Ima se

Od karnevala i adventa do oleandara: Kako je greška Damira Bajsa udvostručila proračun TZ Grada Rijeke

Andrea Bralić

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler



RIJEKA Prije devet godina, tadašnji ministar turizma Damir Bajs, donio je Uputu u vezi plaćanja članarine turističkim zajednicama kojom su osiguravajuća društva uvelike oslobođena plaćanja članarine kako propisuje Zakon o članarinama u turističkim zajednicama, a koja je financijski ugrozila poslovanje turističkih zajednica. Gradonačelnik Vojko Obersnel, ujedno i predsjednik Turističke zajednice Grada Rijeke, tada je upozoravao na ogomne posljedice, a krenulo se u rješavanje i pravnim putem. Spor je dobiven i Turistička zajednica Grada Rijeke sada je bogatija za nešto više od 6 milijuna kuna, od čega 2,5 milijuna čine kamate.


Na Skupštini TZ grada Rijeke, Petar Škarpa je članovima izložio na koji će se način ta sredstva utrošiti tijekom ove, rebalansom i tijekom naredne godine.– Naš proračun je zahvaljujući tome što smo ustrajali u dokazivanju neusklađenosti odluke tadašnjeg ministra sa zakonom sada poduplan i umjesto 7 iznosi 15 milijuna kuna. Osim toga, rasli su nam i prihodi od boravišne pristojbe, od Karnevala, a dobili smo i potporu Hrvatske turističke zajednice za snimanje promotivnog filma o gradu kao skorašnjoj prijestolnici kulture – kazao je Škarpa.

Ono što će se konkretno učiniti do kraja godine je sadnja oleandara na potezu od Delte do tunela na cesti 404, te duž Ulice Riva. Uz potporu pripreme karnevala i ostalih manifestacija, dodatna sredstva uložit će se i u nikad jači Advent u Rijeci. Kao potpora projektu Europskoj prijestolnici kulture kreće se u digitalizaciju turističkih usluga koje će gostima omogućiti pristup svemu, od organiziranja transfera s aerodroma do kupnje ulaznica za koncerte ili izložbe. Na jednom mjestu bit će dostupne apsolutno sve informacije o svim događanjima na području grada što će posebno biti važno 2020. godine. U suradnji s »prstenom« izradit će se web stranica o proizvodima koji se nude i koji se mogu objediniti u zanimljiv turistički paket. Intenzivirat će se i suradnja s međunarodnim medijskim časopisom Time Out specijaliziranim za turizam, kulturu i gastronomiju koji je prisutan u 108 gradova i 39 zemalja diljem svijeta. O Rijeci će se snimiti čak tri promotivna filma, jedan veći i dva manja, a sve kao potpora projektu EPK. Dio sredstava izdvaja TZ Grada Rijeke, a dio HTZ.


Rijeka će zajedno s Opatijom kandidirati za domaćina svjetskog kongresa Skål, a u pripremi je i kandidatura za »European capital of smart tourism« 2020. godine.