Trogodišnji mandat

Promjena na čelu Učiteljskog fakulteta: Lidija Vujičić nova dekanica

Ingrid Šestan Kučić

Lidija Vujičić / Snimio Sergej Drechsler

Lidija Vujičić / Snimio Sergej Drechsler

Učiteljski fakultet jedina je sastavnica Sveučilišta u Rijeci na kojoj se obrazuju stručnjaci za rad u predškolskim ustanovama i u razrednoj nastavi u osnovnim školama, istaknula je Vujičić



Fakultetsko vijeće Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci za novu je dekanicu izabralo prof. dr. Lidiju Vujičić. Novoizabrana dekanica bila je jedini kandidat za tu funkciju, a svoje će trogodišnje mandatno razdoblje započeti s novom akademskom godinom.


Vujičić trenutačno obnaša funkciju prodekanice za znanost i međunarodnu suradnju, a u svom programu rada ističe kako je Učiteljski fakultet u Rijeci jedina znanstveno-nastavna sastavnica na Sveučilištu koja izvodi studijske programe kojima se obrazuju stručnjaci za rad u predškolskim ustanovama i u razrednoj nastavi u osnovnim školama te je stoga potrebno i dalje razvijati postupke praćenja i unapređivanja kvalitete ponuđenih studijskih programa i znanstvenog rada, uz uključivanje predstavnika akademske zajednice, studenata, javnih i privatnih ustanova te civilnoga društva.


Pametne specijalizacije


Navodeći kako treba poboljšati prilike za prikupljanje sredstava kako bi fakultet financijski ojačao u ponudi programa cjeloživotnoga obrazovanja, ali i »pametnih specijalizacija«, stvaranjem prilika za projekte i znanstveni rad suradnjom sa sveučilištima i privatnim sektorom u zemlji i svijetu, Vujičić ističe i kako fakultet osluškuje promjene strukture obvezne osnovne škole, najavljene u novim dokumentima obrazovne politike i Cjelovite kurikularne reforme.




Prema njenom mišljenju, smjer tih promjena nužno će se odraziti na fizionomiju studijskih programa za obrazovanje učitelja i odgajatelja te se očekuju znatne promjene u tom pravcu.


Deficit kadra


Novoizabrana dekanica u programu rada apostrofira i nedovoljan broj nastavnika te visokoškolske ustanove navodeći kako je od vremena osnivanja Učiteljskog fakulteta do danas broj nastavnika udvostručen, ali još uvijek nije dovoljan za ostvarivanje punoga kapaciteta rada fakulteta, naglašavajući ostvarivanje mogućnosti izvođenja diplomskoga sveučilišnog studija ranog predškolskog odgoja i obrazovanja, ali i potrebu za pokretanjem različitih programa cjeloživotnog učenja, kao i ambiciju pokretanja poslijediplomskih programa.


Vujičić stavlja naglasak i na osnaživanje znanstvenog potencijala fakulteta zbog čega je važno povećati broj prilika za međuinstitucionalni i međunarodni znanstveni rad pozivanjem ključnih međunarodnih znanstvenika na fakultet i korištenjem prilika za međunarodno umrežavanje sudjelovanjem na međunarodnim konferencijama. Njeno je mišljenje i da je potrebno povećati broj ostvarivih i dostatno financiranih bilateralnih ugovora o suradnji između Učiteljskog fakulteta i stranih partnera, posebno iz zemalja koje nisu obuhvaćene europskim mrežama suradnje te da treba povećavati broj ugovora o razmjeni s drugim učiteljskim fakultetima i istražiti druge oblike suradnje u mobilnosti.