Novi prometni spoj

Počeo tehnički pregled: Čvor Orehovica krajem idućeg tjedna konačno u prometu

Darko Pajić

Foto V. Karuza

Foto V. Karuza

Početkom ovoga tjedna konačno je započeo tehnički pregled novog lokalnog izlaza na čvoru Orehovica, čija je izgradnja završena sredinom studenoga prošle godine. Komisija za tehnički pregled, koju je imenovalo Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja, započela je s radom, te se konačna odluka o tome hoće li biti odobrena privremena uporabna dozvola za lokalni izlaz očekuje u roku od desetak dana. U slučaju pozitivne odluke lokalni izlaz mogao bi biti pušten u promet krajem idućeg tjedna



RIJEKA  Početkom ovoga tjedna konačno je započeo tehnički pregled novog lokalnog izlaza na čvoru Orehovica, čija je izgradnja završena sredinom studenoga prošle godine. Komisija za tehnički pregled, koju je imenovalo Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja, započela je s radom, te se konačna odluka o tome hoće li biti odobrena privremena uporabna dozvola za lokalni izlaz očekuje u roku od desetak dana. U slučaju pozitivne odluke lokalni izlaz mogao bi biti pušten u promet krajem idućeg tjedna. 


Sve navedene informacije zasad su neslužbene, ali je svakako pozitivno što je konačno razriješen problem tehničkog pregleda, koji je zatražen i prolongiran u nekoliko navrata. Krajem studenoga prošle godine Ministarstvo graditeljstva odbilo je zahtjev Hrvatskih cesta, jer priložena dokumentacija nije bila potpuna, točnije nedostajao je geodetski elaborat. Hrvatske ceste su zatim od tehničkog pregleda odustale, te je zatraženo da se obavi tehnički pregled nakon kojeg bi mogla biti odobrena privremena uporabna dozvola, jer uvjet geodetskog elaborata nije moguće ispuniti u kratkom roku. 


Ukoliko lokalni izlaz na Orehovici doista bude pušten u promet na čvoru Orehovica stupit će na snagu i nova regulacija prometa, a najveća novost svakako se odnosi na smanjenje ograničenja brzine u tunelu Trsat na svega 50 kilometara na sat. Novi izlaz omogućit će direktan prometni spoj s riječke obilaznice prema Kačjaku i Trsatu, odnosno prema Orehovici i Banskim vratima na drugoj strani, pa će najveću korist u prometu imati upravo lokalno stanovništvo na navedenom području. Nove okolnosti u prometu iziskivat će i dodatni oprez za sve vozače, jer će nakon otvaranja lokalnog izlaza, svi sudionici u prometu imati čak tri opcije skretanja odmah po izlasku iz tunela Trsat, prvu prema Kačjaku i Banskim vratima na novom lokalnom izlazu, a odmah zatim i dodatne dvije opcije skretanja prema Zagrebu ili prema čvoru Draga. Lokalni izlaz izgradio je GP Krk, vrijednost ugovora bila je 2,88 milijuna kuna bez PDV-a, a izgrađena je spojna cesta do Kačjaka u dužini od oko 650 metara.