Fušeraj

Očajni stanari POS-ovih zgrada na Drenovi: Stanovi vlažni, a grijanje – ne radi

Damir Cupać

Foto R. Brmalj

Foto R. Brmalj

Stanari zgrada postaju već očajni zbog toga što im vremenske (ne)prilike, nebitno je li riječ o buri ili kiši, zagorčavaju život. Kao i Agencija za poticanu stanogradnju Grada Rijeke kojom su nezadovoljni zbog tromosti kada je riječ o otklanjanju nedostataka na objektima



RIJEKA Kupci stanova iz programa društveno poticane stanogradnje na Donjoj Drenovi i Hostovom bregu postaju već pomalo očajni zbog toga što im vremenske (ne)prilike, nebitno je li riječ o buri ili kiši, zagorčavaju život. Kao i Agencija za poticanu stanogradnju Grada Rijeke kojom su nezadovoljni zbog tromosti kada je riječ o otklanjanju nedostataka na objektima, a koji nisu mali. Valja podsjetiti na let neadekvatnih roleta na Donjoj Drenovi i fasade na Hostovom bregu. No, unatoč tim scenama, APOS ne pomaže stanarima da napokon počnu živjeti kao ljudi koji su pošteno platili stanove, obvezavši se na višedesetljetne kredite. Primjera radi, jedna obitelj na Donjoj Drenovi već gotovo mjesec i pol dana nema grijanje i toplu vodu jer im nema tko popraviti ugrađeni bojler. A nema ga tko popraviti jer nema servisera. Ljudi su očajni. Potvrđuju to i sve ovlaštene osobe na Donjoj Drenovi.


Borka Alfreider Šavle, Željko Horvat, Slaven Butorac, Boris Žigić i Željko Pugar ovlaštena osoba u Brca 20, upozoravaju da treću godinu zaredom ni jedan kombinirani bojler nije servisiran jer ga nema tko servisirati, ako se pokvari, nema ga tko popraviti pa ljudima ne ostaje ništa drugo nego uzdati se u sreću da se ne dogodi kvar.


– Neki naši susjedi nisu bili te sreće. Pitanje je kada će i nama ostalima prestati raditi grijanje i kada ćemo ostati bez tople vode jer nemamo nikakvu servisnu podršku. A što ako se nešto dogodi, a mi nismo radili servis što je zakonska obveza. A nismo ga radili jer ga nema tko napraviti. Poslali smo stotine mailova APOS-u, ali adekvatnog odgovora nema. Imamo samo frustraciju. Gotovo od prvoga dana od useljenja, kaže Horvat. Butorac i Žigić kažu da je njihova zgrada primjer kako se nije smjelo raditi. Ilustriraju to i banalnim stvarima koje se jednostavno nisu smjele dogoditi da je gradilište riječke Novotehne bilo organizirano na adekvatan način, da je nadzorni organ radio svoj posao, a nije.


Obećanja i strpljenje




– Kada pada kiša, ispred naših ulaza stvara se malo blatno jezero. A samo zato što netko nije predvidio da je riječ o nagibu i da treba malo podići postavljene rubnike. Zato mi moramo svako toliko uzimati alat i kopati rovove kako bi spriječili potapanje dvorišta. Što se tiče bojlera, nevjerovatno je da do dana današnjeg ne postoji dokument kojim bi se dokazalo da su adekvatno pušteni u rad. A što reći na činjenicu da tek sada, dvije i pol godine nakon podjele ključeva, dobivamo uputstva za upotrebu bojlera, naveo je Žigić. Butorac je dodao da je jamstvo za bojler bilo pet godina, ali nakon što tvrtka Usluge Sušak nije obavila servisiranje i nakon što je ostala bez zastupništva, tvrtka iz Pule koja je trebala preuzeti taj posao ne priznaje jamstvo.


– I sve čine kako ne bi došli i otklonili nedostatke. Oni se ni ne javljaju na naše pozive i naše mailove. Ljudi su nam očajni, a mi smo nemoćni. Iako smo razgovarali i s ravnateljem APOS-a Vladimirom Bencom i gradonačelnikom Vojkom Obersnelom. Dobijemo obećanja, ali gotovo se ništa nije promijenilo. Uglavnom, sve se svodi na to da se mi trebamo strpjeti i da će se problem riješiti. A kako da se strpi susjeda koja mjesec i pol dana nema grijanje i toplu vodu, a jedna članica njezina domaćinstva je unučica od dvije godine, upozorava Borka Alfreider Šavle. Butorac je iznio nedavni slučaj koji je dokazao sav fušeraj kada je riječ o izvođaču radova.

– Prije nekoliko dana jedan je stan poplavio. Jer je kroz otvor dimnjaka počela izbijati voda, naveo je Butorac.


Loša fasada


Ovlašteni predstavnici upozoravaju da je poseban problem loše izvedena fasada na sva četiri objekta, ali najkritičnije je na prvome kada pri svakoj jačoj kiši dolazi do prodora vode u desetak stanova.


– Iako se to dogodilo dosta puta do sada, problem nije riješen. Radnici Novotehne dođu, postave skelu, zakrpaju nešto, a čim ponovno padne kiša, mi imamo isti problem. A ravnatelj APOS-a Vladimir Benac cijelo vrijeme minorizira i te kako krupne nedostatke i ponavlja da je jamstvo deset godina na fasadu. Ne razumijemo što to znači – da mi moramo trpjeti deset godina i gledati kako nam se fasada pretvara u reklamu za igricu tetris kako bi nam se samo zamazale oči. Nikada neću zaboraviti očaj jednoga susjeda kojemu je propala nova kuhinja zbog prodora vode, a iz Novotehne ga tješe riječima kako to nije ništa strašno, prisjeća se Horvat.


Pugar navodi i primjer s ulaznim vratima. Budući da su zgrade sagrađene u smjeru sjever-jug i izložene udarima vjetra, kada on zapuše, gotovo je nemoguće otvoriti ulazna vrata koja su do sada nekoliko puta porazbijana pod naletima bure ili juga.


Minoriziranje problema


– Obećavali su da će napraviti projekt burobrana, ali od toga za sada nema ništa. A kada tome dodamo da nam ni lift nije zasebno spojen na struju, već su svi osigurači na jednoj fazi. Zbog loše fasade dođe do prodora vode u vanjsku rasvjetu i onda ostanemo bez lifta, parlafona i stubišne rasvjete, kaže Pugar.


Stanari i njihovi ovlašteni pedstavnici kažu da razumiju da će nedostataka uvijek biti, ali su ogorčeni radom APOS-a, odnosno nepriznavanjem problema koji su i te kako očiti.


– Tako su tvrdili da su rolete adekvatne, angažirali sudskog vještaka, a onda je taj sudski vještak utvrdio da se moraju promijeniti. I kada se to napravilo, sada više problema nema. Tako je i s bojlerima i s fasadom. Oni koji su nam prodali stanove minoriziraju probleme. Očito je da ćemo, unatoč našim pokušajima da mirno riješimo problem, morati zatražiti sudsku zaštitu. Jednostavno, ljudi su izgubili vjeru u poštene namjere gradske agencije koja nam je prodala stanove, zaključila je Alfreider Šavle.