Rekonstrukcija ceste

Raskrižje na Meji postat će kružni tok

Sanja Gašpert

Izgradnjom kružnog raskrižja znatno će se poboljšati prometna sigurnost te smanjiti broj prometnih nesreća / Foto M. GRACIN/NL Arhiva

Izgradnjom kružnog raskrižja znatno će se poboljšati prometna sigurnost te smanjiti broj prometnih nesreća / Foto M. GRACIN/NL Arhiva

Kružnim raskrižjem bi se reducirao broj konfliktnih točaka na četir razdvajanja i četiri spajanja i povećala protočnost prometa čime bi se izbjegle gužve u sezoni



BAKAR – Grad Bakar priprema potrebnu dokumentaciju za projekt izgradnje kružnog raskrižja s komunalnom infrastrukturom na spoju državne ceste D501 sa županijskom cestom Ž5059 i nerazvrstanom cestom H1 za radnu zonu Glavičina te rekonstrukciju građevina javne i komunalne infrastrukture.


– Projektom je predviđena rekonstrukcija postojećeg raskrižja na Meji, odnosno spoja državne ceste oznake D501 i županijske ceste oznake Ž5059, na koji se priključuje sabirna cesta buduće radne zone Glavičina oznake U14 površine 2,97 ha. Osnovna namjena postojeće građevine je javna cesta za dvosmjerni promet standardnih kategorija cestovnih vozila i pješaka te za prihvat teretnih vozila van-standardnih dimenzija, s obzirom da područje raskrižja pripada dijelu koridora za prolaz specijalnih tereta, po trasi postojeće državne ceste oznake D501.


Postojeće stanje raskrižja je nezadovoljavajuće iz razloga što se glavni smjer (D501) u raskrižju nalazi pod kutom od 90 stupnjeva, a sporedni (Ž5059) se priključuje kao produžetak trase D501. Takvo stanje, samo po sebi, predstavlja rizik za sudionike u prometu zbog nesuglasja prometnog i građevinskog rješenja, ističe Davor Skočilić, pročelnik Upravnog odjela za urbanizam, komunalni sustav i ekologiju Grada Bakra. Dodaje kako će se izgradnjom kružnog raskrižja znatno poboljšati prometna sigurnost te posljedično smanjiti broj prometnih nesreća, koje se nerijetko događaju.




– U prilog tome ide i broj konfliktnih točaka u postojećem raskrižju, gdje je pet križanja, pet razdvajanja i četiri spajanja, gdje zbog greške jednog ili više vozača može doći do izrazito opasne situacije, odnosno u konačnosti i do prometne nesreće. Brojni faktori utječu na stvaranje navedenog broja konfliktnih točaka u raskrižju, među kojima građevno-tehničko oblikovanje raskrižja, prometno uređenje, prometno opterećenje, razumljivosti raskrižja i vještina vozača.


Kružnim raskrižjem bi se reducirao broj konfliktnih točaka na četiri razdvajanja i četir spajanja, ali i povećala protočnost prometa čime bi se izbjegle gužve, naročito za vrijeme ljetne sezone kada mnogobrojni turisti dolaze iz smjera Zagreb-Oštrovica, što prouzrokuje zastoj kod priključenja vozila sa Ž5059 te skretača iz smjera Cikvenica-Križišće-Hreljin prema odvojku Ž5059, ističe Skočilić, napominjući kako kako je u bližoj budućnosti predviđena izgradnja radne zone Glavičina, što je još jedan od bitnih razloga izgradnje kružnog raskrižja. Gruba procjena investicije je oko 2.500.000 kuna, budući da Grad Bakar još uvijek nema izvedbeni projekt sa točnim troškovnikom.