Produžen rok

Radovi kasne, investitoru novi rok: Umjesto marine u Bakarcu, niknuo deponij smeća!

Marinko Glavan

Foto V. Karuza

Foto V. Karuza

Radovi na izgradnji pontonskih vezova za plovila i pratećih sadržaja u Bakarcu trebali su biti već gotovi, no nisu još ni započeli, ali investitoru je odobren novi rok do kraja godine



RIJEKA Radovi na izgradnji pontonskih vezova za plovila i pratećih sadržaja u Bakarcu nisu još niti započeli, iako su trebali biti završeni tijekom ovog mjeseca, a na mjestu gdje su mještani već ovog ljeta očekivali privezane jedrilice i jahte, nalaze se tek gomile kamenja, šute i drugog materijala, što ugrožava njihovu sigurnost i okoliš, te pruža ružnu sliku na ulazu u mjesto, upozorili su članovi Vijeća mjesnog odbora Bakarac, u svom dopisu u kojemu od Grada Kraljevice, tvrtke SkyDeal kao investitora, te županijske lučke uprave Bakar-Kraljevica javno traže odgovore na pitanja o (ne)izgradnji marine.


 Nezadovoljni Bakarčani


– Prvu neozbiljnost izvođača radova već smo osjetili prije više od godinu dana kad smo zamijetili postavljene dijelove armirane mreže na lokaciji Dobra koje su neoznačene virile iz zemlje opasne za onoga tko onuda hoda. Nismo reagirali misleći da ubrzo počinju radovi i to je neophodno. Zatim u sljedećoj fazi, nekoliko mjeseci nakon, dovezeni su ogromni komadi materijala, također na Dobri. Osim betonskih stupova također porazbacanih bez ikakvog reda, pojavio se tu i neugodan miris građevinske šute za koju smo odmah pretpostavili da je za proširivanje sadašnjeg nasipa i da radovi kreću. No to se nije dogodilo. Već minimalno četiri mjeseca Bakarac na ulazu ima pravi deponij. Ljudi kakvi jesu, shvatili su to kao priliku za još jedno ilegalno odlagalište smeća koje se sve više proširuje. Jedini tko se potrudi to očistiti je naša bura koja na žalost, sve što se može odnese u more, a ostalo služi kao pravi ukras na ulazu u Bakarac, upozoravaju iz Vijeća mjesnog odbora.


Vezovi u Bakarcu trebali su, ističu, prema koncesijskom ugovoru, biti izgrađeni do 1. lipnja, pa Županijskoj lučkoj upravi postavljaju pitanje zbog čega koncesijski ugovor nije raskinut, a investitor penaliziran, kao i postoji li Studija utjecaja na okoliš i ostala potrebna dokumentacija.




– Kako je moguće da im se još uz to dozvoli gradnja tijekom ljetne sezone, a protivno Odluci o privremenoj zabrani izvođenja radova na području Grada Kraljevice, pitaju se Bakarčani, upozoravajući pri tom na mišljenje Agencije za zaštitu okoliša prema kojemu Bakarski zaljev predstavlja osobito područje pod značajnim utjecajem podzemnih voda, a time i koncentriranog donosa hranjivih soli s okolnih područja, koje se kao takvo može smatrati osjetljivim područjem koje vjerojatno neće podnijeti daljnja opterećenja.


Vrijedna investicija


Ravnateljica Lučke uprave Bakar-Kraljevica-Kostrena Dijana Mihaljević potvrdila je da radovi kasne, ali kaže kako je koncesionaru odobreno produljenje rokova.


– Odlukom Upravnog vijeća Županijske lučke uprave rok je pomaknut do kraja ove godine, na traženje koncesionara. Riječ je o investiciji teškoj pet milijuna eura, od koje je trećina već realizirana, u Kraljevici gdje je postavljen ponton s vezovima. Moram naglasiti da je investitor predočio čvrste dokaze kako će ulaganje biti realizirano u zadanom roku, od bankovnih garancija, potpisanog ugovora s izvođačem radova, ugovora o kupoprodaji pontona, do odluke gradonačelnice da im se omogući izvođenje dijela radova tijekom ljeta. Podsjećam da se radi o jedinoj ozbiljnijoj investiciji na našem području, a investitor ima svu potrebnu dokumentaciju za izgradnju, koncesijski ugovor, građevinske dozvole i slično. Bilo bi štetno sada raskidati ugovor, a ne dati šansu ulagaču da projekt realizira u cijelosti, ističe Mihaljević.


Marin Jureša iz tvrtke SkyDeal priznaje kako je došlo do kašnjenja u realizaciji projekta, ali tvrdi kako će do konca godine biti postavljeni pontoni sa stotinjak vezova za plovila duljine do 12 metara, te izgrađeni objekti za popratne uslužne sadržaja na lokaciji Dobra, odmah uz vezove. – To je pontonski tip luke, gdje gradnja nije invazivna i gotovo da i nema utjecaja na okoliš, budući da je riječ o plutajućim gatovima za privez plovila. Sve što radimo u skladu je s pozitivnim zakonskim propisima i koncesijskim ugovorom, rekao je Jureša, najavljujući kako će pontoni biti postavljeni u roku od dva do tri mjeseca, a prateći sadržaji do konca godine, kako je i predviđeno aneksom koncesijskog ugovora.