Novi imidž Rive

Rijeka postala hit među vlasnicima luksuznih jahti: Iduće godine na vezu i brod Stevena Spielberga?

Darko Pajić

Foto I. Tomić

Foto I. Tomić

Trenutačno se na području putničke luke nalazi osam luksuznih jahti ukupno vrijednih oko 300 milijuna dolara. Istovremeno su ukras i atrakcija najveće hrvatske luke koja postupno razvija marinu u središtu grada



RIJEKA Iako je ljeto završilo, riječka luka u jednom specifičnom segmentu poslovanja, a riječ je o luksuznim jahtama, tek ulazi u vrhunac sezone što potvrđuje i prizor na rivi.


Trenutačno se na području putničke luke nalazi osam luksuznih jahti ukupno vrijednih oko 300 milijuna dolara. Istovremeno su ukras i atrakcija najveće hrvatske luke koja postupno razvija marinu u središtu grada, ali su također i prilika za ostvarenje dodatnih prihoda. Na vezu su trenutačno luksuzne jahte »Northern Star«, »Tsumat«, »I Nova«, »Follow Me V«, »Lola«, »Olga« i »The Best Way«, a uskoro bi mogla stići i jahta »Vela«. Većina njih u Rijeci bi trebala ostati tijekom zime, tek se »Tsumat« i »Northern Star« pripremaju za odlazak do kraja godine. Jedna od najvećih i najskupljih jahti ikada u riječkoj luci je upravo »Northern Star«, koji se priprema za odlazak prema Karibima, gdje će vjerojatno provesti narednih nekoliko godina, što znači da se neko vrijeme neće vraćati.


Da Rijeka postaje sve jača destinacija za trajniji boravak luksuznih jahti, potvrđuje i Andrija Šimić iz agencije Simmor Marine, koja je zaslužna za dolazak velikog broj »riječkih« jahti.




– Izuzetno smo zadovoljni sezonom i interesom vlasnika ovakvih brodova. Nama je jako važan bio nedavni dolazak jahte »Royal Romance« koja je u Rijeci uspjela riješiti napajanje električnom energijom bez ikakvih problema, a to nije mogla čak i u čuvenom Monacu. Nakon toga pokazalo se da nema nikakvih limita Rijeke kao destinacije. Ja ću osobno za nekoliko dana putovati u Italiju i biti na brodu »Seven Seas« čiji je vlasnik Steven Spielberg te lobirati da i ova jahta iduće godine dođe u Rijeku. Dolazak jahti predstavlja višestruku korist za luku i grad, dijelom u segmentu povećanja prihoda Lučke uprave koja može ista sredstva usmjeravati u održavanje i uređenje novih sadržaja i kapaciteta, a dijelom i kroz gradnju novog imidža Rijeke kao prepoznatljive mediteranske luke koja ima u središtu grada sadržaj marine kakav se može vidjeti na daleko poznatijim destinacijama kao što su Genova, Marseille ili Barcelona. Kaže se da svaki ovakav brod godišnje troši oko 10 posto svoje vrijednosti na održavanje i ako vrijedi oko 100 milijuna dolara, to je svota od desetak milijuna dolara godišnje. Dio tog iznosa ostaje i brodogradilištima i svim onim malim tvrtkama koje se bave održavanjem i opskrbom brodova, ističe Šimić koji najavljuje kako je realno očekivati da se tijekom idućih godina broj luksuznih jahti u Rijeci poveća do te mjere da će možda biti potrebno razmišljati i o dodatnim vezovima.


Jahte su između ostalog i atrakcija o čemu govori i čest prizor »selfieja« sa skupocjenim plovilima u pozadini, pogotovo turista. Tko zna, možda će uskoro biti moguće fotkanje i s jahtom redatelja Stevena Spielberga.