Primamljive ponude

Nogometnu groznicu osjećaju i trgovci u Rijeci: EURO opet povećao prodaju televizora

Biljana Savić

Ilustracija Foto S. Ježina

Ilustracija Foto S. Ježina

Navijačka euforija oko »vatrenih« u Francuskoj pogoduje trgovcima kojima je značajno porastao promet zbog povećane prodaje televizora, ali i svih popratnih navijačkih rekvizita od grickalica, piva, mesa za roštilj...



RIJEKA Velike sportske priredbe, a nijedna ne stvara takvu euforiju kao što to čini nogomet, i to posebno Europsko prvenstvo, uobičajeni su povod za kupnju novog, većeg i modernijeg televizora. Nogometna prvenstva europskih ili svjetskih razmjera raj su za trgovce koji zarade na mnogočemu – na pivu, grickalicama, mesu za roštilj, raznim navijačkim rekvizitima, piću – svemu. Svega se dok traje nogometno prvenstvo barem dvostruko više konzumira.


Osmišljeni mamci


Televizori su prva i osnovna potreba za sve vatrene ljubitelje nogometa koji si ne mogu priuštiti odlazak u Francusku. Navijačka ponuda trgovačkog lanca Interspar djeluje najprimamljivije, iako je dobitak i nije baš puno izgledan. Interspar, dakle, svim kupcima koji u SPAR supermarketima ili INTERSPAR hipermkarketima kupe televizor u razdoblju od 15. svibnja do 14. lipnja poklanjaju taj isti televizor. Ali, pod jednim uvjetom – da Hrvatska uđe u polufinale. Dakle, ako Hrvatska na EP u Francuskoj osvoji prvo ili drugo mjesto, Interspar će kupcu vratiti kompletan iznos kojim je plaćen televizor, uz predočenje računa, a novac će biti vraćen na SPAR poklon karticu.


Nije Interspar otkrio toplu vodu. Slične su akcije prije dvije godine, za vrijeme SP u nogometu, imali Konzum i Kaufland koji su tada organizirali vikend akcije prodaje televizora, za koje bi kupcima iznos u potpunosti bio vraćen da su »vatreni« pobijedili reprezentaciju Brazila ili osvojili titulu prvaka prvenstva, ili bi kupcima bila vraćena polovica iznosa da se Hrvatska plasirala »samo« u polufinale. Navijačku ponudu tada je imala i jedna banka  koja je u slučaju pobjede hrvatske reprezentacije u bilo kojoj od utakmica u njenoj skupini svim klijentima koji do određenog datuma oroče novac obećala povećati kamate na štednju.




Ovako primamljivog mamca nema u Elipsu u Tower Centra u Rijeka, ali televizori ipak nestaju s polica, i to oni najveći.


Tridesetak dnevno


– Prodamo i po tridesetak televizora dnevno, nekad manje, ali uglavnom skoro toliko. Svi traže velike ekrane, od 45 incha pa naviše, a mi smo im doskočili sniženjima od 10 do 20 posto, s tim da neki modeli imaju akciju zamjene staro za novo.  Velika većina građana opskrbila se za ovo EP još prije dva tjedna, kad je počela povećana potražnja televizora, kaže nam prodavač u Elipsu.


S njim se slaže i prodavač u Sancta Domenici, koji je na naše pitanje kakve televizore građani najviše kupuju, odgovorio – Čim veće!


– Osim veličine, građani traže i takozvanu 4K tehnologiju, dakle čim bolju rezoluciju i zvuk, kažu nam u Sancta Domenici.


Ako sve ovo usporedimo sa SP 2014. godine, još je rano. Jer kreću vikend akcije s povratom cjelokupnog novca za kupljenu robu, ne samo za televizore, već i za tekstilnu robu i namještaj ili bilo što kad prvenstvo već počne i kako groznica bude bivala sve veća.