Novi program

Revidirani kurikulum: Od jeseni u Rijeci počinje moderna nastava informatike

Ingrid Šestan Kučić



RIJEKA Neshvatljivo je da danas u 21. stoljeću informatika nije obvezni predmet od prvog razreda osnovne škole. Neprihvatljivo je da još uvijek vodimo rasprave o tome je li informatika potrebna. To je toliko smiješno, kao da smo prije 40 godina raspravljali je li potrebno učiti čitati i pisati – komentirao je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel na predstavljanju novog školskog programa »Rano učenje informatike«.


Riječ je o revidiranom i moderniziranom kurikulumu programa ranog učenja informatike koji se u riječkim školama provodi još od 2000. godine. Od iduće školske godine novi će se kurikulum, čiji su autori dr. Damir Purković, Josipa Andrušić i Sonita Penavin, uvesti u prve razrede svih riječkih osnovnih škola koje iskažu interes za program.


Jedan od ciljeva novog programa ranog učenja informatike, koji obuhvaća učenike od 1. do 4. razreda, je svim učenicima omogućiti jednake obrazovne mogućnosti i pravedan pristup sve potrebnijem kvalitetnom informatičkom obrazovanju te će stoga svi materijali, kao i pohađanje nastave informatike, za učenike biti besplatni. Predstavljajući sam kurikulum dr. Purković je kao njegova glavna obilježja izdvojio otvorenost, jer nema propisanih sadržaja.


– Kurikulumom su definirani ciljevi nastave i ishodi učenja, ali ne i striktni sadržaj nastave. Sadržaje, metode i strategije bira sam učitelj. Također, naglasak je na suradnji i suradničkim kompetencijama, poticanju interesa i motivaciji, otkrivanju vlastitih mogućnosti i sklonosti te logičkom razmišljanju, kazao je dr. Purković. Riječki će osnovci informatiku slušati jednom tjedno, 35 sati u jednoj školskoj godini, a predviđen je rad u malim grupama, do 14 djece.– S obzirom na to da se radi o malom fondu sati i maloj djeci, teško je provoditi nastavu s velikim grupama učenika. Stoga smo u kurikulumu predvidjeli grupe od maksimalno 14 učenika. Uveli smo i minimum opremljenosti učionica, a u planu je i uspostavljanje portala za podršku učiteljima, najavio je dr. Purković. Uvođenjem novog kurikuluma namjera je Grada uključiti što više učenika u aktivno korištenje računala i na taj način poticati i njihov interes prema tehnologijama, uz mehanizme prepoznavanja sve većih opasnosti i izazova koje te nove tehnologije danas stavljaju pred učenike.