Pozitivni pomak

Promet u Luci Rijeka porastao za 2 posto u odnosu na lani

Darko Pajić

Promet kontejnera u Kopru je povećan za 10 posto, a u Rijeci za 15 posto. Usporedba je i dodatno zanimljiva zato što je riječka luka sada dio lučkog sustava EU što otvara mogućnost da bitnije smanji razliku prema najvećoj slovenskoj luci



ZAGREB RIJEKA » U prva tri mjeseca ove godine promet suhog tereta u riječkoj luci porastao je za dva posto, te je ukupno pretovareno oko milijun tona. Pozitivni trendovi najviše su vidljivi u kontejnerskom prometu koji je porastao za 15 posto, jer je na Brajdici i terminalima Luke Rijeka u tri mjeseca ove godine pretovareno ukupno 44.131 TEU-a. 


 Zaostajanje


Pozitivan pomak također je vidljiv i na terminalu za rasute terete u Bakru, gdje je prošle godine evidentiran najveći pad prometa, a sada je u prvom kvartalu realizirano 380.612 tona, što je još uvijek za 9 posto manje nego prošle godine, ali se do kraja godine očekuje približavanje brojci od milijun tona rasutog tereta, odnosno višestruko bolji rezultat nego u 2013. godini. 


  Ipak, kad se brojke usporede s najvećom slovenskom lukom Kopar i dalje je vidljivo da Rijeka zaostaje. U Kopru u prvom kvartalu pretovareno je ukupno 4,88 milijuna tona, odnosno 9 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Te usporedbe treba uzeti sa određenom rezervom, jer promet Kopra uključuje i automobile, kojih u Rijeci nema, te tekuće terete. Promet kontejnera u Kopru iznosio je 162.037 TEU-a i povećan je za 10 posto, a u Rijeci je u istom razdoblju povećan za 15 posto pa ostaje vidjeti hoće li i u drugom dijelu godine ovaj promet u Rijeci brže rasti. Usporedba je i dodatno zanimljiva zato što je riječka luka sada dio lučkog sustava EU, jednako kao i Kopar, što otvara mogućnost da poveća svoj promet i bitnije smanji razliku prema najvećoj slovenskoj luci. 




Neslužbena prognoza je da bi Kopar do kraja godine godine mogao premašiti ukupan promet od 18 milijuna tona. U Luci Rijeci se može očekivati oko 4,5 milijuna tona suhih tereta, čemu bi trebalo dodati i promet tekućih tereta koji je u 2013. godini iznosio oko 5 milijuna tona. 


  Iako predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić nije sklon prognozirati kakav će promet biti ostvaren do kraja godine, najavljuje da bi u svim vrstama suhih tereta trebao biti ostvaren rast, a najveći upravo u segmentu rasutog tereta. 


 Povratak Bakra


– Naznake su da će godina biti jako dobra. Za nas je u ovom trenutku možda i najvažnije što je terminal u Bakru konačno proradio i imamo redovita ticanja brodova, što nije bio slučaj u drugoj polovici prošle godine. Vratili smo u Bakar jednog važnog partnera iz Austrije, koji je prije rata imao značajne količine tereta, a onda ga godinama nije bilo u Rijeci. Također se puno očekuje u prometu kontejnera, koji također rastu i postoje prve količine tereta i naznake proboja prema mađarskom, austrijskom i njemačkom tržištu, ističe Devčić, koji na novinarski upit o mogućem sklapanju posla s bananama, odnosno partnerstva sa Izetom Rastoderom, jednim od najvećih uvoznika banana u Europi, odgovara kako su uspješno odrađene probne količine tereta koje su Luku Rijeka potvrdile kao ozbiljnu alternativu s kojom treba računati. 


  – I dalje traju pregovori i s nama i s brodarima oko optimalnog oblika buduće suradnje, te se nadamo da ćemo uskoro moći konkretnije odgovoriti na ovo pitanje, zaključuje Devčić.