Asfaltiranje

SLIJEDI PROMETNI KAOS Upitan završetak radova na raskrižju koje otežava život žiteljima Škurinja

Marinko Glavan

Odvijanje prometa izvođač je  morao koordinirati sa svojim radnicima i prilagođavati odvijanje radova prometu / Snimio Silvano JEŽINA

Odvijanje prometa izvođač je morao koordinirati sa svojim radnicima i prilagođavati odvijanje radova prometu / Snimio Silvano JEŽINA

Polaganje završnog sloja asfalta odvijat će se odjednom na svim dionicama i zahtijeva potpuno zatvaranje prometa u roku od 24 sata. To se planira u nedjelju, no ne zna se koju jer  ovisi o vremenskim prilikama, a građani će  biti na vrijeme obaviješteni



RIJEKA  Asfaltiranje raskrižja Osječke, Škurinjske i Ulice Ive Lole Ribara koje već pola godine bukom, prašinom i otežanim prometovanjem zagorčava život stanovnicima Novog naselja na Škurinjama, planirano je do konca ovoga tjedna, potvrđeno je iz Odjela za komunalni sustav Grada Rijeke.


Završno asfaltiranje trebalo bi biti izvedeno u nedjelju, no komunalci se ipak ograđuju da će zbog vremenskih prilika možda biti i odgođeno za neku od idućih nedjelja.


– Polaganje završnog sloja asfalta odvijat će se odjednom na svim dionicama i zahtijevat će posebno prometno rješenje koje podrazumijeva potpuno zatvaranje prometa na toj dionici u roku od 24 sata, a što se planira u neradni dan, odnosno nedjelju. Koja nedjelja će to točno biti, ovisit će o vremenskim prilikama, a građani će u svakom slučaju biti na vrijeme obaviješteni – poručuju iz Grada.


 Radovi unutar rokova




Na pitanje zbog čega radovi traju toliko dugo, odnosno zbog čega nisu ranije završeni, odgovaraju kako je izvođenje radova još uvijek unutar ugovorenog roka.



Radovi su ugovoreni u iznosu od 6.091.978,44 kuna s PDV-om. Projekt sufinancira Ministarstvo unutarnjih poslova u iznosu od dva milijuna kuna bez PDV-a, na temelju  Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske.



– Radovi na rekonstrukciji raskrižja Škurinjska draga nisu se otegli neopravdano,  započeti su s danom 2. studenog 2016. godine, s rokom od 210 dana od dana uvođenja u posao, odnosno uz opravdano produljenje roka radi radova postave transportnog cjevovoda do kraja lipnja. Radovi obuhvaćaju rekonstrukciju postojećeg kolnika, izgradnju potrebnih potpornih zidova, izmještanje postojeće instalacije u trupu kolnika te semaforizaciju raskrižja. Rekonstrukcija kolnika izvodi se na način da se  izvode dva nova traka i to: trak za lijevo skretanje smjer Viškovo-Drenova, te trak za lijevo skretanje smjer Centar-zona R9.


Također se produljuju i odvojeni trakovi za smjer Viškovo i Škurinje iz smjera grada.  Naknadno je odlučeno da je  unutar radova rekonstrukcije raskrižja Škurinjska draga bilo nužno odraditi i postavu transportnog cjevovoda investitora Vodovod i kanalizacija, iz projekta Rekonstrukcija i dogradnja sustava odvodnje otpadnih voda na području aglomeracije Rijeka, a sve u svrhu očuvanja konstrukcije trase, objašnjavaju iz Odjela za komunalni sustav.


Do sada su, nastavljaju, izvedeni svi radovi postavljanja i prelaganja  instalacija niskog i visokog napona električne energije, javne rasvjete, telekomunikacijske instalacije, oborinske odvodnje te semaforske instalacije.


Izvedeno je proširenje prometnih traka, premještanje autobusne postaje te polaganje transportnog cjevovoda u sklopu projekta aglomeracije Rijeka. Trenutno su, uz radove oblaganja potpornih zidova, u tijeku radovi na postavljanju stupova buduće semaforizacije, polaganje rubnjaka te asfaltiranje nosivog sloja po fazama i smjerovima vožnje, kako bi se održala protočnost raskrižja uz čim manje ometanje prometa.


 Komplicirani uvjeti


– Napominjemo da se svi radovi izvode u vrlo kompliciranim uvjetima i pod stalnim prometom koji ni u jednom trenutku gradnje nije bio zaustavljan. Doima se da radovi teku usporeno ili da se otežu, odnosno  da se malo što događa na gradilištu, ali prvenstveno se sustavno prilazilo prekopima i prelaganjima, kako bi se omogućilo kontinuirano odvijanje prometa na  siguran način. Pritom je odvijanje prometa u svemu morao koordinirati izvođač sa svojim radnicima i prilagođavati odvijanje radova prometu. Radovi bi mogli biti završeni u kraćem roku samo u slučaju kada bi se  raskrižje u potpunosti zatvorilo za promet i tada bi građevinar mogao pristupiti izvođenju radova na više dionica odjednom. Isto nije bilo prihvatljivo za investitora, odnosno Grad Rijeku jer bi onemogućavanje prometa na toj dionici značilo velike probleme u prometu na tom dijelu grada i šire. Pješački i automobilski promet odvija se sukladno prometnom projektu, ali uz dužan oprez svih sudionika jer navedeno raskrižje u biti predstavlja otvoreno gradilište – ističu iz Grada.


Na pitanje zbog čega je kao rješenje odabrano semaforizirano raskrižje, a ne kružni tok, koji su priželjkivali mnogi stanovnici koji raskrižjem svakodnevno prolaze svojim vozilima, odgovaraju kako je rješenje sa semaforima dobilo sve potrebne suglasnosti nadležnih tijela, i kao takvo predstavlja sigurno i  jedino projektno ispravno rješenje.


  Sigurnost u prometu


– Svaki zahvat u prostoru planira se s razradom različitih varijanti. Prilikom izrade mogućih rješenja ovog raskrižja na Škurinjskoj dragi među ostalim  analizirala se jedna od  ponuđenih varijanti kružnog toka. Po analizi stručnjaka ta varijanta pretpostavljala je značajno podizanje kote raskrižja Osječka – I. L. Ribara – Škurinjska cesta, kao i uzdužnog nagiba same Osječke ulice u značajnoj duljini. Također je upitna i sama preglednost raskrižja s privoza Ulice Ive Lole Ribara, odnosno preglednost iz Osječke prema Ulici Ive Lole Ribara, radi postojećeg visokog zida na samom privozu i nemogućnosti rekonstrukcije istog. Osobito se to odnosi na slabu vidljivost pješaka prilikom prelaska raskrižja.


Pri rekonstrukciji raskrižja vodilo se računa u najvećem pogledu oko sigurnosti svih sudionika u prometu, posebice pješaka. Osim toga, svaki zahvat na prometnicama koji mijenja uvjete prometa mora zadovoljiti i sve zakonski propisane uvjete, što se odnosi najprije na  sigurnost prometa, a tek zatim protočnost prometa u svim vremenskim uvjetima. Lokacija ovog raskrižja ima mnoštvo  ograničenja kao što su ograničenje privoza prema  radnoj zoni s usklađenjem vrlo velikih visinskih razlika, nepreglednosti, zahtjevnosti terena, širine privoza  svih ulica, osobito za promet većih vozila, kamiona i autobusa, kao što je privoz iz Ulice I. L. Ribara koju nije moguće rekonstruirati. Osim toga, vrlo je teško usklađenje privoza iz radne zone na prostor raskrižja, posebice što se tiče preglednosti i nagiba privoza.  Sve se to  u uvjetima vožnje osobnim automobilima glavnog toka ne percipira. Uzimajući  navedeno u obzir, ocijenjeno je da kružno raskrižje možda daje bolju protočnost prometa, međutim, s obzirom na sigurnost prometa, rekonstrukcija sa semaforskim sustavom je sigurnija – zaključuju iz Odjela za komunalni sustav.