Upozorenja zbog neplaćenih računa za male iznose

Stroži kriteriji HEP-a: Opomene za struju neugodno iznenadile brojne Riječane

Marinko Glavan

U Elektroprimorju odlučili ipak djelomično korigirati sustav slanja opomena, kako ne bi uznemiravali one koji uglavnom redovito plaćaju račune * Foto: Foto arhiv

U Elektroprimorju odlučili ipak djelomično korigirati sustav slanja opomena, kako ne bi uznemiravali one koji uglavnom redovito plaćaju račune * Foto: Foto arhiv

U Elektroprimorju potvrđuju da su od 1. siječnja 2015. postrožili kriterije pa sada opomene šalju čim dug prijeđe iznos od 300 kuna i obuhvaća razdoblje od najmanje dva mjeseca. Na potez kojim su šokirali mnoge uredne platiše, odlučili su se zbog četiri posto tvrdokornih neplatiša s kojima stalno imaju probleme



RIJEKA » Brojne Riječane ovih je dana neugodno iznenadila opomena za neplaćene račune HEP-a, i to za relativno male iznose dugovanja. Tako je primjerice, čitateljica s Pećina primila opomenu svega dan-dva nakon dospjeća plaćanja računa za siječanj, iako joj ukupni iznos preostao za plaćanje iz prosinca i račun za siječanj iznose oko 350 kuna.


  – Inače uredno plaćamo račune, dogodi se da zakasnimo dan-dva, ali dosad nismo odmah dobivali opomene. Radi se o manjem dijelu računa za prosinac i računu za siječanj, koje smo u međuvremenu platili, ali nikad dosad nismo za tako nešto dobili opomenu. Nazvala sam službu za korisnike HEP Elektroprimorja gdje mi je rečeno da su slične opomene poslali na tisuće adresa u županiji, kaže Riječanka. U Elektroprimorju potvrđuju da su od 1. siječnja ove godine postrožili kriterije za slanje opomena, pa ih sada šalju čim dug prijeđe iznos od tri stotine kuna i obuhvaća razdoblje od najmanje dva mjeseca.


 


 Korigiranje sustava




Direktor Elektroprimorja Vitomir Komen ipak ističe da u slučajevima poput navedenog čitateljice s Pećina ubuduće HEP neće automatski slati opomene. – Događa se da ljudi plate približan iznos uobičajenog mjesečnog računa, te im u odnosu na stvarnu potrošnju ostane nekoliko kuna duga iz prethodnog mjeseca, a kada se tome pribroji račun za tekući mjesec, ukupni iznos prijeđe 300 kuna, te se automatski šalje opomena. Sustav ćemo u tom dijelu korigirati, budući da je riječ o korisnicima koji zapravo uredno podmiruju račune, kako ih ne bismo nepotrebno uznemiravali opomenama, kaže Komen.



S obzirom na najnoviji slučaj premlaćivanja dvojice radnika HEP-a prilikom pokušaja da s mreže isključe ilegalno priključen poslovni prostor u Karlovcu i poziva Sindikata HES-a svim HEP-ovim radnicima da ubuduće ne izlaze na isključenja korisnika s mreže, zanimalo nas je hoće li to imati utjecaja na naplatu i isključivanje na riječkom području.   – Sigurno hoće. Moramo vidjeti što i kako dalje, hoćemo li ubuduće češće posezati za instrumentom ovrhe ili nekim drugim rješenjima. Ne želimo naše radnike dovoditi u opasnost, te je stoga i inače naputak svima da se povuku u slučaju bilo kakve incidentne situacije. U slučaju incidenta, idući pokušaj iskapčanja vršimo u pratnji zaštitara, a ako i tad nismo u mogućnosti izvršiti iskapčanje, obraćamo se policiji, kaže Komen.


  Stroži kriteriji za slanje opomena uvedeni su, ističe, jer unatoč svim naporima, nije ostvaren pomak u naplati tijekom prošle godine.   – Za slanje opomene moraju biti ispunjena oba kriterija, dakle, dug mora biti veći od tristo kuna i mora se odnositi na najmanje dva mjeseca, kaže Komen.

 


 Ispaštaju platiše


Stroži kriteriji za slanje opomena uvedeni su, objašnjava, zbog relativno malog dijela korisnika kod kojih je, kako tvrdi, teško pronaći drugačije rješenje.


  – Građani su u najvećem dijelu vrlo uredni platiše, čak 96 posto ih podmiruje račune na vrijeme ili s relativno malim zakašnjenjem. Međutim, kod preostalih četiri posto bez opomena i iskapčanja u principu nema drugog rješenja. Većina ih, na žalost, podmiri svoj dug tek kada im iskopčamo struju. To je vrlo nepopularna krajnja mjera i ni mi u HEP-u nismo ni najmanje zadovoljni kada to moramo učiniti, ali bez toga kod dijela korisnika naprosto nema drugog rješenja, kazao je Komen, ponovivši da će sustav slanja opomena biti korigiran, te kako korisnici koji su opomene dobili zbog relativno malih neplaćenih iznosa za prethodni mjesec ne moraju strahovati od iskapčanja s električne mreže. No, s obzirom na sve težu materijalnu situaciju velikog broja građana, i opomene i iskapčanja mogle bi biti sve češće, a broj onih koji mogu na vrijeme platiti sve račune sve manji, čega bi morali biti svjesni i u HEP-u. Umjesto sve strožih kriterija za one koji ne mogu na vrijeme platiti račune, možda bi ipak trebali razmisliti o mjerama koje bi građanima olakšale plaćanje.