Menadžerski krugovi bruje

Talijanski vlasnici Jadranskog pomorskog servisa traže novog direktora

Orjana Antešić

Tegljač Champion u floti Jadranskog pomorskog servisa / Foto Arhiva NL

Tegljač Champion u floti Jadranskog pomorskog servisa / Foto Arhiva NL

Iz JPS-a su poručili kako cijeli postupak vodi agencija kojoj su povjerili taj posao, što znači da u ovoj fazi niti trebaju, niti raspolažu informacijama ni o broju niti imenima prijavljenih kandidata



RIJEKA  U riječkom Jadranskom pomorskom servisu u potrazi su za novim direktorom što je, kako čujemo, izazvalo priličnu pozornost u menadžerskim, ali i pomoračkim krugovima. Ne čudi s obzirom na to da je riječ o jednoj od značajnijih tvrtki ove regije, sa stabilnim i profitabilnim poslovanjem već dugi niz godina.


Kao što je poznato, JPS sa svojih je osamdesetak zaposlenih, flotom od jedanaest tegljača, tri teglenice i jednom ponton dizalicom prije tri godine prešao u ruke talijanskih vlasnika, postavši tako dio La Scafi grupe koja sa svojom razvijenom flotom remorkera radi u lukama La Spezia, Savona i Gioia Tauro, a operiraju i na Sredozemlju.


Ante Maras još je uvijek manjinski dioničar i u ovom trenutku i dalje je prisutan u JPS-u kao član Nadzornog odbora i savjetnik uprave koju od sredine 2017. vodi Paolo Visco kao direktor.


Ante Maras / Foto Arhiva NL


Ante Maras / Foto Arhiva NL




Da se otvara direktorska pozicija u ovoj riječkoj brodarskoj tvrtki koja, kao dugoročni koncesionar, opslužuje sve luke i terminale od Rijeke i okolice, pa sve do Zadra, po riječkim se poslovnim krugovima počelo brujiti prije više mjeseci kada su, navodno, i krenuli prva »ispipavanja« i kontakti. Čitava stvar potom je povjerena jednoj zagrebačkoj »headhunter« agenciji iz koje su koncem rujna i javno oglasili poziv za to radno mjesto. Očito se nastojalo doći do što šireg bazena potencijalnih kandidata jer je oglas, kako smo uspjeli pronaći, osim na MojPosao, bio objavljen i na internacionalnom pomorskom portalu TradeWinds. Pored onih tipičnih vještina, znanja i sposobnosti koje odlikuju nekog uspješnog menadžera, od potencijalnih kandidata preferira se da iza sebe imaju dokazano dobro upravljanje u složenom radnom okruženju, iskustvo rada u multinacionalnim kompanijama po mogućnosti iz pomorske, brodarske ili slične branše dok se stranih jezika zahtjeva izvrsno poznavanje engleskog u govoru i pismu. Prijave su bile otvorene do sredine odnosno konca listopada što znači da je u tijeku proces valorizacije i testiranja kandidata za koje nam u ovom trenutku nitko, pa ni u JPS-u, bilo službeno ili neslužbeno, nije mogao reći kada će završiti.



Bit će zanimljivo vidjeti kakav će biti konačan ishod ove potrage za čovjekom kojemu će Talijani prepustiti vođenje riječkog JPS-a. Neka su očekivanja da bi cijeli ovaj proces selekcije i konačnog odabira kandidata trebao biti okončan do konca ove godine, premda nije isključena i opcija da na kraju cijele balade zaključe kako nitko od prijavljenih ne udovoljava njihovim zahtjevima.



Iz JPS-a su poručili kako cijeli postupak vodi agencija kojoj su povjerili taj posao, drugim riječima, da u ovoj fazi niti trebaju, niti raspolažu informacijama ni o broju niti s imenima prijavljenih kandidata. Tako barem tvrde iz ove tvrtke što upućuje da se još uvijek nije došlo do finalnog kruga odabira. No, zato se na Korzu i u poslovnim kuloarima naveliko priča o velikom broju zainteresiranih. Naravno, odmah krenu nagađanja tko bi mogao biti među prijavljenima, pa se tako među onima priželjkuju ovu direktorsku poziciju u JPS-u spominju i neka, riječkoj javnosti dobro poznata lica i imena s obzirom na njihove nekadašnje poslovne pozicije. Po svemu sudeći, opet je na djelu ona stara narodna – gdje ima dima, ima i vatre – barem kada su u pitanju neka od tih zvučnijih imena s kojima se špekulira s obzirom na to da su nam to oni sami indirektno i potvrdili, ali nikako ne želeći da se s time izlazi u javnost.


Posljednji javno dostupni podaci o poslovanju JPS-a iskazuju da im je ukupan prihod u prošloj godini iznosio 59,9 milijuna kuna što je za 11 posto manje nego u odnosu na prethodnu, 2017. godinu, a na smanjene prihode svakako su utjecali i problemi koji su bili kulminirali u pulskom i riječkom brodogradilištu. Ipak, godina je zaključena s 2,8 milijuna kuna neto dobiti, a da financijska »krvna slika« ove riječke tvrtke ne bi trebala brinuti upćuje i činjenica da su im rezerve i kapital društva iznosili 138 milijuna kuna, od čega se 100 milijuna kuna odnosilo na zadržanu dobit. Lani su otplatili i sve svoje kreditne obveze, dok su prvi kvartal ove godine, što je zadnji dostupan podatak, zaključili s 1,2 milijuna kuna dobiti.