Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
8. travnja 2020.
Službeni zahtjev

PGŽ će tražiti ukidanje naplate za Krk, Učku i A6 za Gorane, ali i pomicanje naplatnih kućica na Rupi

Foto: Arhiva NL
Foto: Arhiva NL
Autor:
Objavljeno: 19. veljača 2018. u 13:35 2018-02-19T13:35:38+01:00

Predloženim zaključcima traži se potpuno ukidanje naplate mostarine za otok Krk, kao i tunelarine za tunel Učka, kao i ukidanje naplate cestarine na autocesti A6 za sve stanovnike i tvrtke s područja Gorskog kotara. Također, predlaže se i premještanje naplatnih kućica na Rupi dalje prema granici sa Slovenijom, kako bi lokalno stanovništvo moglo besplatno voziti prema Rijeci

RIJEKA – Prijedlozi Unije Kvarnera i PGS-a o ukidanju mostarina, tunelarina i cestarina naći će se na sjednici Županijske skupštine u četvrtak, gdje će se o njima glasati kao o službenom prijedlogu županijske vlasti koji će potom biti upućen Ministarstvu prometa.

– Siguran sam da će Skupština jednoglasno, bez obzira na političke boje, dati podršku ovim prijedlozima, rekao je redovitom press kolegiju u Županiji zamjenik župana Marko Boras Mandić.

Predloženim zaključcima traži se potpuno ukidanje naplate mostarine za otok Krk, kao i tunelarine za tunel Učka, kao i ukidanje naplate cestarine na autocesti A6 za sve stanovnike i tvrtke s područja Gorskog kotara. Također, predlaže se i premještanje naplatnih kućica na Rupi dalje prema granici sa Slovenijom, kako bi lokalno stanovništvo moglo besplatno voziti prema Rijeci.

Podžupan Marko Boras Mandić i predsjednik Skupštine Erik Fabijanić poručili su ministru Olegu Butkoviću da ovo nije populizam.

– Ovo su mjere protiv depopulacije Gorskog kotara i otoka, a ne populizam, rekao je Boras Mandić, dok je Fabijanić ocijenio kako bi, odnosu na tretman države prema ostalim građanima Hrvatske, kad se ove mjere ne bi primjenile, bila riječ o – diskriminaciji.

No, uvjereni su da će Ministarstvo najveći dio ovih prijedloga prihvatiti jer je i sam ministar Butković tako već javno obećao. Dodajući, doduše, da to treba učiniti odmah, a ne kalkulirati o tome kad su neki budući izbori.

Obrazlažući argumente za ovu inicijativu Boras Mandić je rekao kako se već danas zna da Pelješki most neće biti pod naplatom, te je kazao: »Toplo se nadamo da nećemo dočekati otvaranje Pelješkom mosta, a da i dalje imamo naplatne kućice na Krku. Logično je da naplatu moraju imati ili svi mostovi u Hrvatskoj, ili nijedan, a znamo da je krčki odavno isplaćen. Ako se naplate mogao osloboditi tunel Sv. Ilija, za kojega se još tek mora otplatiti pola milijarde kuna, onda sigurno mogu to biti i most Krk i tunel Učka, tim više što je Sv. Ilija ionako bio jeftiniji od Učke za deset kuna«.

Govoreći o tunelu Učka rekao je da je Bina Istra ponudila opciju smanjenja tunelarine za 50 posto ako se unaprijed kupi 200 kuna bona, pa je to barem donekle benevolentno od koncesionara, a osobito ga iritira što u zagrebačkoj aglomeraciji nema naplate cestarine za radijus od čak 80 kilometara, dok u PGŽ i Gorani i stanovnici liburnijskog prstena moraju plaćati cestarinu prema Rijeci.

– Od Vrbovca do Zagreba je 45 kilometara udaljenosti, a ipak ti ljudi nemaju naplatu cestarine. Isto je i iz Dugog Sela, koje je 25 kilometara od Zagreba. Tu kod nas, Delnice su na 45 km, a Rupa na 25 km, i svi ti ljudi moraju plaćati kako bi došli do Rijeke, rekao je Boras Mandić.

Prisjetio se i primjera gradnje centra IKEA kod Zagreba: »Privatni kapital je uvjetovao ulazak u Hrvatsku pomicanjem naplatnih kućica kod Ivanje Reke, i to su i dobili. Zar naši građani u PGŽ nemaju pravo na razvoj kao ostali u Hrvatskoj. Oni ne traže ništa više nego jednaku šansu za razvoj kao stanovnici u okolici Zagreba«, kazao je Boras Mandić.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.