HNS, Lista za Rijeku i Akcija mladih žele brendirati PGŽ

Riječki aerodrom postaje – La Guardia?

Tihana Tomičić



RIJEKA – HNS, Lista za Rijeku i Akcija mladih održali su zajedničku konferenciju za novinare povodom inicijative da se cesta Rijeka-Zagreb kroz Gorski kotar nazove novim službenim imenom, da riječki aerodrom dobije ime, te zajedničkog stava da je brendiranje regije u konačnici i preduvjet gospodarskog uspjeha. 


– Tema identiteta Rijeke te Primorsko-goranske regije je izuzetno aktualna pošto je identitet ono što kronično nedostaje  našem prostoru te je uloga politike je da tu temu vrati kao jednu od dominantnih – uvodno je objasnio HNS-ov županijski predsjednik Marko Boras Mandić.


– Priča o identitetu regije je stavljena na jedno krivo mjesto čemu svjedoči niz primjera od hrvatskog grba gdje naše regije nema  usprkos povijesnoj baštini koju posjedujemo kao što su  Bašćanska ploče te Vinodolski zakonik.


Nadalje hrvatska putovnica nema niti jedan motiv iz naše Županije, a ovakvih primjera je mnogo. Mnogi gradovi koji su bili naslonjeni na Rijeku u prošlosti danas su u drugoj županiji (Senj, Otočac, otok Pag). U izbornom sustavu smo  razlomljeni što znatno onemogućava šansu da dođete u priliku nešto reći.  A pitanje identiteta je iznimno bitno upravo zato što je to i gospodarsko pitanje. Da pojasnim – jedno od najboljih primjera je pitanje Riječke banke. Vlasnička struktura je tu nebitna, stranci su vlasnici i splitske i zagrebačke banke pa im nije palo na pmet mijenjati ime. Rezultat takve politike je da smo izgubili  200-300 visokokvalitetnih radnih mjesta koji su premješteni negdje drugdje. Upravo zato je ovo i gospodarsko pitanje. Moramo paziti da jednog dana nikome ne padne na pamet da riječki aerodrom bude marginalan te da njegova sudbina bude upitna. Zbog toga je izuzetno bitno da imamo ime i prezime, a za to nam treba i političko jedinstvo  – rekao je Boras Mandić.– Lista za Rijeku podržava i uključuje se u projekt brandiranja prometne infrastrukture. Identitet je oduvijek bio visoko na ljestvici naših stranačkih priorteta iz razloga što vjerujemo da je važan kako za bolje pozicioniranje regije u kojoj se nalazimo, a tako i za bolju identifikaciju građana sa zajednicom što je jedan od faktora uspješnosti društva. Posebno je to važno danas kada nacionalni identitet slabe, a jačaju globalni i lokalni identiteti kao svojevrsno uporište pojedinca – rekao je Danko Švorinić.

Po njemu, PGŽ je složena regija sastavljena od nekoliko jakih regionalnih i subregionalih identiteta i zato posao njezinog brandiranja nije lagan posao.


– Identitet neke regije je ono po čemu se izdvaja od ostalih, ali i dodana vrijednost koju unosimo u širu zajednicu. Može li stoga uporište našeg regionalnog identiteta biti u činjenici da u županiji imamo more i planine? Nadam se da je ovo početak otvaranja javne rasprave o boljem brandiranju riječke regije, a mislim da su i prijedlozi naziva aerodroma put u dobrom smjeru jer svjedoče o otvorenom i kozmopolitskom karakteru regije ljudi koji vole kraj u kojem žive, rekao je Švorinić


– Velik broj ljudi ne zna gdje je Kvarner jer je  identitet regije, gledano sa turističkog aspekta, potpuno nepoznat – objasnio je  Mario Alempijević.


Anketa za brendiranje autocesta, i sada zračne luke, stavlja naglasak na komunikaciju s građanima, kazali su. Krenuli smo sa anketama za autocestu A6 gdje su građani odlučili da bi se trebala zvati Goranka, a sada je i autocesta A7 dobila novo ime – Primorka. Otprilike 80 000 ljudi je vidjelo anketu putem društvenih mreža. 


ŽO HNS PGŽ, Lista za Rijeku i te Akcija mladih pokreću ovu anketu preko društvenih mreža za zračnu luku te su ponuđena četiri imena: Andrija Ljudevit Adamić, Roberto Bartini, Fran Krsto Frankopan te Fiorello la Guardia.