Božo Majić, nekadašnji direktor tranzita

Transadriju su dotukli nesposobni

Marinko Glavan

Kako je moguće da se propast Transadrije ne istražuje, kako je moguće da nitko ne odgovara za upropaštavanje takve tvrtke? Jesu li stečajni upravitelj i sutkinja podnijeli prijave protiv odgovornih? To su pitanja na koja bi svi bivši radnici Transadrije voljeli znati odgovore – pita nekadašnji direktor tranzita Božo Majić

Transadria nije smjela propasti – uvjeren je Božo Majić, nekadašnji direktor tranzita nekadašnjeg špediterskog diva, a danas još jedne tvrtke u stečaju čije će poslovanje, prema najavama stečajnog upravitelja Zdravka Čupkovića, biti ugašeno do konca godine. Nemogućnost prodaje nekretnina, uključujući i superatraktivnu poslovnu zgradu na samom moru u najužem središtu Rijeke, odljev najboljih kadrova, tržišne neprilike i niz drugih okolnosti kumovali su propasti Čupkovićeva stečajnog plana, prema kojemu je poslovanje trebalo biti stabilizirano, a tvrtka prodana strateškom partneru. No, propast Transadrije započela je puno ranije. Strmoglavo prema dnu Transadria je krenula koncem dvijetisućitih, zbog niza, najblaže rečeno, loših poslovnih poteza uprave na čelu s članovima obitelji Ključariček, prvo pokojnim Marjanom Ključaričekom, a nakon toga i njegovim sinom Miranom. Transadria je zbog dizanja hipotekarnih kredita, kupovine precijenjenih poslovnih udjela u drugim tvrtkama, nepotrebnih nekretnina, te neobjašnjivih poslovnih odnosa s pojedinim tvrtkama u kojima su milijuni curili iz kase društva, na koncu zapala u teške financijske i poslovne probleme, da bi 2011. godine otišla u stečaj na zahtjev radnika koji tada već mjesecima nisu primali plaće, a ni u stečaju do sad nisu uspjeli namiriti svoja potraživanja.  – Ovakvom kraju ni u snu se nisam nadao, kaže danas umirovljeni Majić, koji je u Transadriji proveo čitav radni vijek, od 1963. do 2008. godine, mahom na rukovodećim pozicijama, prateći tvrtku od početka njezina uspona do najveće i najmoćnije špediterske kuće u bivšoj Jugoslaviji, pa do pred krah i odlazak u stečaj.   – Povremeno sam i dalje u kontaktu s našim nekadašnjim partnerima iz Mađarske, Austrije i Češke, i ni oni se ne mogu načuditi kako je Transadria propala – kaže Majić, objašnjavajući kako je Transadria u doba najvećeg uspona bila druga špediterska kuća u Europi po obujmu poslovanja.  – Samo je Schenker bio jači od nas. Sedamdesetih i osamdesetih godina, pod imenom Transjug, radili smo po 20 milijuna tona tereta godišnje. Imali smo filijale u čitavoj bivšoj državi, ali i predstavništva u Beču, Londonu, New Yorku, Munchenu, Pragu, Milanu, Bukureštu, a kratko vrijeme i u Solunu. Posla je bilo toliko da smo odbijali terete, nismo stigli sve odraditi, a ukupno smo imali preko dvije tisuće zaposlenih – prisjeća se Majić najslavnijih dana tvrtke.  

Cijeli članak pročitajte u tiskanom izdanju