Kiparska kolonija u Liscu

Skulptura Rajka Sroka i Eduarda Brmalja bit će novi putokaz pri ulasku u Klanu

Filip Kušter

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

Skulpturu čovjeka koji drži natpis Klana sudionici kolonije Rajko Srok i Eduard Brmalj rade već više od tjedan dana, a nakon dovršetka ona bi trebala, prema dogovoru s načelnicom,  biti postavljena na predviđeno mjesto na  Strmašćici



KLANA   U naselju Lisac na području Općine Klana održava se 4. izdanje kiparske kolonije u organizaciji Kiparske udruge »Mato Tijardović«. U koloniji je trebalo sudjelovati troje kipara – Anita Rončević, Eduard Brmalj i Rajko Srok – ali zbog ozljede jedine ženske članice, kolonija je svoj rad nastavila s preostala dva kipara.


Već sam dolazak u naselje Lisac koje se nalazi neposredno uz slovensku granicu, nudi  prekrasnu  prirodu i obiluje slikama koje su same po sebi inspirativne. Osmodnevna kiparska kolonija budi prisutnost biljaka, životinja i odmaka od urbanih područja, a tema zavičaja, koja je ove godine prihvaćena i nalazi se na repertoaru, nudi razne asocijacije, stilove i mogućnosti u radu.


Klanjci gorštaci


Kipari su u razgovoru s načelnicom Općine Klana Željkom Šarčević Grgić odlučili da se napravi kip čovjeka  koji u ruci drži tablu Klana te će ta skulptura predstavljati svojevrsni putokaz pri ulasku u općinu.




–  Klanjci su na neki način gorštaci, veliki i jaki ljudi, uvijek su radili po šumama, s konjima pa sam odlučio kako bi bilo dobro napraviti skulpturu koja će pokazivati ljudima put prema mjestu – objašnjava nam Srok, dugogodišnji voditelj kolonije i škole kiparstva za djecu u Viškovu. Skulpturu čovjeka koji drži natpis Klana Srok i Brmalj rade već više od tjedan dana, a nakon dovršetka trebala bi biti postavljena na predviđeno mjesto kod Strmašćice.


Klana, Lisac, Rajko Srok, kiparska kolonija,


Klana, Lisac, Rajko Srok, kiparska kolonija,



Priroda je očito za Sroka stalna inspiracija. Iako je rođen na Viškovu, veliki je zaljubljenik u prirodu. U Liscu je napravio svoju vikendicu, svoje mjesto rada i mira. Skulpture su vrlo pažljivo napravljene, a za inspiraciju se uvijek mora odvojiti (ne)predviđeni dio vremena. To znači da se ponekad može raditi od šest sati ujutro pa do kasnih popodnevnih sati. Prvih pet izdanja kiparskih kolonija održano je u Viškovu, ali Srok je s razlogom sve preselio u Lisac.


–  U Liscu sam našao sebe u tome i tu polako radim. U Viškovu se osjeća urbanizacija i teško je raditi s motornom pilom kad se želi – rekao je Srok te nadodao da je potrebno imati neprekinutu nit misli i i ideja pri pravljenju skulptura.


Slavonski hrast


Objasnio nam je da se velike skulpture rade pretežno od slavonskog hrasta pošto je on postojan i ima prigodne dimenzije koje su potrebne. Kvaliteta pri obradi, nužnost u cilju i zacrtana vizija u glavi – tu sve počinje! Krajolik koji obiluje raznolikim biljem, brdima, mirom, ali i mnoštvom divljači – od vukova, medvjeda, divljih svinja i naravno lisica – dodatno potiče imaginaciju prijeko potrebnu za rad.


Danas je zadnji dan kolonije, ujedno i prilika da se dođe pogledati izložba. Općina Klana ima izvrsnu suradnju s kiparskom udrugom, pokrovitelj je ovogodišnje radionice, a Rajko Srok se nada, da će uz takvu potporu, kiparstvo u ovom krajevima preuzeti mlade generacije. I to baš one koje su umjetnost u korelaciji sa zanatom mogle najbolje učiti na ovim područjima.