Radovi

Prva faza rekonstrukcije čvora Orehovica: Lokalni izlaz prema Kačjaku u prometu od 15. studenoga

Darko Pajić

Foto R. Brmalj

Foto R. Brmalj

Uskoro ograničenja prometa na obilaznici,  neophodno ukidanje jednog prometnog traka u tunelu Trsat i tunelu Katarina na južnom kolniku za sva vozila u smjeru kretanja od Opatije prema Zagrebu



RIJEKA Rok za izgradnju lokalnog cestovnog izlaza na čvoru Orehovica produžen je za dodatnih mjesec dana, te bi tvrtka GP Krk prvu fazu rekonstrukcije čvora Orehovica trebala završiti do 15. studenog ove godine. Kako navode u Hrvatskim cestama, razlog za produljenje roka jest ispunjenje zahtjeva da se uklapanje novog cestovnog priključka na riječku obilaznicu ne izvodi prije, niti za vrijeme turističke sezone zbog uobičajeno većeg intenziteta prometa u tom razdoblju godine. Rok ipak nije dramatično produljen, već je riječ o pomaku od mjesec dana.


Gradnja lokalnog izlaza započela je u travnju ove godine, a rok izgradnje trebao je iznositi 6 mjeseci od datuma uvođenja u posao. U prvoj fazi rekonstrukcije, shodno ugovoru sklopljenom s GP Krkom u vijednosti 2,88 milijuna kuna bez PDV-a, provodi se gradnja oko 650 metara dugog cestovnog priključka između obilaznice i Kačjaka, odnosno čvora Orehovica i državne ceste koja povezuje Trsat na jednoj i Orehovicu i Banska vrata na drugoj strani.


Izlazna rampa prema Kačjaku nalazit će se neposredno nakon izlaza iz tunela Trsat za sva vozila koja se riječkom obilaznicom kreću u smjeru Zagreba, odnosno od Škurinja prema Orehovici. Uz samu trasu lokalnog cestovnog izlaza obavlja se i prelaganje oborinske kanalizacije, kolektora 1, te je predviđena i izgradnja novog kolektora 2 sa spojem na postojeću oborinsku odvodnju.




Zbog potreba gradilišta uskoro će biti uvedena i ograničenja prometa na obilaznici, te će biti neophodno ukidanje jednog prometnog traka u tunelu Trsat i tunelu Katarina na južnom kolniku za sva vozila u smjeru kretanja od Opatije prema Zagrebu. Kroz tunel Trsat promet bi se odvijao samo preticajnim trakom, te bi takav režim prometa trebao potrajati iduća dva mjeseca.  


Druga i treća faza rekonstrukcije čvora Orehovica bit će još zahtjevnije i trenutno Hrvatske ceste rade na pripremi projekata. Druga faza predviđa izgradnju izlazne rampe na Orehovici za sva vozila koja na čvor dolaze iz smjera Zagreba te nastavljaju put prema centru Rijeke, odnosno nove ulazne rampe za sva vozila iz smjera centra grada (Ulica Franje Račkog), koja će se moći uključiti na čvor Orehovica i nastaviti put prema tunelu Trsat i dalje prema Škurinju.


Treća faza ujedno je i najskuplja i najsloženija, jer se predviđa izgradnja nadvožnjaka preko osi obilaznice i čvora Orehovica kako bi se ostvarila prometna veza za sva vozila koja iz centra grada preko Banskih vrata dolaze do Orehovice te se preko nadvožnjaka mogu uključiti na obilaznicu i nastaviti putovanje u smjeru Grobnika, odnosno Zagreba.


Kako navode u Hrvatskim cestama, za 2. i 3. fazu potrebno je provesti javni natječaj i ugovoriti izradu svih glavnih i izvedbenih projekata, te ishoditi građevinske dozvole. U tijeku je izrada projektnog zadatka za 2. i 3. fazu rekonstrukcije čvora Orehovica, te se ugovaranje očekuje do kraja ove godine.