PROTIV PLUTAJUĆEG LNG-a Skupština PGŽ pokrenula upravni spor, ali i podnijela tužbu

Tužbom se traži odgodni učinak studije utjecaja na okoliš plutajućeg LNG terminala zbog neprihvatljivog utjecaja na okoliš
RIJEKA/ZAGREB Primorsko-goranska županija pokrenula je upravni spor i podnijela tužbu kojom se traži odgodni učinak studije utjecaja na okoliš plutajućeg LNG terminala zbog neprihvatljivog utjecaja na okoliš.
Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina na svom je redovnom tjednom kolegiju istaknuo da je Županijska skupština jednoglasno izglasala zaključak kojim podupire izgradnju kopnenog, a protivi se izgradnji plutajućeg LNG terminala, iznijevši pritom primjedbi spornoj studiji utjecaja na okoliš.
– Sam upravni postupak ne odgađa izvršenje pa smo zato i tražili odgodni učinak studije, objasnio je Komadina dodajući kako će se ovih dana sastati s oporbenim saborskim zastupnicima. Župan je kazao kako bi se na ovu temu rado sastao i s predstavnicima vladajućih stranki, no ne vjeruje da je to moguće jer su oni ti koji »guraju« sporni plutajući terminal.
Subvencije ostaju iste
Iako je LNG Hrvatska, državna tvrtka zadužena za projekt plutajućeg terminala na Krku, donijela odluku o kupovini manjeg FSRU broda za regasifikaciju, što će troškove izgradnje terminala na Krku smanjiti za 90 milijuna eura, Europska komisija za naš list potvrđuje da iznos subvencije namijenjene terminalu ostaje isti, dakle 101,4 milijuna eura.
– Iznos dodijeljenih sredstava ostaje isti, kratko odgovaraju iz Europske komisije na upit ostaje li iznos europskog sufinanciranja terminala i dalje 28 posto od konačne cijene broda, dakle ovaj put manji, ili maksimalnih, već odobrenih 101,4 milijuna eura.
To znači da će s dobivenom subvencijom EU sada pokrivati gotovo polovinu cijene terminala, a ne 28 posto, koliko je iznosila prvotna računica. Za državu – olakšanje, jer ionako ima problema s pronalaskom investitora koji bi trebali pokriti ostatak investicije, pri čemu zainteresiranih za projekt na Krku baš i nema.
Nema ih jer zasad nema niti zakupaca zainteresiranih za kapacitete na terminalu, koji se LNG-u Hrvatska mogu opet početi javljati od 22. lipnja, dokad bi trebala biti poznata i konačna cijena novog, manjeg broda za uplinjavanje. Hoće li ih ovaj put biti više zbog nižih troškova gradnje terminala, pa onda i povoljnijih tarifa koje im Hrvatska bude mogla ponuditi, tek će se vidjeti, no činjenica je i da je Europa zasićena terminalima, a potražnja za LNG-em, skupljim od kopnenog ruskog plina, još uvijek nedovoljna. Osim toga, potencijalnim se investitorima navodno ne sviđa previše ni aranžman u kojem bi država imala više od polovine paketa u društvu LNG Hrvatska.
No vijest iz Europske komisije svakako je dobra jer da je Komisija odlučila i dalje pokrivati samo 28 posto sredstava za nabavu FSRU-a, LNG Hrvatska, može se čuti od upućenih, iz toga ne bi mogla »isplivati«. Prema informacijama koje su od predstavnika Europske komisije za njihovog posjeta Krku, kažu nam, dobile tamošnje udruge, Komisija će sufinancirati 28 posto cijene nabave broda za regasifikaciju, što bi u ovom scenariju, dakle, bilo puno manje od 101,4 milijuna eura, no sudeći po službenom odgovoru Europske komisije, to ipak nije tako.
Povoljniji zakup
Podsjetimo, LNG Hrvatska je donijela odluku kapacitet broda uskladiti s hrvatskim plinovodnim transportnim sustavom od makismalnih 2,6 milijardi kubika plina godišnje, dok je prvotna namjera bila kupnja velikog FSRU-a, kapaciteta gotovo sedam milijardi kubika. Velik brod se opravdavao činjenicom da je riječ o standardu koji grade u južnokorejskim brodogradilištima, dok sve što se naruči izvan tih gabarita pa bilo čak i manjeg kapaciteta – košta više. Ovako, prenamjena postojećeg LNG tankera u FSRU bi trebala ukupan trošak smanjiti za 90 milijuna eura, što znači da će on, zajedno s gradnjom pristana i ostalim radovima, iznositi 213, umjesto 303 milijuna eura. EU će sa svojom subvencijom pokriti, dakle, gotovo polovinu projekta pa bi i tarife za zakupce trebale biti povoljnije, ako zainteresiranih zakupaca uopće bude.
