Integrirani prijevoz

Od nedjelje s kartom Autotroleja i na gradski vlak, na potezu od Škrljeva do Jurdana

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Svi korisnici mjesečnih pokaznih, kao i korisnici umirovljeničkih 65+ karata, te "cvikalica", i to bez nadoplate, imat će mogućnost prijevoza autobusima i vlakom na širem riječkom području



RIJEKA – Mjesečne pokazne, kao i pojedinačne karte Autotroleja od 1. rujna će, bez nadoplate, vrijediti i u željezničkom prijevozu, na potezu od Škrljeva do Jurdana, najavili su na zajedničkoj konferenciji za novinare Vojko Obersnel, gradonačelnik Rijeke, Mario Ćiković, načelnik Općine Matulji, Tomislav Klarić, gradonačelnik Bakra, Mladen Lugarić, član Uprave HŽ-a Putnički prijevoz, Ljudevit Krpan, pročelnik Upravnog odjela za regionalni razvoj, infrastrukturu i upravljanje projektima Primorsko-goranske županije i Alberto Kontuš, direktor Autotroleja.


Smanjiti gužve


Jedinstvena putna karta za korisnike Autotroleja i HŽ-a uvodi se na širem riječkom području u sklopu projekta integriranog putničkog prijevoza vlakovima HŽ putničkog prijevoza i Autotroleja, pri čemu će svi korisnici mjesečnih pokaznih karata, kao i korisnici umirovljeničkih 65+ karata, te “cvikalica”, imati mogućnost prijevoza vlakom i autobusima.


Time se, istaknuto je na konferenciji, želi potaknuti povećanje broja korisnika javnog prijevoza, povećanje sigurnosti i smanjenje gužvi u cestovnom prometu, kao i smanjenje emisije ispušnih plinova.




Vlakovi će, prema voznom redu dostupnom na web stranicama HŽ Putničkog prijevoza i Autotroleja koji će biti postavljen i na autobusnim stajalištima, prometovati na relaciji od Šapjana na zapadu, do Škrljeva na istoku, pri čemu će karte Autotroleja vrijediti i za vožnju na relaciji između Zlobina i Rijeke, na međugradskim vlakovima.


Do konca ove godine trebala bi se otvoriti dodatna stajališta vlakova u prigradu, ali i stanica kod Teatra Fenice u centru Rijeke, što je najavio gradonačelnik Obersnel.


– Potpuna integracija željeznice u javni gradski promet uslijedit će po izgradnji drugog kolosijeka kroz grad Rijeku, a do tada ovim projektom želimo kod korisnika vratiti naviku korištenja željeznice za dnevna putovanja u grad.


U tu svrhu ćemo u čim kraćem roku osposobiti željezničku stanicu izgrađenu u sklopu rekonstrukcije Ulice Ivana Pavla II, kod Teatra Fenice, najavio je Obersnel. Na pitanje novinara kada će stanica biti u funkciji te koje je radove još potrebno izvesti, kazao je kako je većina građevinskih radova izvedena te uglavnom ostaju radovi na rasvjeti i peronima, a sama stanica mogla bi biti u funkciji u siječnju iduće godine.


Mladen Lugarić je istaknuo kako su, u suradnji s Autotrolejom, prilagođeni vozni redovi koji će se u budućnosti dodatno prilagođavati potrebama korisnika.



– Ispočetka na probnim vožnjama nismo uopće imali putnika, ali s vremenom ih je sve više. Uvođenjem integriranog sustava, u kojemu jedna karta vrijedi za autobusni i željeznički prijevoz, uvjereni smo da će biti još puno više onih koji će koristiti vlak kao najbrži i najjeftiniji prijevoz iz prigrada do središta županije, rekao je Lugarić.


Tek prvi korak


Županijski pročelnik Krpan je kazao kako se i ovim projektom nameće obaveza HŽ-u da izgradi drugi kolosijek kroz Rijeku, ne samo zbog putničkog, nego i teretnog prometa.


– Nadamo se da će ova prigradska veza uskoro postati regionalna i međuregionalna, uz razvoj željezničke mreže koja će nas svrstati uz bok ostatku Europe, rekao je Krpan.


Klarić i Ćiković su, u ime Grada Bakra i Općine Matulji, izrazili zadovoljstvo uvođenjem integriranog prijevoza, izrazivši uvjerenje kako će to potaknuti veći broj građana da koriste vlak kao prijevoz do centra Rijeke, naglašavajući i važnost izgradnje drugog kolosijeka za razvoj industrije i gospodarstva općenito u svojim jedinicima lokalne samouprave.


Direktor Autotroleja Kontuš je kazao kako je uvođenje jedinstvenih putnih karata tek prvi korak u potpunoj integraciji željeznice u javni gradski promet, najavivši i preusmjerenje dijela prigradskih linija koje će stajati kraj željezničkih kolodvora, kako bi se putnicima olakšalo korištenje željeznice u gradskom prijevozu.