Gradonačelnik ipak popustio

Obersnel odobrio prenamjenu poslovnog prostora: Umjesto padela, izloge Korza 8a krasit će gaće

Damir Cupać

Foto I. Tomić

Foto I. Tomić

Iako je donedavno odbijao zahtjeve Dunatova za prenamjenom poslovnog prostora bez provođenja javnog natječaja, Obersnel je jučer odobrio prenamjenu, doduše ovaj put u trgovinu donjeg rublja



RIJEKA Gradonačelnik Vojko Obersnel ipak je na kraju balade izašao u susret tvrtki Dunatov i potpisao prenamjenu djelatnosti za Korzo 8a pa će priča o padelama otići u neslavnu riječku povijest, a umjesto njih na elitnoj riječkoj šetnici osvanut će gaće, odnosno donje rublje. Sve donedavno njegov stav prema zaključcima koje je potpisivao, kao i po prijedlozima odjela gradske uprave za gospodarenje imovinom kojem je na čelu Vladimir Benac, bio je da prenamjene, istinabog u trgovinu optičkih pomagala, nema i da je zakupac dužan vratiti poslovni prostor kako bi se raspisao javni natječaj, a na licitaciji postigla najviša cijena, što je zvučalo prilično logično jer se na Korzu rijetko oglašavaju poslovni prostori, a kada se oglase, postižu se cijene koje su respektabilne kada je riječ o punjenju gradskog proračuna.


Brendirano posuđe


No, valja se vratiti malo u povijest kako bi se vidjela sva raskoš odlučivanja u Gradu Rijeci kada je riječ o (ne)gospodarenju imovinom svih građana. Tijekom 2011. godine poslovni prostor na Korzu 8a vratila je tvrtka VIPnet koja ga je izlicitirala za ukupno 14.000 eura mjesečno, odnosno 173,47 eura po kvadratu. Grad Rijeka nakon toga raspisao je natječaj, a kao namjenu je naveo: prodavaonica brendiranog posuđa. A ta je namjena određena na inzistiranje gradonačelnika Obersnela i Odjela gradske uprave za poduzetništvo koji su ocijenili da je takav sadržaj potreban. Argument je bio da treba dobro osmisliti ponudu na Korzu jer nije kriterij samo izlicitirana zakupnina i jer bi onda za svaki atraktivan poslovni prostor trebalo određivati namjene kladionica ili banaka kako bi se postigla najviša cijena. Valja naglasiti da je ta baražna vatra argumentima bila za namjenu prodaje brendiranog posuđa.


Tijekom 2012. godine na natječaj se javila tvrtka Modi, a osnivači te tvrtke su bili Marina Vela Stilin, Zoran Sloboda i Goran Sloboda, ljudi koji su itekako poznate osobe u javnom životu kao sportski djelatnici. Nedugo zatim tvrtka Modi prodana je poduzeću De Tempore iz Zagreba, ali u Gradu Rijeci nisu vidjeli ništa sporno jer je sve napravljeno sukladno zakonskim propisima. U konačnici u 2013. godini taj je poslovni prostor za prodavaonicu brendiranog posuđa izlicitirala tvrtka Dunatov d.o.o.


I Benac bio protiv




Nikoga nije začudilo da je zakupac zatražio prenamjenu djelatnosti nakon godinu dana, ali u nekoliko navrata gradonačelnik Obersnel te je zahtjeve odbijao. Nakon trećeg negativnog mišljenja u 2015. godini oglasio se i pročelnik Benac koji je rezolutno poručio, kada je riječ o prenamjeni za djelatnost trgovine optičkih pomagala, da »nije i neće biti suglasan s promjenom ugovorne djelatnosti kojom bi zakupcu bilo omogućeno obavljanje trgovine optičkih pomagala i sunčanih naočala u prostoru koji je izlicitiran za trgovinu na malo pribora i posuđa za jelo, i to po cijeni od 35 eura po kvadratu, dok se istovremeno za djelatnost trgovine optičkih pomagala postižu daleko više cijene zakupa, čemu u prilog govori i činjenica da je sam zakupac prostor na adresi Korzo 40a pred svega godinu dana izlicitirao po čak 80 eura po kvadratu«.