Sporazum prema kojem će EU uložiti 101,4 milijuna eura u izgradnju terminala potpisan je u prosincu prošle godine na zasjedanju Vijeća ministara energetike te u prisutnosti povjerenika za klimatsku i energetsku politiku Miguela Ariasa Canetea i ministara energetike Hrvatske i Mađarske. Riječ je o bespovratnim sredstvima u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).
– Ovim će se ulaganjem omogućiti opskrba Hrvatske i Mađarske prirodnim plinom, ali i pojačati diverzifikacija izvora energije u srednjoj i jugoistočnoj Europi te dati gospodarski poticaj cijeloj regiji. Ovakvim projektima EU svojim građanima pruža stvarnu dodanu vrijednost, kazao je tada Canete.
Iz kategorije: Rijeka
Pogledaj sve-
Beneficarni staž
foto Vozauči zastavili autobuse Autotroleja: Neće oduistati od obrane svojih prava
-
Studij u Istanbulu
'Erasmus proširuje vidike': Pričali smo s riječkom studenticom koji je dio obrazovanja provela na Bosporu
-
Transakcija obavljena
Otkriveno tko je posljednjih dana kupovao dionice Lenca. Evo tko su novi suvlasnici škvera u Martinšćici
-
Vizija razvoja
LEGENDARNI RIJEČKI LUČKI PILOT 'Cijela Slovenija radi za Kopar, a luka Rijeka nema strategije'
-
Protiv ukidanja beneficiranog staža
Prosvjed vozača: Autobusi riječkog Autotroleja točno u podne staju na deset minuta
-
Važan spomenik
VELA CRIKVA U cijelosti obnovljena desna lađa u Crkvi Uznesenja Blažene Djevice Marije: Ponovno zasjale kapele, mramorni oltari i stropovi

- Nasljednica HDZ-ovog direktora koji je razbio službeni auto KD Kostrene je Sanja Hladnik
- VELIKA ANKETA Za koga biste glasovali da su danas predsjednički izbori?
- 'Tko je u par minuta prepilio povijest?': Poznati arhitekt zgrožen sječom vrijednih grmova kod šibenske katedrale
- Optužnica protiv Damira Miškovića još je nepravomoćna. Sud mu, naime, dosad nije uspio uručiti poziv
- KRAJ: Jadranski derbi završio bez golova, treći remi Rijeke i Hajduka ove sezone
- PRESRETAČ U AKCIJI Teretnim vozilom jurio riječkom obilaznicom brzinom od 147 km/h
- TRAGOVI KRVI NA ZEBRI Automobilom oborena pješakinja na Viškovu
- Mladenka jedva čekala prvu bračnu noć, a onda se gadno razočarala: "Želim razvod!"
- 'Rijeka je u mnogo toga avangarda': Igor Mandić o današnjoj Hrvatskoj, iseljavanju, ljevici i desnici
- Presuda u Rijeci: Išli su skupa u školu. U ratu ju je silovao i napravio joj bebu
- GOTOV NALAZ OBDUKCIJE Riječka vijećnica Mirjana Jukić umrla prirodnom smrću
- SANJA MODRIĆ Žena koja je pružila ruku
- Miramare ove godine gradilište, sljedeće crikvenički ljepotan: Evo kako će izgledati budući hotel
- GLAZBA JE UTIHNULA: Umro je čovjek koji je bio simbol Radija Rijeke. Ostaje samo praznina
- Autotrolej u problemima: 'Nemamo dovoljno vozača i ne možemo ih naći. Moramo smanjiti broj linija'
- SKANDAL U HDZ-u Članove se tražilo da potpišu da ni na sudu neće smjeti otkrivati povjerljive stvari o stranci
- SANJA MODRIĆ Žena koja je pružila ruku
- Predsjednica Tajaniju: 'Osobno me pogodilo, dolazim iz kraja koji je patio pod fašizmom'
- U Hrvatskoj izbacili Anu Frank iz lektire: Pokrenuta je peticija! Vratite djeci njezin Dnevnik
- REAKCIJE POVODOM PRESUDE ERCEGU Reći da je Tuđman zločinac spada u pravo na slobodu izražavanja
- VELIKA ANKETA Za koga biste glasovali da su danas predsjednički izbori?
- 'Rijeka je u mnogo toga avangarda': Igor Mandić o današnjoj Hrvatskoj, iseljavanju, ljevici i desnici
- Autotrolej u problemima: 'Nemamo dovoljno vozača i ne možemo ih naći. Moramo smanjiti broj linija'
- SKANDAL U HDZ-u Članove se tražilo da potpišu da ni na sudu neće smjeti otkrivati povjerljive stvari o stranci
- SANJA MODRIĆ Žena koja je pružila ruku
- U Hrvatskoj izbacili Anu Frank iz lektire: Pokrenuta je peticija! Vratite djeci njezin Dnevnik
- Izbacili su Ježevu kućicu, Malog princa, Anu Frank..., a ministrica sad kaže da će - uvažiti kritike
- VELIKA ANKETA Za koga biste glasovali da su danas predsjednički izbori?
- Pretraži članke