Odabir izvođača

REKONSTRUKCIJA Ponude za Krešimirovu oko šest milijuna kuna više od procjene iz natječaja

Marinko Glavan

Snimio Vedran KARUZA

Snimio Vedran KARUZA

Riječ je o zajedničkom zahvatu ViK-a, Hrvatskih cesta i Grada Rijeke, pri čemu će HC izvesti potpunu rekonstrukciju kolnika, u duljini od 1.100 metara, od Trga Žabica prema zapadu, dok će Vodovod i kanalizacija izgraditi transportni kanalizacijski kolektor duljine 1.080 metara, vodovod u duljini od 1.062 metra, a Grad planira izgraditi oborinsku kanalizaciju u duljini od 200 metara



RIJEKA Na natječaj Vodovoda i kanalizacije(ViK) i Hrvatskih cesta(HC) za rekonstrukciju kolnika, te izgradnju novog kanalizacijskog kolektora i vodovodne mreže u Krešimirovoj ulici u Rijeci pristigle su samo dvije ponude, obje znatno više od 29.350.000 kun, kolika je bila procijenjena vrijednost javne nabave.


Direktor Vodovoda i Kanalizacije Andrej Marochini potvrdio je da su na natječaj stigle dvije ponude izvođača radova, jedna u visini 34.800.000 kuna, a druga od 35.700.000 kuna. Prema Marochinijevim je riječima u tijeku evaluacija pristiglih ponuda, nakon čega će biti objavljen odabir izvođača.


Paralelni radovi


Riječ je o opsežnom zajedničkom zahvatu ViK-a, Hrvatskih cesta i Grada Rijeke, pri čemu će Hrvatske ceste izvesti potpunu rekonstrukciju kolnika u Krešimirovoj, u duljini od 1.100 metara, od Trga Žabica prema zapadu, dok će Vodovod i kanalizacija izgraditi transportni kanalizacijski kolektor duljine 1.080 metara, odvojke u duljini od 104 metra, te vodovod u duljini od 1.062 metra, dok Grad Rijeka planira izgraditi oborinsku kanalizaciju u duljini od 200 metara.




Zahvati koje planira ViK dio su daleko šireg projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, vrijednog 1,76 milijardi kuna, koji se sa 71 posto sufinancira iz sredstvima Europske unije kroz Operativni program »Konkurentnost i kohezija« za razdoblje 2014. – 2020.. U projekt su krenuli zajednički, s obzirom da Hrvatske ceste već dulje vrijeme planiraju obnovu kolnika u Krešimirovoj, u sklopu projekta obnove državnih cesta koje prolaze kroz Grad Rijeku, koji je većim dijelom izveden u zadnjih nekoliko godina, uz iznimku upravo Krešimirove i Adamićeve ulice u centru grada.


– Stoga smo i mi odlučili da radove na ovom dijelu projekta aglomeracije izvedemo paralelno s radovima Hrvatskih cesta, jer bi bilo uistinu apsurdno da oni sada obnove kolnik, a da ga onda za godinu, dvije ili tri raskopavamo radi polaganja novog kanalizacijskog kolektora i vodovodnih cijevi, objašnjava Marochini.



HC je u periodu od 2014. do 2016. godine izveo najveći dio od planirane rekonstrukcije svih državnih cesta koje prolaze kroz Grad Rijeku, od Plumbuma do Preluka i od centra prema Škurinjama, te Martinkovcu. Preostalo je još uređenje Krešimirove, koje je bilo u planu, ali je odgođeno zbog tehničke služenosti, kao i Adamićeve. Tijekom radova u Krešimirovoj očekuju se povremene gužve i zastoji, budući da je riječ o jednoj od najprometnijih ulica kojom se prema centru kreću gotovo sva vozila iz zapadnog dijela grada i prigradskih naselja.



Hrvatske ceste i Vodovod i kanalizacija zajednički će krenuti i u rekonstrukciju Adamićeve, gdje će se također polagati novi kanalizacijski kolektor, vodovodna mreža i ostala prateća infrastruktura, uz kompletnu obnovu kolnika. No taj će zahvat, po svemu sudeći, pričekati 2021. godinu, jer je procijenjeno da bi istodobno izvođenje radova u Krešimirovoj i Adamićevoj tijekom ove godine izazvalo prevelike prometne probleme u centru grada, a tijekom 2020. godine, kada će Rijeka biti Europska prijestolnica kulture, ne planiraju se izvoditi veći infrastrukturni radovi u središtu grada.



Procijenjena vrijednost radova koje u Krešimirovoj planiraju Hrvatske ceste je 14.300.000 kuna, dok je vrijednost radova ViK-a u natječaju bila procijenjena na 14.500.000 kuna, dok se preostalih 550 tisuća kuna odnosilo na radove koje financira Grad.


Složeno financiranje


Pristigle ponude više su, međutim, u dijelu koji financira ViK za oko četiri milijuna kuna, a u dijelu koji financira HC za nešto manje od dva milijuna kuna, zbog čega će, iako to nitko službeno ne govori, konzultacije potrajati. Iako iz Hrvatskih cesta neslužbeno saznajemo kako raspolažu potrebnim sredstvima, unatoč ponudama višim od planiranog iznosa, u dijelu zahvata koji planira ViK situacija je složenija.


Taj dio radova financira se, naime, s već spomenutih 71 posto iz fondova EU, dok se preostali dio s po 10 posto financira iz državnog proračuna, hrvatskih voda, te ostatak sredstvima ViK-a i jedinica lokalne samouprave.


Kako se iz EU fonda financira 71 posto od procijenjene vrijednosti, ViK će morati osigurati preostala sredstva u dogovoru s državom, Hrvatskim vodama, te jedinicama lokalne samouprave, koji bi zajednički, pitanje je u kojim omjerima, trebali uložiti još oko četiri milijuna kuna, kolika je razlika između procijenjene vrijednosti i pristiglih ponuda. Postoji, doduše i opcija poništavanja natječaja, ali ona je znatno manje izgledna, jer doista bi apsurdno bilo da HC u cijelosti obnovi kolnik, a da ga ViK za koju godinu raskopa.


Stoga se, kako saznajemo, očekuje da će se kroz narednih tjedan ili dva riješiti pitanje financiranja, nakon čega bi trebala uslijediti odluka o odabiru izvođača. Ukoliko natječaj ne bude poništen zbog eventualne žalbe, radovi bi trebali započeti u travnju, a rok za izvođenje je 10 do 11 mjeseci, što znači da bi kompletan zahvat mogao biti gotov u prvom kvartalu iduće godine.