Sutra istječe rok za dostavu pisama namjere o kupnji tvornice

Privatizacija ”Motora i dizalica”: Sve oči 194 radnika uprte u pulski Uljanik

Orjana Antešić

Hoće li u ovom pokušaju »Motori i dizalice« dobiti novog vlasnika * Foto: V. KARUZA

Hoće li u ovom pokušaju »Motori i dizalice« dobiti novog vlasnika * Foto: V. KARUZA

»Midovce« dodatno muči kad će i hoće li uopće vidjeti svoje zaostale tri plaće ne uspije li ovaj pokušaj privatizacije. Nakon višemjesečne agonije, dvije su zaostale plaće dobili u siječnju, a sada čekaju na one od listopada prošle godine 



RIJEKA » Još je samo dva dana do isteka roka za podnošenje pisama namjere za kupnju riječkih »Motora i dizalica«, a s tim odbrojavanjem raste i nervoza među radnicima. Ne uspije li privatizacija ove bivše trećemajske tvornice, »midovci« se nemaju čemu dobrom nadati jer im stečaj postaje izgledna opcija ako se ni u ovom pokušaju ne nađe novi vlasnik MiD-a. 


  Sve oči radnika, njih 194 ukupno, uprte su u Uljanik grupu iz koje su još prije više od pola godine iskazali načelni interes za preuzimanjem »Motora i dizalica«. Međutim, iz Pule se i dalje o tome konkretno ne izjašnjavaju. Do konca prošlog tjedna, iz Uljanika se nije moglo dobiti ni »da« ni »ne« oko toga hoće li ući u ovu priču s MiD-om. Može se to, doduše, protumačiti i time kako još uvijek traju razgovori s Državnim uredom za upravljanje imovinom (DUUDI) oko uvjeta preuzimanja ove tvornice brodskih motora i dizalica. 


  Kao iskaz svoje namjere »uljanikovci« su, podsjetimo, s MiD-om ugovorili dva brodska motora za asfalt tankere koji se grade u »3. maju« i predviđeni su za isporuku u svibnju, odnosno srpnju ove godine. Još prošlo ljeto na čelo MiD-a postavljen je trećemajski kadar kojemu je zadatak bio da za Uljanik napravi dubinsku analizu organizacijskog, tehnološkog i financijskog stanja u ovoj tvornici.



Kontaktirali smo i predsjednika Saveza samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) Mladena Novosela, koji je i član Upravnog vijeća CERP-a koji vjeruje da će privatizacija »Motora i dizalica« biti uspješno okončana.   – Stečaj za »Motore i dizalice« ne dolazi u obzir, ali ni situacija da radnici rade bez plaće, kazao je Novosel.


Povjerenica Sindikata metalaca u MiD-u Bosiljka Zlojutro potvrdila je kako ovih dana jača nervoza u pogonima hoće li iz Uljanik grupe stići toliko očekivano pismo namjere kao njihove »ulaznice« za drugi krug natječaja u kojem se podnose obvezujuće ponude. U svoj toj neizvjesnosti, »midovce« dodatno muči kad će i hoće li uopće vidjeti svoje zaostale tri plaće ne uspije li ovaj pokušaj privatizacije. Nakon višemjesečne agonije, dvije su zaostale plaće dobili u siječnju, a sada čekaju na one od listopada prošle godine. 


  – Radimo punim kapacitetom, uveli smo i noćnu smjenu kako bismo na vrijeme isporučili brodske motore za trećemajske novogradnje. Neke smo poslove, u međuvremenu, još ugovorili. No, ova nas neizvjesnost ubija, kaže sindikalistica Zlojutro. 


  Otkad su prije dvije godine izdvojeni iz sustava »3. maja« i prešli pod okrilje države, u »Motorima i dizalicama« nije se dogodio nikakav pomak nabolje. Dapače. U tih dvije godine napravilo se ništa ili jako malo, i to ako se uzme u obzir da je višak radnika zbrinut uz kakve-takve otpremnine. Istovremeno, u ove se pogone na račun restrukturiranja slilo više od 60 milijuna kuna državnog novca. Nije čak zaključen ni predstečajni postupak, koji je i dan-danas otvoren nad MiD-om i zasigurno ulazi u anale jednog od najdužih u Hrvatskoj. Njegovo okončanje, kako stvari sada stoje, ovisi isključivo o tome hoće li u ovom pokušaju »Motori i dizalice« dobiti novog vlasnika.