Za službena putovanja 600 tisuća kuna

Tko je putovao i gdje? Obersnelova službena putovanja porezni obveznici lani platili 59.000 kuna

Damir Cupać

Na trošak proračuna ili djelomični trošak proračuna gradonačelnik Vojko Obersnel putovao je u Zagreb, Dublin, Atenu, Padovu, Liverpool, Barcelonu, Ankaru, Istanbul i Južnoafričku Republiku. Dio putovanja financirali su Odbor regija EU-a, Međunarodno udruženje gradova i luka i Svjetska banka



RIJEKA » Grad Rijeka zbog zakonskih izmjena imat će minus od oko 60 milijuna kuna u gradskoj blagajni u 2015. godini. Prema izračunima gradske vlasti. Da bi se ta rupa donekle zakrpala, dignut je prirez, kresani su mnogi troškovi.


Zbog toga nas je zanimalo kako stvari stoje kada je riječ o službenim putovanjima u prošloj godini, godini koja je također bila krizna. Prema podacima Grada Rijeke troškovi službenih putovanja iznose oko 600.000 kuna. To je pitanje aktualizirao vijećnik Liste za Rijeku Predrag Miletić kojega je zanimalo koliko je koštao put gradonačelnika Vojka Obersnela u Južnoafričku Republiku.


  – Za put gradonačelnika u Južnoafričku Republiku iz proračuna su izdvojene 18.244 kune i 331,75 kuna za izdavanje vize. Udruga gradova luka (AIVP) refundirala je trošak prijevoza od 12.017 kuna. Obersnel je ondje sudjelovao na 14. Svjetskoj konferenciji lučkih gradova koja se održavala u Durbanu i Cape Townu. Glavna tema susreta bila je Pametan lučki grad. Gradonačelnik Obersnel je član Upravnog odbora Međunarodnog udruženja gradova i luka AIVP, a na konferenciju je, među ostalim, pozvan i radi sudjelovanja na okruglom stolu »Upravljanje pametnim (smart) lučkim gradovima za danas i za sutra«. Gradonačelnik Rijeke susreo se i s izvršnom gradonačelnicom Cape Towna Patriciom De Lille, a rezultat je dogovor o razmjeni pisama namjere za uspostavu prijateljske i poslovne suradnje dvaju gradova, naveli su u Gradu Rijeci.


Odbor regija




Što se tiče ukupnih troškova službenih putovanja u 2014. godini, u gradskim službama izračunali su da oni iznose oko 600.000 kuna.



  Prema podacima iz Grada Rijeka zamjenik gradonačelnika Marko Filipović za službena putovanja nije potrošio ništa, dok je Miroslav Matešić službeno putovao u Ljubljanu, Graz i Casablancu povezano s članstvom Grada Rijeke u Upravnom odboru mreže CIVINET Hrvatska – Slovenija i EU mreži CIVITAS. U Beču je prisustvovao konferenciji Smarter cities u organizaciji i po pozivu Corinium global intelligence network i uz sudjelovanje vodećih svjetskih stručnjaka na području ICT-a u digitalnim i pametnim gradovima. Na poziv gradonačelnika Rostocka sudjelovao je na tradicionalnoj međunarodnoj manifestaciji Hanse Sail 2014. U Bruxellesu je sudjelovao na okruglom stolu s temom »What is the most effective way to support SME-s?. Local and regional perspective« gdje su prestavljene različite mjere, iskustva i rezultati u poticanju malog i srednjeg poduzetništva, načini osnivanja i rada start-up inkubatora.


Također je u Bruxellesu, na poziv organizatora sudjelovao na Microsoft CityNext conference. Na prijedlog i poziv Udruge gradova u Republici Hrvatskoj sudjelovao je 8. studenoga 2014. godine na Skupštini talijanske asocijacije gradova i općina (ANCI) u Milanu. Trošak navedenih službenih putovanja zamjenika gradonačelnika je 30.583 kuna.



  – Značajan dio tog iznosa pokriven je sredstvima različitih subjekata – EU fondovi, udruženja u kojima je Grad Rijeka član, poslovni subjekti poput Svjetske banke i slično, pojašnjavaju u Gradu Rijeci.


  Zanimalo nas je kojih je deset zaposlenika gradske uprave najviše putovalo i gdje, a u Gradu Rijeci napominju da troškovi službenih putovanja nisu isplaćeni navedenim osobama, nego se radi o plaćenom smještaju, prijevozu i dnevnici.


  Gradonačelniku Vojku Obersnelu u okviru redovnog posla vezani su različiti poslovni i operativni sastanci, konferencije na kojima je predstavljana Rijeka ili određeni programi ili projekti Grada i druge aktivnosti. Na trošak proračuna ili djelomični trošak proračuna putovao je u Zagreb, Dublin, Atenu, Padovu, Liverpool, Barcelonu, Ankaru, Istanbul i Južnoafričku Republiku na što je ukupno utrošeno 58.600 kuna. Gradonačelnik je također u okviru rada u Odboru regija, a na trošak Odbora regija, putovao u Dublin, Bruxelles, Atenu, Lisabon i Rigu, te u Beč na trošak Svjetske banke i u Južnoafričku Republiku na trošak Udruge gradova luka (AIVP).


Mađerić – 25.000 kuna


Ante Mađerić, viši savjetnik gradonačelnika i specijalist za financijske poslove, službeno je putovao na operativni sastanak u Pulu, u Zagreb na operativne sastanke s bankama, kao savjetnik gradonačelnika ili po uputi gradonačelnika, u Šibenik kao predstavnik Grada Rijeke na konferenciji »Planiranje, organizacija i provedba investicijskih projekata« – Izvanproračunsko financiranje lokalnih javnih investicija uz sastanke s Agencijom za JPP, bankarima, konzultantima. U Beču je sudjelovao na poziv organizatora na konferenciji »The Central and Eastern European Forum«, u Dublinu je sudjelovao na Konferenciji European Credit Trends Conference na poziv rating agencije Moody’s kao dužnosnik zadužen u Gradu Rijeci za kontakt s rating agencijama. U Parizu je sudjelovao na okruglom stolu kao predstavnik Grada Rijeke u sklopu konferencije The Public sector financing forum, na poziv organizatora. U Lisabonu je na poziv organizatora predstavljao Grad Rijeku na Symposium on Business and Economics in Times of Crisis 2014. Za ova službena putovanja izdvojeno je 24.847 kuna, dok je trošak putovanja na sudjelovanje na Mayors Symposiumu u sklopu projekta Svjetske banke u Beču gdje je sudjelovao kao voditelj projekta od strane Grada Rijeke financirala Svjetska banka.   


  Ivan Šarar, pročelnik Odjela za kulturu, službeno je putovao u Zagreb na operativne sastanke u Ministarstvu kulture i Ministarstvu regionalnog razvoja i EU fondova vezano uz aktivnosti oko projekta Europske prijestolnice kulture (EPK) i projekta Benčić. U okviru rada na EPK projektu putovao je također u Ljubljanu, Liverpool, Pulu. U Splitu je prisustvovao sastanku na temu Društveno kulturnih centara. U Ferraru je putovao na sajam restauracije i konzervacije na poziv partnera s kojima Grad surađuje na projektu Pul vele crikve te u Novi sad na Dunavsku konferenciju. U Motovun i na Brijune putovao je po protokolarnim pozivima HAVC-a i Ulysses festivala. Također je putovao na dva sastanka na Krk i u Delnice. Za navedena putovanja izdvojeno je 15.206 kuna.


  Tatjana Jukić Neznanović, viša savjetnica za energetsku učinkovitost i tehničke poslove, službeno je putovala u Zagreb na konferencije OBZOR 2020, Zelena gradnja, HUPFAS. U Bruxelles na godišnju skupština Covenant of Mayors kao predstavnik Grada Rijeke. Trošak navedenih putovanja je 12.497 kuna. Jukić Neznanović putovala je službeno i u okviru rada na projektima NICE, iUrban, FIESTA te Energy cities za što su troškove puta snosili organizatori, odnosno troškovi su pokriveni sredstvima navedenih EU projekata.



Irena Kregar Šegota, savjetnica za međunarodnu suradnju u Odjelu za kulturu – na trošak proračuna ili djelomični trošak proračuna putovala je u Zagreb, Bruxelles, Umeu (Švedska), Liverpool i Lille, i ova se putovanja odnose na aktivnosti u projektu Europske prijestolnice kulture te na sastanke europske kulturne mreže Les Rencontres, čiji je Grad Rijeka dugogodišnji član. Irena Kregar Šegota je članica Upravnog odbora, a od prosinca 2014. godine i dopredsjednica mreže. Putovala je na skupove na kojima je imala izlaganje ili je bila moderator okruglog stola, i to u gradove koji su europske prijestolnice kulture (te je tom prilikom izvršen i studijski posjet europskim prijestolnicama kulture i sastanci s upravnim organizacijama grada EPK). Navedena putovanja izvršena su na teret proračuna ili djelomični teret proračuna u ukupnom iznosu od 28.071 kunu. Kregar Šegota je na službena putovanja odlazila i kao voditeljica projekta CREATIVE START UP, IPA HR – SI 2007 – 2013, i to u Ljubljanu i Kopar, a trošak ovih putovanja financiran je sredstvima EU fonda koji financira projekt.



  Čedomir Milešević, vozač, u okviru svog posla službeno je putovao najviše u Zagreb i u Italiju – u kontekstu službenog prijevoza na aerodrom. Troškovi njegovih službenih putovanja iznose 12.464 kune.


  Vladimir Benac, pročelnik Odjela za gospodarenje imovinom, višekratno je službeno putovao u Zagreb na različite operativne sastanke te u Cavtat na konferenciju o vodnom gospodarstvu. Za navedena putovanja izdvojeno je 3.381 kuna. U Birmingham i Barcelonu putovao je u okviru projekata iUrban i NICE, a troškove tih putovanja snosili su organizatori, odnosno pokriveni su iz sredstava EU projekta.


O tuđem trošku


Tatjana Perše, voditeljica službe za e-upravu, službeno je putovala u Zagreb na seminar »Javna nabava za EU projekte« za što je izdvojeno 324 kune. Perše također je putovala u Barcelonu na sastanak konzorcija projekta iURBAN gdje je voditeljica radnog paketa WP8 Dissemination and Exploitation, u Murciu u Španjolsku na sastanak predstavnika gradova potpisnika Green Digital Charter, u Zürich, na sastanak organizacijskog odbora Major Cities of Europe IT Users Group gdje je predstavnica Grada Rijeke u udruzi gradova MCE i zadužena za komunikacijsku strategiju, te u Firencu na »ICT Proposers DAY 2014« u organizaciji projektne mreže IDEAL-IST i Europe Enterprise Networka kao predstavnica Grada Rijeke za EU projekte iz područja ICT-a. Troškovi ovih putovanja pokriveni su sredstvima projekata iUrban i SEED odnosno troškove su snosili udruga Eurocities i European Commission – DG Cnect.


  Suzana Belošević Romac, viša savjetnica gradonačelnika specijalistica za europske projekte, putovala je u okviru rada na projektima iURBAN, INCA, SMILE, ADRIPLAN, FIESTA i to u Veneciju, Bruxelles, Barcelonu, Nantes, Trst i Rim. Za službena putovanja u Zagreb izdvojene su 444 kune, dok su ostala putovanja financirana sredstvima navedenih EU projekata.