Grad na brege

Projekti Hrvoja Njirića i Idisa Turata: Dom kulture i garaža za novi zamah Kastva

Slavica Kleva

Na više od četiri tisuće kvadrata smjestila bi se velika dvorana s gledalištem kapaciteta 400 mjesta te pozornicom, garaža i vanjski parking s ukupno stotinjak parkirališnih mjesta, knjižnica, glazbena škola, objekt za komercijalne sadržaje s malom dvoranom i ugostiteljski objekt



KASTAV – U prepunoj Gradskoj vijećnici predstavljeni su projekt Doma kulture Kastav i projektni zadatak Gradske garaže.


– Riječ je projektima koji će nesumnjivo, kada dođe do realizacije donijeti novi zamah gradu, kazao je gradonačelnik Matej Mostarac prilikom predstavljanja projekata u gradskoj vijećnici.


Arhitekt Hrvoje Njirić, inače unuk Ive Jardasa, autora legendarne knjige »Kastavština«, više od sat vremena govorio je o Domu kulture Kastav koji je smješten na lokaciji Šporove jame, na mjestu postojećeg društvenog doma. Na ovom se projektu radi već više godina kako bi se na što bolji način uskladili svi detalji, pa je i prezentacija imala cilj da vijećnici, članovi odbora i udruga u kulturi daju svoje viđenje ovog, za Kastav iznimno važnog kompleksa.




Na više od četiri tisuće kvadrata smjestila bi se velika dvorana s gledalištem kapaciteta 400 mjesta te pozornicom, potom garaža i vanjski parking s ukupno stotinjak parkirališnih mjesta, knjižnica, glazbena škola, objekt za komercijalne sadržaje s malom dvoranom (za proslave rođendana, dječje predstave, izložbe…) i ugostiteljski objekt. Zgrade imaju različite vrste pročelja (staklo, beton, čelična mreža…) i dominira bijela boja. Vanjski prostori uređeni su kao parkovne površine.


Hrvoje Njirić je istaknuo da bi se Kastav ovim kulturnim kompleksom snažno pozicionirao na nacionalnoj kulturnoj sceni.


Neobičnim pristupom »od kraja«, arhitekt Idis Turato došao je do rješenja za kastavsku javnu garažu kojim je izazvao aplauz oduševljenja.


– Ovo je vizija u kojoj smo krenuli od kraja i napravili vizualizaciju prostora iz zraka gdje smo išli od uklapanja objekta u prostor. Čini mi se da danas ljudi i arhitekti i političari troše jako puno vremena na koeficijente, na planove namjena, na DUP-ove, GUP-ove, a nitko ne vizualizira to u prostoru. Ja sam sada namjerno krenuo od kraja, pronašao jednu dobru fotografiju Kastva gdje sam shvatio da se radi o enormnoj zoni podzida i vrtača koje nisu u funkciji i zaključio da je garažu najbolje projektirati kao zidove, a na te zidove i zelene krovove posaditi belicu. Znači, komunalna garaža bila bi ukopana u vinograd i optimalno imala 200-250 parkirališnih mjesta, kazao je Turato nakon prezentacije.