Upravitelji stambenih zgrada o problemu grijanja

Slučaj Energo: Svaki upravitelj vodi svoju »grijaću politiku«

Ljiljana Hlača

Upravitelji stambenih zgrada drže da po pitanju grijanja glavnu riječ imaju suvlasnici, a ne oni / Foto S. JEŽINA

Upravitelji stambenih zgrada drže da po pitanju grijanja glavnu riječ imaju suvlasnici, a ne oni / Foto S. JEŽINA

Dok  »Ri - 19« obavlja uslugu obračuna i naplate troškova grijanja za Vulkanov i neboder u Ulici Krimeja 12 koji nisu u sustavu »Energa«, u »Rijeka stanu« i »Rumatu« smatraju da distribucija i obračun toplinske energije ne spada u upraviteljske poslove



RIJEKA Riječki upravitelji različito su protumačili izjavu riječkog inženjera Žarka Zovka koji je jučer za naš list izjavio da bi upravitelji kao tvrtke koje naplaćuju svoje usluge trebale biti više uključene u problematiku toplinske energije, zgradama nuditi stručnu pomoć te po uzoru na Sloveniju preuzeti brigu o raspodjeli i naplati troškova grijanja.


Kako naglašava direktor tvrtke »Ri -19« Željko Radojčić, ova upraviteljska kuća obavlja uslugu obračuna i naplate troškova grijanja, ali to može raditi samo za one zgrade koje su izvan sustava Enerega. U njihovom slučaju riječ je, primjerice, o Vulkanovom neboderu u Ulici Janka Polića Kamova 101 i neboderu na Krimeji 12. I to vrlo dobro funkcionira na terenu, a iznos utrošaka toplinske energije definira se po kvadraturi grijane stambene jedinice. Tu uslugu »RI – 19« ne naplaćuje.


Volja stanara


– No, za građevine koje su u sustavu Energa, mi kao upraviteljska kuća nemamo uporišta da obavljamo tu uslugu. To isto pitanje bi se moglo postaviti i za utrošak vode ili struje. Nadalje, sve je na volji stanara hoće li biti u sustavu Energa ili ne. »RI – 19« nikoga ne može na nešto prisiliti, ali pružamo stručnu pomoć ako se suvlasnici odluče da izađu iz sustava, zaključio je Radojčić, naglašavajući da je naknada koju suvlasnici plaćaju namijenjena zapravo za održavanje objekta, a ne za naplatu i obračun individualnog utroška.U tvrtki »Rijeka-stan« izjavu ing. Zovka prokomentirali su riječima da bi, kada bi oni sudjelovali u raspodjeli i naplati troškova grijanja, to bi bilo ravno onome da naplaćuju HRT-ovu pristojbu ili očitavaju strujne satove te onda temeljem tih podataka naplaćuju struju.«

– Onaj tko ispostavlja određenu uslugu mora je i naplatiti. Nadalje, ako stanari žele izaći iz sustava mi smo uvijek tu da suvlasnicima pružimo pomoć i damo informacije. I to činimo. A osim toga, distribucija i obračun toplinske energije ne spada u redovne upraviteljske poslove. Glavna zadaća upravitelja je da uklanja štete te aktivno sudjeluje u održavanju zgrada, ističu u »Rijeka stanu«.


Nesređen sustav




U »Rumatu« ističu da upravitelji toplinsku energiju ne isporučuju, pa je onda ne mogu ni naplaćivati.


– A uspoređivanje Hrvatske sa Slovenijom, to je pak posebna priča. Zasigurno je to sve u Sloveniji moguće i zbog instalacija koje su u puno boljem stanju nego kod nas. I sustav je puno sređeniji nego kod nas. Kada bi upravitelji i preuzeli tu obvezu tzv. kupca pa zatim isporučitelja toplinske energijem, našli bi se u nebranom grožđu, rekla nam je direktorica Rumata Karmen Vukorepa, dodajući da je Rumat uvijek spreman pružiti pomoć svima onima koji žele izaći iz sustava.