Programom su obuhvaćeni učenici petih razreda osnovnih škola Dolac, »Nikola Tesla«, Podmurvice, San Nicolo, Trsat i Vežica, a istovremeno će se provesti i istraživanje među petašima kako bi se utvrdilo početno stanje znanja i vještina
RIJEKA Izradom udžbenika i edukacijom nastavnika stekli su se uvjeti da se početkom listopada u šest riječkih osnovnih škola uvede građanski odgoj i obrazovanje kao izvannastavna aktivnost – zaključeno je na jučerašnjem gradonačelnikovom kolegiju. Prema pojašnjenju pročelnice Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo Sande Sušanj učenici petih razreda osnovnih škola Dolac, »Nikola Tesla«, Podmurvice, San Nicolo, Trsat i Vežica eksperimentalno će prvi u Hrvatskoj slušati nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a istovremeno s početkom nastave provest će se i istraživanje među petašima kako bi se utvrdilo početno stanje znanja i vještina.
– Ispitivanje će se provesti i kod kontrolne skupine njihovih vršnjaka koji ove školske godine neće pohađati građanski odgoj i obrazovanje u tih šest škola, kako bi se mogao utvrditi realan napredak koji je ostvaren te dobiti preciznije rezultate. Također, isto će se istraživanje provesti i na kraju školske godine kako bismo utvrdili do kakvih je pomaka došlo, a sve u cilju stvaranja kvalitetnog programa – kazala je Sušanj.
Od ideje do realizacije
– To više nije samo lijepa ideja, nego ideja koju smo doveli do kraja, a veseli interes iz drugih hrvatskih sredina i jedinica lokalne samouprave koje su nas kontaktirale. Kroz iduće četiri godine taj će se program uvesti u sve razrede osnovne škole, vrlo slično kao što se uvodio program »Moja Rijeka«, a što se tiče projekata iznad propisanog standarda, uz ova dva Rijeka ima još i program »Rijeka pliva«, kazao je gradonačelnik.
Uz program građanskog odgoja i obrazovanja, na jučerašnjem kolegiju prihvaćeno je i sufinanciranje projekta »Školsko poslijepodne samo za mene« u OŠ »Nikola Tesla« koji se počeo prošle školske godine provoditi uz financijsku potporu Zaklade »Hrvatska za djecu«.
– Projekt je namijenjen učenicima u riziku od prvog do osmog razreda osnovne škole »Nikola Tesla«. Pored učenja i pisanja domaćih uradaka, ciljevi rada su razvoj pozitivnog identiteta, promicanje školskog uspjeha, razvoj socio-emocionalnih vještina te radnih, kulturnih i higijenskih navika. U vremenu trajanja »Školskog poslijepodneva« učenici posjećuju muzeje, knjižnice, izložbe, radionice, pohađaju organizirane sportske i glazbene aktivnosti. Sve te aktivnosti za korisnike su u potpunosti besplatne. Projekt se provodi u dvije specijalizirane prostorije u zgradi škole koje su opremljene namještajem i priborom za učenje, ali i za slobodno vrijeme, a za sve korisnike osiguran je ručak. Riječ je o vrijednom projektu koji doprinosi umanjivanju socio-ekonomskih razlika među učenicima, olakšava im uspješno završavanje osnovne škole te ostvarenje svog potencijala, kao i osamostaljivanje za život pa je potrebno nastaviti pružati podršku projektu kako bi djeca mogla nastaviti u prijateljskom i poticajnom okruženju razvijati pozitivan odnos prema učenju i školi, stjecati nova znanja i vještine što značajno doprinosi njihovom psihofizičkom razvoju, kao i školskom uspjehu – pojasnila je Sušanj.
Troškovi prehrane