Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 16° 26
Sutra: 16° 16° 26
27. svibnja 2019.
Posjet Rijeci

foto/video PREDSJEDNICA U ŠKOLI SVOJE MLADOSTI S učenicima Prve riječke hrvatske gimnazije razgovarala o obrazovnoj reformi

Snimio Sergej DRECHSLER
Snimio Sergej DRECHSLER
Autor:
Objavljeno: 20. ožujak 2019. u 13:34 2019-03-20T13:34:00+01:00

Učenici prvih razreda u eksperimentalnom programu Škole za život odabrali su temu obrazovne reforme, dok su učenici članovi Debatnog kluba Gimnazije otvorili temu s kojom su se  nedavno plasirali na Državno natjecanje u debati: Treba li Europska unija biti ekonomska i/ili politička zajednica?

RIJEKA Predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović posjetila je u srijedu Prvu riječku hrvatsku gimnaziju, gdje su joj učenici predstavili svoje aktivnosti u okvirima Hrvatske i međunarodne aktivnosti te je s njima razgovarala o kurikularnoj reformi, utjecaju EU na suverenitet Hrvatske i drugim temama.

Ravnateljica te gimnazije Jane Sclaunich rekla je pozdravljajući predsjednicu da je u prve razrede uveden ekperimentalni program »Škole za život«. »Gimnazija je predvodnica nekih reformskih procesa te našim iskustvom možemo olakšati drugim školama provedbu reforme«, dodala je.

Učenici su predsjednici predstavili svoje aktivnosti u debatnome klubu, u sklopu kojega su osvajali prva mjesta na međužupanijskim natjecanjima, zatim u sudjelovanju u Europskom parlamentu mladih i natjecanjima u simulaciji sudskog procesa.

Učenice prvog razreda govorile su o svojim iskustvima u eksperimetnalnoj nastavi. Ocijenile su da je reforma dobro osmišljena, ali ima nekih teškoća u njezinoj primjeni, te da je najveća njezina kvaliteta u tome što se gradivo ne uči napamet, nego se potiče rad u skupinama i na terenu, a kao najveći nedostatak istaknule su nemogućnost odabira predmete koje bi željele.

Predsjednica Grabar-Kitarović rekla je da dolazak u tu gimnaziju, u koju je išla do trećeg razreda, u njoj budi uspomene, ponajprije na prijateljstvo i zajedništvo. Rekla je da se slaže s ciljevima reforme, ističući vrijednost projektnog pristupa umjesto stroge podjele na predmete. Iznijela je vlastiti primjer, kad je u četvrtom razredu srednje škole u sklopu razmjene otišla u SAD.

»Tamo mi je bilo beskrajno lakše i jednostavnije zahvaljujući znanju koje sam stekla u ovoj gimnaziji«, istaknula je.

Predsjednica je poručila kako je bitno razvijati kritičko mišljenje među mladima kako bi među mnoštvom informacija znali prepoznati točne.

»Dobro je da mladi koriste mogućnosti mobilnosti, odlaze u inozemstvo, ali da se svakako vrate«, rekla je, ističući da je bitan društveni odgoj kako bi se »stvaralo aktivne mlade ljude koji mijenjaju svijet oko sebe ako njime nisu zadovoljni«.

Predsjednica je rekla kako ohrabruje škole da dopuste učenicima sudjelovati u aktivnostima kao što su nedavni prosvjedi za klimu.

»Mladi bi se trebali angažirati i unutar zajednice, ne samo globalno, nego i za pitanja koja se tiču njih samih i njihovih kolega, poput bullying, nasilja, cyberbullying i sličnog. Oni sami mogu iznaći načine kako utjecati na svoje kolege da se primjereno ponašaju«, istaknula je.

Kolinda Grabar-Kitarović ocijenila je da je danas potreban populizam u politici, ali populizam u pristupu, a ne u sadržaju.

»Populizam u pristupu je potreban kako bi se politike približile građanima u izravnijem kontaktu, a populizam u sadržaju nije dobar jer se često svodi na ekstremizam, ukidanje prava drugima ili antiinstitucionalizam. Moraju postojati pravni poredak i institucije, ali uz sve veći angažman ljudi u politici«, istaknula je.

Na pitanje učenika utječe li EU na suverenitet Hrvatske, Grabar-Kitarović je odgovorila da svakako utječe, ali se ne prenosi, nego se dijeli, i to na razini zajedničke politike, prihvaćanjem direktiva ili zakona. »To je vidljivo i u slučaju preustroja Uljanika i '3. maja', pri čemu zahvaljujući činjenici da je Hrvatska članica EU ograničava odobrenje poticaja brodogradilištima«, navela je.

Ograničavajući čimbenici članstva u EU jesu i u poljoprivrednoj politici, u određenim kvotama za mlijeko, voćarstvo, vinogradarstvo i drugo. Ocjenjujući prednosti i nedostatke članstva u EU, predsjednica je ustvrdila da nijedna situacija u životu nije idealna, da svagdje ima prednosti i nedostataka, pa tako i u ovom slučaju. No, sveobuhvatno, članstvo za Hrvatsku ima više dobrih strana nego lošijih, ocijenila je.

 

RI2003ED4
Kolinda Grabar-Kitarović u Prvoj riječkoj hrvatskoj gimnaziji / Snimio Sergej DRECHSLER

Odgovarajući na učeničko pitanje, istaknula je da je Hrvatska uspješna na harmonizaciji sustava i implementaciji propisa, ali provedba je malo problematičnija.

»Primjerice, u privatnom sektoru, u malim i srednjim poduzećima bi se trebao osmisliti bolji sustav informiranja o propisima. U EU je i zajednički sustav vrijednosti, poput slobode, demokracije, borbe protiv korupcije i slično, a na tom polju Hrvatska još treba snažnije djelovati«, ocijenila je Grabar-Kitarović.

»Treba se boriti protiv klijentelizma, nepotizma, da svi imaju iste šanse, bez obzira na to pripadaju li nekoj interesnoj skupini, stranci, ili imaju utjecajne rođake«, zaključila je hrvatska predsjednica u razgovoru s učenicima.

U nastavku posjeta Rijeci Kolinda Grabar-Kitarović obići će Fakultet zdravstvenih studija i biti na promociji diplomanada tog fakulteta.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka