Završeni radovi

Sutra u prometu četvrti kolnički trak: Zaobilaznicom od Križišća do Šmrike konačno u punom profilu

Marinko Glavan

Foto V. Karuza

Foto V. Karuza

Ako završni radovi budu u cijelosti završeni te dionica prođe tehnički pregled, sutra će biti puštena u promet u punom profilu, s po dva kolnička traka u oba smjera



RIJEKA  Dionica riječke zaobilaznice od čvora Križišće do čvora Šmrika, odnosno rotora na Jadranskoj magistrali, sutra bi trebala biti puštena u promet, nakon tri mjeseca radova na izgradnji dodatnog, četvrtog prometnog traka, potvrdila je Silvana Sorić, voditeljica riječke ispostave Hrvatskih cesta.


Iako su radovi na završnom asfaltiranju, postavljanju horizontalne i vertikalne signalizacije na 900 metara dugoj dionici zaobilaznice jučer još bili u punom jeku, za danas je zakazan tehnički pregled ceste.


– Ako završni radovi budu u cijelosti završeni te dionica prođe tehnički pregled, sutra će biti puštena u promet u punom profilu, s po dva kolnička traka u oba smjera – kazala je Sorić.





Rekonstrukcija krajnjeg istočnog dijela zaobilaznice izvedena je niti tri godine od njezina otvaranja za promet, pa se s pravom nameće pitanje zbog čega cesta odmah nije izvedena u punom profilu na završnih 900 metara, što bi zasigurno bilo jeftinije, a izbjegle bi se i gužve na izlasku sa zaobilaznice. Valja podsjetiti da je i rotor na Jadranskoj magistrali, na kojemu zaobilaznica završava, također bio rekonstruiran, praktički odmah nakon puštanja u promet.



Izgradnja dodatnog prometnog traka trebala bi povećati protočnost prometa vozila od dionice Sveti Kuzam – Križišće prema čvoru Šmrika, gdje su se prethodnih godina u turističkoj sezoni redovito stvarale velike gužve i kolone vozila, zbog sužavanja ceste u smjeru čvora Šmrika iz dva kolnička traka u jedan, kao i zbog nerijetkih zagušenja na rotoru na magistrali. Osim izgradnje dodatnog prometnog traka, rekonstruiran je i izlaz prema Križišću i Kraljevici.


U protekla tri mjeseca dionica zaobilaznice od Hreljina do Šmrike bila je uglavnom zatvorena za sav promet, uz izuzetak vikenda kada je promet od čvora Križišće tekao jednim kolničkom trakom u smjeru Šmrike, zbog čega su se posljednja dva vikenda s početkom turističke sezone povremeno stvarale dugačke kolone i zastoji, a zabilježena su i znatna opterećenja i gužve na okolnim lokalnim prometnicama na koje je promet vozila preusmjeravan zbog radova.


Radovi na izgradnji četvrtog prometnog traka, odnosno rekonstrukciji državne ceste D523, trebali su prema prvobitnim najavama iz Hrvatskih cesta biti davno završeni, no početak je iz raznoraznih razloga bio u više navrata odgađan, pa se s radovima ipak ušlo u početak turističke sezone. Ukupna vrijednost investicije je 7,1 milijuna kuna, investitor su Hrvatske ceste, a izvođač radova je građevinska tvrtka Viadukt.