Izniman uspjeh

Slovenski ABC akcelerator uložio u tvrtku: Riječki startup tim Pointme osvaja regiju

Aneli Dragojević Mijatović

Startup tim Pointme –  Mateo Stupičić,  Mateo Perčinić, Juraj Zorić,  Dejan Mišljenović, Marko Pavičić te Davor Pejić

Startup tim Pointme – Mateo Stupičić, Mateo Perčinić, Juraj Zorić, Dejan Mišljenović, Marko Pavičić te Davor Pejić

Pointme je osmislio aplikaciju koja nagrađuje postavljanje slika na facebook. Aplikacija zaživjela prije tri mjeseca i već prikupila 900 korisnika, dok je kroz sustav prošlo 60 kompanija



RIJEKA Riječki startup tim Pointme ostvario je izniman uspjeh i na međunarodnoj sceni: među 300 prijavljenih startupova iz 30 država izabran je u osam najboljih koji ulaze u slovenski ABC akcelerator čime si je osigurao početnu investiciju od 15 tisuća eura, te poslovne kontakte kojima se nada dodatno razviti već sada uspješan IT proizvod.


Pointme je osmislio aplikaciju koja nagrađuje postavljanje slika na facebook po principu da umrežena tvrtka postavi određene uvjete kako fotografija treba izgledati, a obično je riječ o fotografiranju kraj loga tvrtke ili o nekom motivu koji se uklapa u trenutnu marketinšku kampanju kompanije, i čim korisnik tu fotku objavi na svomj profilu, dobije nagradu tvrtke, poklon-bon, popust, poklon-paket i slično


. Pointme tim je krenuo u Startup inkubatoru Rijeka, koji im je, kažu, puno pomogao, no već kad su ulazili u inkubator, znali su što žele. U međuvremenu proizvod su lansirali na tržište, aplikacija je zaživjela prije tri mjeseca i već je prikupila 900 korisnika i 60 kompanija koje su prošle kroz sustav.




Startup tim Pointme krenuo je sa šest članova, no broj članova raste kako raste i potreba za kadrom određenog profila. Tu su Mateo Stupičić, izvršni direktor, trojica programera – Mateo Perčinić, Juraj Zorić i Dejan Mišljenović, Marko Pavičić, voditelj prodaje te Davor Pejić, voditelj marketinga. Ubrzo se priključuje još jedan programer, Luka Vukas, a odnedavno i dizajnerica Rebeka Posavec, koja pomaže oko vizualnog identiteta aplikacije.


Može se reći da je ovaj kreativni tim odlično povezao strast brojnih internetskih korisnika – objavljivanje (vlastitih) fotografija, te tržišni princip, povezavši izravno tvrtke i potrošače. Potrošači praktički postaju dio reklamnog izričaja, za što bivaju i nagrađeni. Mladi Riječani sada su puni planova, a prvi je dakle odlazak u Sloveniju, u akcelerator koji je postao njihov prvi investitor, ali i platforma za daljnji razvoj. Naime, kako nam je pojasnio Mateo Stupičić, ABC akcelerator će ih spojiti sa svojim poslovnim partnerima, s njih oko 4 i pol tisuće, među kojima su tvrtke iz BTC Cityja.



Pointme se može objasniti s tri riječi: digitalni sustav preporuke. Riječ je o mobilnoj aplikaciji koja nagrađuje svoje korisnike besplatnim nagradama. Sve što korisnici trebaju napraviti je slikati se koristeći svoj smartphone, objaviti tu sliku i mogu odmah preuzeti svoju nagradu. Svaka slika je dobitna, a nagrada može biti besplatan proizvod ili popust. Aplikacija je za sve korisnike besplatna i može se trenutno preuzeti s Google Playa. Tvrtka kreira ponudu unutar aplikacije gdje navodi uvjet koji korisnik mora ispuniti da bi osvojio/la nagradu. Potom se korisnik slika u skladu u uvjetom koji je tvrtka postavila te tu fotografiju automatski postavlja na svom profilu na Facebooku te unutar same aplikacije. U zamjenu za to osvaja kupon koji mu donosi nagradu koju je tvrtka postavila unutar ponude.– Na početku smo imali u planu ugraditi niz različitih funkcija u aplikaciju. Ipak, istražujući tržište i savjetujući se s mentorima, aplikaciju smo dosta izmijenili kako bismo je najbolje prilagodili budućim korisnicima. Izbacili smo sve funkcije koje bi mogle narušiti osnovnu svrhu aplikacije, a ona je dobivanje besplatnih nagrada, navodi Davor Pejić. Do sada su imali preko 60 kompanija na samoj aplikaciji. Između ostalog to su Erste banka, Karlovačko, Heineken, Istralandia, Surf’n’Fries i brojne druge.


– Riječ je o većim brendovima, kojima postajemo sve interesantniji kako broj naših korisnika raste. Očekuje nas i dodatna mentorska pomoć, radionice, istraživanje tržišta, krećemo i u redizajn same aplikacije – bit će u drugoj verziji, prilagođena za iPhone, a ne samo za Android sustav, kao do sada, a imamo i novi slogan #GrowBig kojim želimo poručiti da mislimo ozbiljno i da rastemo iz dana u dan, ali i da smo platforma koja će omogućiti kompanijama njihov rast, kaže Stupičić. O samoj ideji veli da su očito pogodili interes tržišta jer korisnik aplikacije dobiva nagradu, a tvrtka autentičnu reklamu i dobru digitalnu preporuku. Što se djelatnosti tiče, kombiniramo dostignuća IT sektora i marketinga, pojašnjava.


 No, investitora su očito morali potražiti izvan Hrvatske. Zar nitko u Hrvatskoj nije bio zainteresiran? – pitamo.


– Bilo je nekih upita, no vani su perspektive ipak bolje. Akcelerator u koji ulazimo je uhodan sustav, te za nas najbolja opcija. Nažalost, kod nas je još uvijek teško naći ozbiljnog investitora. Smatram da je Rijeka dobro krenula s inkubatorom, koji pokriva tu prvu fazu u razvoju startupa, i u tom smislu možemo biti konkurencija zagrebačkom ZIP-u. No, nedostaje ta nadgradnja koju su Slovenci očito razvili, kaže Stupičić. Tim ovih dana kreće u Sloveniju gdje ih, kažu, čeka naporan rad, ali sve ih to jako veseli i vrlo su ponosni. Nakon tri mjeseca boravka u ABC-u održat će se Demo Day na kojem će se predstaviti potencijalnim investitorima.