Jedan od najstarijih brodova

Posljednja plovidba nakon 50 godina: Jadrolinijina Liburnija iz malološinjske luke isplovila prema rezalištu u turskoj luci Aliaga

Hina

Foto Marko GRACIN

Foto Marko GRACIN

Liburnije se mnogi sjećaju kao broda koji je održavao dužobalnu liniju od Rijeke do Dubrovnika, no taj brod je prvih godina plovidbe obišao i brojne svjetske luke, a poslužio je i kao ploveća gospodarska izložba u Latinskoj Americi, potom u Africi



Jadrolinijin brod Liburnija, koji je pet desetljeća povezivao hrvatsku obalu i otoke, u četvrtak je isplovio iz malološinjske luke na svoju posljednju plovidbu – prema rezalištu u turskoj luci Aliaga.


Jedan od najstarijih brodova u Jadrolinijinoj floti zaplovio je 1965. godine, a sagrađen je u nizozemskom brodogradilištu Scheepswerf & Machinefabriek “De Merwede” u Hardinxveldu, nedaleko Rotterdama. Ugovor o gradnji potpisan je u početku 1964., a brod, dugačak 89,33 metra, širine 16,22 metra, naručen je radi uspostave sezonske pruge Zadar-Ancona te za zimska kružna putovanja.


Liburnije se mnogi sjećaju kao broda koji je održavao dužobalnu liniju od Rijeke do Dubrovnika, no taj brod je prvih godina plovidbe obišao i brojne svjetske luke, a poslužio je i kao ploveća gospodarska izložba u Latinskoj Americi, potom u Africi.




Održavao je potom ljetnu liniju Zadar-Ancona, zimi kružna putovanja, zatim dužobalnu liniju, liniju Dubrovnik-Bari i druge linije.


Posebnu ulogu Liburnija je imala u Domovinskom ratu, povezujući ‘odsječeni’ Dubrovnik s ostatkom Hrvatske, primjerice u konvoju “Libertas”, kojim su prevezene namirnice i probijena blokada tog grada.


Liburnija radni vijek završava kao putnički brod, mogla je prevesti 671 osobu i 93 automobila, ima 73 kabine i 182 kreveta, restoran sa 192 mjesta, avio bar s 50 mjesta i bar sa 44 mjesta te salon za 90-ak putnika.


Poslovnom odlukom Uprave Jadrolinije, Liburnija je nedavno prodana pa je u četvrtak isplovila posljednji puta, prema rezalištu, kažu u Jadroliniji.