Kaos zbog nove regulacija prometa u središtu grada

Počeli radovi na Fiumari: gužve i kolone na riječkim prometnicama

Marinko Glavan

Kolone su, osobito u jutarnjim satima, bile duge stotinama metara, a  najkritičnije je bilo u Strossmayerovoj, čiji je donji dio privremeno pretvoren u dvosmjernu ulicu, zbog čega je stvoreno usko grlo na mjestu gdje se gotovo cjelokupan promet s istoka grada slijevao u jednu prometnu traku



RIJEKA Prvi dan preregulacije prometa u središtu Rijeke zbog radova na rekonstrukciji križanja Fiumare i Ulice Žrtava Fašizma protekao je u znaku velikih prometnih gužvi i dugačkih kolona na cestama što iz istočnih dijelova grada vode ka centru. 


Kolone su, osobito u jutarnjim satima, bile duge stotinama metara, a  najkritičnije je bilo u Strossmayerovoj, čiji je donji dio privremeno pretvoren u dvosmjernu ulicu, zbog čega je stvoreno usko grlo na mjestu gdje se gotovo cjelokupan promet s istoka grada slijevao u jednu prometnu traku. To je rezultiralo stvaranjem dugačke kolone vozila koja su jedva milila prema centru. 


Dugotrajno čekanje u koloni ni najmanje nije oduševilo brojne vozače, čija se glavna zamjerka odnosi na “tajming” izvođenja radova i zatvaranja raskrižja, zbog kojeg je čitava prometna shema u okolnim ulicama “pretumbana” naglavačke.


Usko grlo u Strossmayerovoj uočili su i u Rijeka prometu, te je, u dogovoru s policijom napravljena nova izmjena prometne regulacije koja bi donekle trebala rastertiti usko grlo. Naime, iz Strossmayerove je omogućeno lijevo skretanje u Ulicu Milana Smokvine Tvrdog, koja je inače jednosmjerna u obrnutom smjeru, te dalje Cindrićevom i Šetalištem Andrije Kačića Miošića do D-404, što bi trebalo smanjiti opterećenje u donjem dijelu Strossmayerove.


– Situaciju pratimo iz sata u sat i reagirat ćemo koliko je to moguće, u skladu sa stanjem na prometnicama, kazao je Daniel Frka iz Rijeka prometa, najavivši kako će za vrijeme preregulacije na kritičnim točkama promet regulirati policija zajedno s prometnim redarima.


Frka je posebno apostrofirao problem neodgovornih vozača koji svojim ponašanjem uvelike pridonose stvaranju kolona.


– Pojedinci naprosto ignoriraju privremenu prometnu signalizaciju i skreću u smjerovima u kojima je to zabranjeno, ili barem pokušavaju skrenuti, što stvara dodatne zastoje i gužvu, kaže Frka, te apelira na sve vozače da svojim ponašanjem pridonesu rasterećenju prometnica, a ne obrnuto.




Sa zapadne strane priča je tijekom većeg dijela dana bila posve drugačija – promet je tekao relativno glatko, uz kraće zastoje kojih, međutim, nije bilo znatno više u odnosu na uobičajenu prometnu sliku u to doba dana, kada mnogi Riječani zbog posla ili drugih obaveza odlaze u gradsko središte.


Problema je zato bilo s javnim gradskim prijevozom, ponajprije zbog priometnih gužvi zbog kojih su autobusi »Autotroleja«, potvrdila je glasnogovornica tog komunalnog društva Kristina Prijić, kasnili i po dvadesetak minuta u odnosu na vozni red, ali i zbog nesnalaženja dijela putnika u novom prometnom režimu, kao i novim trasama prometovanja većine gradskih i dijela prigradskih linija.


http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/Zamjena-asfalta-Fiumara-zatvorena-puna-dva-tjedna-ocekuju-se-velike-prometne-guzve


Brojni vozači iz istočnih gradskih i prigradskih naselja, kako bi izbjegli vožnju Strossmayerovom odabrali su prema središtu grada krenuti cestom D-404. To je rezultiralo neuobičajeno gustim prometom na toj inače prilično pustoj prometnici, a zbog slabe propusnosti prema Ribarskoj i dalje prema Jelačićevom trgu i Adamićevoj ulici i na tom potezu stvarale su se duge kolone vozila


Na samom gradilištu radovi su već započeli, no brine što oko kolnika na potezu Fiumare od križanja sa Ulicom Žrtava fašizma do Jelačićevog trga nije postavljena zaštitna ograda. Tim se dijelom kreću teški građevinski strojevi i kamioni, a kako je i inače na tom potezu gust pješački promet, mnogi pješaci neodgovorno se odlučuju na prelazak ulice izvan pješačkih prijelaza, doslovce izbjegavajući bagere i teške kamione, bez obzira na moguće teške posljedice.