Skupi projekt

Rijeka City Card: Umjesto u digitalno doba, kartice putnike odvele u – redove

Marinko Glavan

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Za novac potrošen na kartice mogla su biti nabavljena četiri nova zglobna autobusa na stlačeni prirodni plin, pa bi se korisnici javnog prijevoza barem vozili u udobnijim i klimatiziranim vozilima, pa makar i sa zastarjelim »pokaznima« i »cvikalicama«



RIJEKA  Sve do sada izdane gradske kartice bit će postupno zamijenjene novima najkasnije po isteku upisanih prava za korištenje gradskih usluga, i to bez plaćanja dodatne naknade od strane korisnika kartica te bez prilaganja dodatne dokumentacije prilikom reizdavanja kartica, najavio je pročelnik Zavoda za informatičku djelatnost Grada Rijeke Željko Jurić, odgovarajući na naš upit o razlozima nenajavljene zamjene gradskih kartica (RCC) novima, što je ovih dana dovelo do nesnosnih gužbi i višestanog čekanja na šalterima Autotroleja, što je s pravom ogorčilo korisnike javnog gradskog prijevoza.


Do potrebe za zamjenom kartica došlo je, objašnjava, zbog isteka okvirnog sporazuma krajem siječnja, te promjene  dobavljača informacijsko-komunikacijskog sustava. 


– S obzirom na iskustva prethodnog četverogodišnjeg razdoblja, ocijenili smo da je nužno provesti restrukturiranje projekta dijeleći ga na manje, lakše upravljive funkcionalne cjeline, u nadi da ćemo time postići očekivane ciljeve optimalno trošeći raspoložive resurse. Nastavno na opisanu namjeru, Grad Rijeka je putem Zavoda za informatičku djelatnost, tijekom siječnja ove godine, proveo  postupak nabave usluge uspostave informacijsko-komunikacijskog sustava Rijeka City Card (instalacija i održavanje), sa zahtjevom da dosad izdane, postojeće RCC kartice budu i dalje u uporabi u dijelu upisanih gradskih prava, minimalno do isteka roka na koji su prava upisana te da se u idućem razdoblju izdaju po potrebi nove RCC kartice, postojećeg ili drugih izdavatelja, tehnološki kompatibilne sa sustavom koji je predmet nabave. Po uspostavi centralnog informacijsko-komunikacijskog sustava Rijeka City Card, omogućit će se informacijskim sustavima društava i ustanova u vlasništvu Grada Rijeke priključivanje na središnji sustav i njegovo korištenje, a osigurat će se i tehničko rješenje otvoreno za uspostavu sigurne komunikacije s različitim izdavačima kartica i novim kanalima prodaje gradskih usluga.


Postupak nabave




U opisanom postupku nabave kao najpovoljnija ponuda izabrana je ponuda ponuditelja Penta d.o.o. (237.462,50 kuna s uključenim PDV-om ) koji je obvezan u trideset dana uspostaviti središnji podatkovni i komunikacijski sustav, objašnjava u svom dopisu Jurić.


Slijedom navedenog, dodaje, od 1. veljače 2016., promjenom dobavljača informacijsko-komunikacijskog sustava gradske kartice Rijeka City Card,  došlo je i do promjene modela upravljanja projektom od strane gradskih poduzeća i Grada Rijeke. S obzirom na promijenjene ugovorne odnose, Erste Card Club je u suradnji s društvom Autotrolej d.o.o. osigurao formalno-pravnu mogućnost i tehnološku funkcionalnost korištenja do sada izdanih kartica za razdoblje do kada vrijede prava korištenja gradskih usluga koja su na njih upisana. 


– Drugim riječima, godišnje radničke, kao i 65+ karte te višemjesečne karte iz socijalne kategorije, vrijede do datuma isteka godišnjeg, odnosno višemjesečnog prava. Kartice s mjesečnim pravima kupljenim tijekom siječnja za veljaču 2016. vrijede do kraja veljače ove godine, a sve RCC kartice na kojima se upis prava odvija tijekom veljače moraju se zamijeniti, izgledom gotovo jednakim karticama, ali tehnološki prilagođenim novom sustavu – navodi Jurić.


Postojeće prepaid kartice mogu se zamijeniti u poslovnici Autotroleja na Jelačićevom trgu 3 te na šalteru Autotroleja u poslovnici Erste banke na Jadranskom trgu 3, Rijeka, gdje se odmah mogu upisati i prava, dok će korisnicima kreditnih i companion DC RCC kartica nove kartice biti poslane na kućnu adresu tijekom veljače te po primitku trebaju doći upisati mjesečno pravo i aktivirati ih. 


Jedna praktična primjena


Inače, projekt uvođenja gradske kartice formalno je započeo još 2011. godine, a dosad je u njegovu realizaciju iz budžeta Grada Rijeke te gradskih komunalnih i trgovačkih društava izdvojeno oko deset milijuna kuna, plus još dva i pol milijuna za održavanje sustava u Autotroleju. S obzirom na razdoblje od pokretanja projekta, a pogotovo na »paprenu« cijenu, nevjerojatno je da kartica dosad nije zaživjela u prvobitno planiranom obliku, budući da se njome, kako je bilo zamišljeno, trebalo moći plaćati usluge gotovo svih gradskih tvrtki i institucija. 


Umjesto toga, jedinu praktičnu primjenu Rijeka City Card dosad je našla u Autotroleju, a koliko je i to »praktično« svjedoče dugački redovi ogorčenih korisnika pred šalter-salom gradskog javnog prijevoznika. Umjesto da korisnicima olakša plaćanje usluga i omogući brže i efikasnije korištenje javnog prijevoza i drugih usluga gradskih poduzeća, kartica je dosad korisnicima uglavnom zagorčavala život, ne samo zbog čekanja u redovima, nego i zbog niza drugih problema u praksi prilikom pokušaja korištenja kartice u autobusima Autotroleja, te nemogućnosti kupnje prava korištenja putem interneta. Nakon pet godina provedbe projekta, dojam je da kartice umjesto da odvedu Autotrolej i korištenje javnog gradskog prijevoza u digitalno doba, za korisnike znače povratak u kameno doba. Pritom ni najmanje ne treba zanemariti potrošen novac za koji su, primjerice, mogla biti nabavljena četiri nova zglobna autobusa na stlačeni prirodni plin, pa bi se korisnici javnog prijevoza barem vozili u udobnijim i klimatiziranim vozilima, pa makar i sa zastarjelim »pokaznima« i »cvikalicama«.