruženu uslugu, prigovor na kakvoću pružene usluge te prigovor zbog povrede odredaba Pretplatničkog ugovora. Ljubazno Vas molimo da uputite vlasnika pretplatničkog računa da dostavi novi dopis (mail, pošta ili fax) uz predočenje OIB broja, kako bi pristupili rješavanju prigovora«.

»Meni ti brojevi nisu potrebni i da sam to znala ili da mi je to pojašnjeno ne bih ni uzimala tu opciju, jer koja je svrha zamrzavanja brojeva, ako će nakon određenog vremena biti ponovo uključeni na rok od 24 mjeseca! Ovaj se problem vuče već više mjeseci, obilazim šaltere, ali sve je uzaludno, već sam pisala prigovore, ali nitko mi se nije obratio u pisanom obliku, zvali smo preko operatera koji su nas povezivali s drugima, ali nitko nam nije dao konkretan odgovor jer svi kažu da oni nisu nadležni.

Trenutačno nemam mogućnost odlaznih poziva s jedinog broja koji koristim jer sam blokirana zbog neplaćanja duga koji mi se svaki mjesec uvećava, bespotrebno sam uvedena u nepovoljan položaj. Pa tko bi normalan uzeo četiri broja ako je samac te plaćao pretplatu za svaki u skupnom iznosu skoro 300 kn kada znamo da na tržištu u drugim mrežama imamo za 100 kn skoro sve što jednoj osobi treba za normalno svakodnevno komunikaciju. S obzirom na to da su moje financijske mogućnosti daleko ispod hrvatskog prosjeka i nemam mogućnosti četvrtinu plaće izdvajati za mobilnu tarifu, molim vas da mi isključite pretplatničke brojeve«, piše Vera Deković.

Dodatno pojašnjavajući ovu mučnu situaciju Marko Babić nam je rekao kako je žena nasjela na lijepe riječi u HT-u.

Opet na početku

– Pa tko uopće čita one sve silne papire koje stave pod nos. U par minuta sve je nemoguće pokopčati, a oni vam kažu samo vi potpišite sve je to formalnost. A tek kad dođu računi, onda vidimo što smo potpisali. Ja sam u njeno ime predavao prigovor u Barčićevoj. Nakon mjesec dana zovemo službu za korisnike, oni tvrde da ništa nisu dobili i upućuju nas da napišemo prigovor. U međuvremenu oni su prodali dug nekoj firmi za utjerivanje dugova. Žena se prestrašila, posudila novce i platila dug, ali tu nije kraj jer s četiri linije u dva mjeseca opet dug raste tisuću i nešto kuna pa je oni ponovo iskapčaju.

Vera Deković, Foto: D. ŠKOMRLJ

Nakon mojih silnih poziva i ubjeđivanja oni jedan broj »ubijaju« pa ne razumijem zašto to ne učine i s preostala dva koja ona nikad nije koristila! Sve što ona koristi je jedan broj kojem u studenom izlazi 24. rata. Ona ne osporava račune ovoga broja, ali oni ga blokiraju sve dok ne plati ukupan račun koji je znao iznositi i do 600 kuna jer svaki broj nosi pretplatu oko 150 kuna. A ona niti jedan od tih preostalih brojeva nije koristila, niti planirala koristiti – govori Babić.

Tamo je sve opet na početku i gospođa Deković morat će, čini se, platiti sve račune jer je – stavila potpis! To što nije telefonirala nije nimalo važno. Zakon nije na njenoj strani. Ekipa u trgovini odradila je sjajan posao i dobit će povišicu. I zaslužili su je. A znatan dio te povišice doći će od novaca koje će morati uplatiti gospođa Deković.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka