Superheraw

‘Sve je počelo s alergijom na hranu’: Dvije zaposlene mame iz Rijeke našle recept za stvaranje – superheroja

Barbara Čalušić

Proizvođačica Tijana Božović Galjanić iz tvrtke MioBio d.o.o. i dizajnerica Veronika Uravić Čolak iz Reedesing studija ponosne na proizvod / snimio Silvano Ježina

Proizvođačica Tijana Božović Galjanić iz tvrtke MioBio d.o.o. i dizajnerica Veronika Uravić Čolak iz Reedesing studija ponosne na proizvod / snimio Silvano Ježina

U našem slučaju ulaganja su još uvijek značajna jer ulažemo u budućnost. No, godinu dana nakon što je proizvod na policama, mogu reći da sam zadovoljna, kaže Tijana Božović Galjanić, koja je svoj proizvod – energetsku pločicu, u suradnji s dizajnericom Veronikom Uravić Čolak, pretvorila u brend, a nedavno su osvojile i Oscara za dizajn među 8.000 proizvoda iz pedeset zemalja svijeta



Dvije Riječanke, Tijana Božović Galjanić i Veronika Uravić Čolak, za sebe mogu slobodno reći da su otkrile recepturu za stvaranje superheroja. Njihov proizvod, ekološke energetske pločice Superheraw, u samo godinu dana osvojile su tržište u Hrvatskoj i više zemalja Europe, te prestižnog Oscara za dizajn Red Dot Communication Design Award. U sve većem broju ekoloških proizvoda na tržištu, njihov projekt Superheraw energetskih pločica s četiri različitih okusa izdvaja se svojim razrađenim konceptom prepoznatljivog brenda, što je prepoznao žiri prestižne dizajnerske nagrade koji je riječku energetsku pločicu izdvojio iz 8.000 prijavljenih radova iz pedeset zemalja svijeta.


Stvaranje brenda


A sve je počelo s alergijom na hranu. Kako kaže Tijana, njezin sin Luka alergičan je na industrijski prerađenu hranu, a njegova alergija ponukala ju je da počne kod kuće pripremati gotovo sve – od kruha i marmelade pa do namaza i energetskih pločica. Energetske pločice polako su postale hit u njihovoj obitelji: Tijanin suprug kao bivši sportaš koristio ih je kad je išao u rekreaciju, a cijela je obitelj počela kombinirati različite okuse.


Tijana, koja se ranije bavila marketingom, za sebe kaže da je oduvijek znala da će u životu raditi nešto vezano uz zdravu prehranu pa je paralelno s pripremanjem energetskih pločica za vlastitu obitelj, razmišljala i o pokretanju vlastitog projekta. Izbor je pao upravo na energetske pločice koje se danas prodaju pod sloganom: »Mighty Snack to the Rescue«.




– Svima je okus energetskih pločica bio odličan, no onda sam shvatila ako je okus pločica takav, takav treba biti i njihov izgled jer jedno bez drugog ne ide. I tu na scenu stupa Veronika. Veronika je u to vrijeme radila za zajedničke prijatelje koji imaju dizajn-hostel u kojem je napravila kompletan vizualni identitet. Cijelo sam vrijeme na taj način i sama pratila Veroniku i njezin rad, a dobila sam preporuku za nju i kao osobu – kaže Tijana.


Stvaranje brenda Superheraw nije trajalo dugo. Tijana se šali da se s Veronikom susrela na proljeće i unatoč turbulentnoj fazi vodenih kozica, ove dvije zaposlene mame već su u srpnju stvorile Superherawa koje je bio spreman za izlazak na tržište.



– Tijana je već imala ideje oko imena kad smo se našle. To je jako važno jer je znala u kojem smjeru želi ići. Najprije smo tražili ime za proizvod, a onda je i iz imena krenula inspiracija. Kako izgleda brendiranje? To je istraživanje tržišta i kombiniranje raznih načina. Ime proizvoda najbolje je vezati uz sam dizajn. Ako je ime loše, teško da toj priči može pomoći dizajn. U ovom slučaju je sve sjelo baš kako treba. Kad stvarate brend, sve od samoga starta mora imati neku priču. Mi smo kod ovog proizvoda željele inovirati i naš je proizvod doista inovacija. Naime, do tada nisu postojale energetske pločice u kutijicama, one su uvijek u vrećicama. Također, kod nas se proizvod vidi, s obzirom da tako prezentiran proizvod korisnici najbolje percipiraju. Cijeli identitet je stripovski što logično proizlazi iz samog imena proizvoda čija je tema superheroj, a tu je i slogan »Mighty Snack to the Rescue« – objašnjava Veronika koja već 15 godina u Rijeci vodi svoj dizajnerski studio ReeDesign.


Cijeli koncept Supeherawa je autorski te, kako ističe riječka dizajnerica, kod ovog brenda nema ništa što bi bilo preuzeto. Koncept je osmišljen tako da se može prilagođavati različitim ambalažama.



– Zašto su energetske pločice danas toliko popularne? Mislim da je to zato jer ljudi danas svoje obroke konzumiraju na brzinu. Neki pak žele nadomjestiti energiju, pa onda energetske pločice idu u torbe za treninig. Primijetim i drago mi je da ponekad umirovljenici dok čekaju u raznoraznim redovima izvade iz torbe Superheraw energetsku pločicu. Ukratko, pločice su oblik nadoknađivanja energije kad za to nemate puno vremena. Bile su popularne i prije, no nisu bile toliko zdrave. I sad ih ima dosta na tržištu koje se deklariraju kao zdrave, no kad se malo bolje pogleda deklaracija, vidite da to nije tako – pojašnjava Tijana.



Ručni rad


Već sada, kako kaže Tijana, surađuju s jednim proizvođačem aronije te će prozvoditi pločice bazirane na aroniji pod njegovim imenom. Cijelu priču oko dizajna ponovo vodi Veronika, a Superheraw bi pak trebao uskoro dobiti još četiri nova okusa koji će se pridružiti Apple pieu, Fruits&Nutsu, Coconut&Hempseedsu i Superfood Tiramisu. Tijana odaje da će prvi među okusima koji dolaze biti kombinacija lješnjaka i kakaa koji jako podsjeća na Nutellu.


– Naš proizvodni kapacitet je 500-tinjak pločica dnevno, odnosno 12 tisuća mjesečno. To je mala proizvodnja jer se pločice rade ručno i nastojimo ostati na tome. Ako se i poveća interes, nastojat ćemo ostati na ručnoj izradi jer je ona veća garancija kvalitete. Sve to izgleda jako manualno, slično onome što bi bilo tko od nas radio kod kuće, uz dodatak profesionalnih strojeva koji olakšavaju pripremu. Proizvodi se potom mogu kupiti kod nas u bio-dućanima, a dio ide u izvoz, u Finsku, Englesku, Njemačku i Sloveniju. Prisutni smo on-line i u dućanima. S obzirom da imamo četiri okusa, nema velikih oscilacija u potražnji, no ističe se Apple pie okus koji je najpopularniji – tvrdi Tijana.


Zemlje podrijetla sastojaka su razne, a kako objašnjava Tijana, jedan od razloga je što sastojke poput datule, indijskog i brazilskog oraha i vanilije, jednostavno nije moguće nabaviti u Hrvatskoj.


– Neke stvari koje bismo mogli nabaviti u Hrvatskoj, nabavljamo u inozemstvu iz jednostavnog razloga što naši dobavljači ne mogu kontinuirano dostavljati sastojke. Kod nas je problem u količini, naši proizvođači s obzirom na male količine orijentirani su prema maloprodaji jer tako svoje proizvode mogu prodati po boljoj cijeni nego da ih plasiraju u veleprodaju. Zato ne mogu garantirati količinu i kontinuitet što je meni za proizvodnju potrebno. Osim toga, vrlo rijetko mijenjam izvore. Nedavno sam promijenila izvor nabave vanilije jer se dogodila havarija na Madagaskaru pa sam naručila vaniliju iz Nove Gvineje. Vanilija je odlična, oduševljena sam i sad su mi pločice još bolje. Ponekad tako imate sretne promjene, no generalno ne mijenjam sastojke – tumači Tijana koja zanimljive okuse prirodnih sastojaka dobiva raznim kombinacijama.



Hrvatski dizajneri već su odavno prepoznati u svijetu, no ovo je prvi put da Red Dot dobiva riječki dizajn.


– Prijave su bile u različitim kategorijama, a mi smo nagradu dobili u kategoriji za dizajn pakiranja. Hrvatski dizajneri već su dobivali ovu nagradu, no ovo je prvi put da je Red Dot dobio riječki dizajn. Općenito, ljudi su danas sve svjesniji važnosti dizajna. Mnogi više na to ne gledaju kao na trošak, nego kao investiranje u vlastiti proizvod. U svakom slučaju, situacija je danas puno bolja nego što je bila prije 15 godina kad sam krenula – ističe Veronika Uravić Čolak.



Kombinacije okusa


Tako je okus tiramisua postigla kombinacijom cikorije koja mu daje okus po kavi, a kremasti doživljaj pločice dodavanjem indijskog oraha. Tijana strpljivo odgovara i na pitanje koja je razlika između Superheraw pločica i onih masovne proizvodnje. Prvenstveno je, kako kaže, razlika u sastojcima. Superheraw ima sastojke iz ekološkog uzgoja, bez pesticida, GMO-a i aditiva.


– Dakle, nema skrivenih sastojka, već je ono što bismo ubrali u prirodi stavljeno u ove pločice. To su prije svega orašasti plodovi, sjemenke, suho voće i dodatak začina poput kakaa, cimeta, cikorije, vanilije… – kaže Tijana Božović Galjanić te zaključuje:


– Ako me pitate može li se živjeti od proizvodnje ekoloških energetskih pločica, mogu vam reći da može. U našem slučaju ulaganja su još uvijek značajna jer ulažemo u budućnost brenda. No, godinu dana nakon što je proizvod na policama, mogu reći da sam zadovoljna.