Opasna "dritura"

Policiji raskrižje kod ZTC-a nije crna točka, no HC ipak ide u preprogramiranje semafora

Marinko Glavan

Foto R. Brmalj

Foto R. Brmalj

U policiji navode da je u zadnjoj nesreći  riječ o ljudskoj pogrešci, međutim u riječkoj ispostavi Hrvatskih cesta svjesni su da na raskrižju nešto »ne štima« stoga u rujnu kreću s preprogramiranjem semafora



RIJEKA  Pogibija vozača skutera na spoju Zvonimirove i Ulice Vinka Benca, kod ulaza u ZTC, prije nekoliko dana ponovo je rasplamsala žustre rasprave među Riječanima o sigurnosti ovog, prije tri godine temeljito rekonstruiranog raskrižja, na jednoj od najprometnijih riječkih ulica.


S obzirom da je na tom raskrižju već poginula jedna osoba, otkad je rekonstruirano, a još nekoliko ih je ozlijeđeno, dobar dio javnosti, barem ako je suditi po raspravama na društvenim mrežama i na riječkim ulicama, smatra kako je problem u samoj konstrukciji, odnosno prometnom rješenju vrlo frekventnog raskrižja, na kojemu se četverotračna Zvonimirova križa s ulazom u trgovački centar i Ulicom Vinka Benca. Takvo je rješenje, uz semaforsku regulaciju i mogućnost skretanja u svim smjerovima, po mnogima opasno, posebno zbog »driture« na tom dijelu Zvonimirove, gdje vozači nerijetko voze brzinama većima od dopuštenih 50 kilometara na sat,  pa bi kružni tok, smatraju Riječani, bio puno bolje rješenje. Neki, pak, problem vide u neadekvatnoj semaforskoj regulaciji, posebno pri skretanjima ulijevo, kada nerijetko dolazi do opasnih situacija, što dobro zna svatko tko često vozi Zvonimirovom pokraj ZTC-a. No i jedni i drugi apsolutno su uvjereni kako je raskrižje opasno i predstavlja jednu od crnih točaka na riječkim prometnicama.


Strah od kazni


Unatoč takvoj percepciji u javnosti, iz PU Primorsko-goranske tvrde kako nije riječ o crnoj točki, te da je posljednja nesreća s tragičnim ishodom posljedica ljudske greške, odnosno nepoštovanja semaforske regulacije. 




– Vezano uz posljednju prometnu nesreću koja se dogodila na raskrižju ulica Zvonimirove i Vinka Benca, a koju navodite u upitu, obavještavamo da je uzrok iste ljudska pogreška. Napominjemo kako navedeno raskrižje ne predstavlja tzv. »crnu točku« u prometu s obzirom na to  da se na navedenom raskrižju od 2012. do 2014. godine dogodilo ukupno 11 prometnih nesreća (jedna osoba smrtno stradala, tri teško povrijeđene osobe i jedna lakše povrijeđena osoba), navode iz Policijske uprave u odgovoru na naš upit o mogućim policijskim mjerama za povećanje sigurnosti prometa na raskrižju.


Zanimalo nas je i zbog čega su kamere za nadzor brzine vozila postavljene nekoliko stotina metara dalje u Zvonimirovoj, pokraj Croduxove benzinske crpke, a ne kod raskrižja Zvonimirove i Benčeve, čime bi siguirno doprinijele sigurnosti, ako ništa drugo, barem zbog toga što većina vozača, u strahu od kazni, u zonama gdje su postavljene kamere, vozi strogo prema ograničenju brzine, poštujući sva prometna pravila.


– Napominjemo da su lokacije za postavljanje kamera za nadzor brzine određene prema mjestima gdje je u skladu sa statističko-analitičkim pokazateljima  utvrđeno učestalo kršenja prometnih propisa, poglavito brzine, kao i na mjestima gdje se učestalo događaju prometne nesreće, navode iz policije, ipak uz napomenu kako njihovi službenici raspolažu i mobilnim uređajima za nadzor brzine. Zbog najnovije nesreće, najavljuju kako će kod ZTC-a biti pojačan nadzor prometa.


– S obzirom na nedavnu tešku prometnu nesreću koja se dogodila na raskrižju Zvonimirove i Ulice Vinka Benca, djelatnici policije će pojačano pratiti odvijanje prometa na tom raskrižju i u dogovoru s »Hrvatskim cestama d.o.o. koje upravljaju državnom cestom broj 8 (Zvonimirova ulica) poduzimati mjere u cilju sprječavanja prometnih nesreća s teškim posljedicama, stoji na kraju odgovora PU PGŽ.


Sve po zakonu


Iz Riječke ispostave Hrvatskih cesta, koje upravljaju Zvonimirovom ulicom, nismo uspjeli dobiti odgovor na naš upit o sigurnosti raskrižja i mogućnostima eventualnih intervencija, u smislu nove rekonstrukcije raskrižja, jer su svi odgovorni na godišnjim odmorima. No, da su svjesni da na raskrižju nešto »ne štima« pokazuje i nedavno započet postupak ugovaranja na preprogramiranju semafora koji su Hrvatske ceste pokrenule s Rijeka prometom.


Potvrđeno je to i iz Rijeka prometa, odakle poručuju kako su upoznati s problemima na raskrižju.


Cijeli tekst pročitajte u tiskanom izdanju Novog lista…