Nakon višegodišnje odgode

Sporazum Obersnel – Mezak: konačno kreće arhitektonsko osmišljavanje Delte i Porto Baroša

Damir Cupać

Ako sve prođe u skladu s dinamičkim planom, za nekoliko mjeseci očekuje se i natječaj za izbor investitora koji bi trebao osigurati golem novac za revitalizaciju toga područja i njegovo pretvaranje u drugo gradsko središte



RIJEKA Gradonačelnik Vojko Obersnel i ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak potpisali su Sporazum o zajedničkim aktivnostima u provedbi pozivnog, anketnog, urbanističko-arhitektonskog natječaja na dijelovima lučkog područja Delta i Porto Baroš, a vrijednost natječaja procijenjena je na 1,1 milijun kuna bez PDV-a. Za provedbu natječaja koji će imati međunarodni karakter zaduženo je Društvo arhitekata, imenovanje povjerenstva očekuje se za oko dva tjedna, a ako sve prođe u skladu s dinamičkim planom, za nekoliko mjeseci očekuje se i natječaj za izbor investitora koji bi trebao osigurati golem novac za revitalizaciju toga područja i njegovo pretvaranje u drugo gradsko središte. Obersnel je izrazio nezadovoljstvo zbog toga što se godinama odgađalo raspisivanje arhitektonskog natječaja, a Mezak, koji je bio dugogodišnji zamjenik bivšega ravnatelja Bojana Hlače nije želio eksplicitno otkriti tko je za to kriv.


– Bio sam u Lučkoj upravi zamjenik ravnatelja. Dosta smo radili s Gradom Rijekom na pripremi dokumenata, ali nedostajala je strateška odluka. To se nije dogodilo jer je u to vrijeme bilo teško sve usaglasiti, pojasnio je Mezak. Na podpitanje tko je trebao donijeti stratešku odluku, je li to ravnateljstvo, upravno vijeće, Mezak je odgovorio da je to bila ovlast bivšega ravnatelja Bojana Hlače.



Neki od potencijalnih investitora već su se preko medija nudili kao budući partneri Lučkoj upravi, a jedan od njih je i Goran Štrok, nekadašnji vlasnik riječke Bonavije. Novinare je zanimalo dolaze li investitori u Lučku upravu i ima li konkretnih ponuda za ovaj projekt.




– Do sada je bilo dosta upita za realizaciju projekta. Koliko su te najave ozbiljne, znat ćemo vrlo brzo nakon provedbe natječaja, odgovorio je Mezak.



Obersnel se obratio novinarima riječima: »Eto, i to smo dočekali«, podsjetivši da je Rijeka Gateway krenuo davne 2003. godine potpisom ugovora sa Svjetskom bankom.


– To je bilo ishodište Rijeka Gateway projekta, a cilj je bio jačanje konkurentnosti riječke luke i prenamjena dijela lučkih područja u novo urbanističko središte Rijeke. Područja koja su se trebala revitalizirati su Delta, od Spomenika oslobođenja do obalnog područja. Riječ je o 28 hektara. Potpisanim Sporazumom o provedbi arhitektonskog natječaja napravili smo prvi korak u provedbi projekta jer ćemo dobiti odgovor kako će to područje izgledati. Nakon toga će se tri prvonagrađena rada ponuditi investitorima, izjavio je Obersnel. On je dodao da je jako zadovoljan potpisom Sporazuma, ali da je ogorčen zbog toga što se to moglo dogoditi godinama ranije. Njegova je ocjena da je do pomaka došlo nakon promjene na čelu Lučke uprave Rijeka.


– Izgubili smo nepotrebno jako puno vremena, a je li to rezultat predrasuda ili neznanja, teško mi je reći. Za prolivenim mlijekom ne vrijedi plakati. Najvažnije da smo krenuli u realizaciju projekta koji će omogućiti otvaranje tisuća radnih mjesta i izlaz Rijeke na more, kazao je Obersnel.


Mezak očekuje da će natječaj biti objavljen za dva tjedna i tada će krenuti prva faza za odabir developera za Deltu i Porto Baroš.


– Nakon natječaja dobit ćemo završnu sliku kako će to područje izgledati, a zajedničku suradnju s Gradom Rijekom ćemo nastaviti jer je riječ o području Grada Rijeke. Što se tiče naših projekata, zadovoljni smo što je završena Brajdica, sljedeće godine očekujemo početak radova na Zagrebačkoj obali, a krenuo je i ovaj dio koji se tiče Delte i Porto Baroša, izjavio je Mezak.


Svi koji će se natjecati u urbanističko-arhitektonskom osmišljavanju morat će se držati temeljne prostorne organizacije koja je zadana Generalnim urbanističkim planom. GUP-om je predviđeno da se u sjevernom dijelu Delte osmisli ggradski park, dok je južni dio predviđen za stambene, poslovne i građevine mješovite namjene, hotelske i javne namjene. Na južnom dijelu arhitekti će morati osmisliti organizaciju javnih prostora – ulica, trgova, šetališta, obala, a unutar Porto Baroša gradit će se marina s pratećim sadržajima na način da se vodi računa o uklapanju u rješenje zaštićenih lučkih skladišta.