Prije mjesec i pol dana zadnji je put odbijen zahtjev tvrtki Dunatov d.o.o. za prenamjenu u trgovinu optičkim pomagalima i sunčanim naočalama, iako je zakupnik ponudio povećanje zakupnine s 36 eura po kvadratu na 48 eura po kvadratu. Tada je to obrazloženo da je »uvidom u poslovne evidencije utvrđeno je da je na području Korza tijekom 2015. godine prosječna izlicitirana cijena zakupnine za navedenu djelatnost iznosila 60,50 eura po kvadratu, što je znatno više u odnosu na iznos od 48 eura po kvadratu. Uz to izgubila bi se trgovina brendiranog pribora i posuđa za jelo, a dobila još jedna trgovina sunčanim naočalama i optičkim pomagalima, pored četiri trgovine sunčanim naočalama i optičkim pomagalima na Korzu i jedne trgovine na Trgu 128. brigade Hrvatske vojske, koja je od Korza udaljena deset metara, bez provođenja postupka javnog natječaja. Na javnom natječaju bi se sukladno dosadašnjoj praksi mogla postići i znatno veća cijena zakupnine od početno oglašene i koja iznosi 24 eura po kvadratu. U konkretnom slučaju povećanje cijene do 100 posto od početno utvrđene cijene zakupnine nije dovoljno da bi se zaštitili interesi Grada Rijeke, budući da bi zakupnik za cijenu od 48 eura po kvadratu dobio u zakup poslovni prostor na atraktivnoj lokaciji koji bi koristio za djelatnost trgovine na malo u specijaliziranim prodavaonicama – asortiman: optička pomagala i sunčane naočale, bez provođenja postupka javnog natječaja«.


Neka vrati prostor


Gradonačelnik Obersnel, zaključio je tada: »Ako zakupnik više nije u mogućnosti u prostoru obavljati ugovorenu djelatnost, poslovni prostor može vratiti Gradu u posjed, slobodan od osoba i stvari, nakon čega bi prostor bio oglašen na javnom natječaju za djelatnost trgovine na malo, a koja bi uključila i djelatnost trgovine na malo u specijaliziranim prodavaonicama – asortiman: trgovina na malo optičkim pomagalima i sunčanim naočalama. Na taj način zakupnik bi bio u mogućnosti poslovni prostor izlicitirati za traženu djelatnost, ali u postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora. U tom bi slučaju Grad, odnosno tijelo nadležno za upravljanje i raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, raspolagalo prostorom sukladno načelu dobrog gospodara, te bi se sklapanje ugovora o zakupu predmetnog poslovnog prostora, omogućilo svim potencijalno zainteresiranim gospodarstvenicima da pod jednakim uvjetima u postupku javnog natječaja za zakup«.


Trebale su godine


I činilo se da je priča na taj način okončana jer je jedino logično da se prostor ponovno oglasi na javnom natječaju. Sve do jučer kada na Kolegiju gradonačelnika Vojko Obersnel potpisuje zaključak da se odobrava tvrtki Dunatov promjena asortimana u poslovnom prostoru na adresi u Rijeci, Korzo 8/A, ukupne površine 82 kvadrata iz djelatnosti specijalizirane trgovine na malo pribora i posuđa za jelo u djelatnost istog područja odnosno trgovine na malo odjećom u specijaliziranim prodavaonicama koja je označena šifrom: 47.71 za asortiman: donje rublje, uz ugovorenu mjesečnu zakupninu od 35 eura po kvadratu.


Drugim riječima, gradonačelnik je nakon pet-šest godina shvatio da trgovina brendiranog posuđa i nije neki biznis, iako je riječ o Korzu, i iako su tada oni koji se bave trgovinom upozoravali da je inzistiranje na toj namjeni deplasirano. Onda je inzistirao da se ne dopusti prenamjena za prodavaonicu optičkih pomagala, iako je zakupnik ponudio veću cijenu od izlicitirane. Da bi na kraju ove tužne priče bila odobrena prenamjena u prodavaonicu donjeg rublja po cijeni koju je zakupac izlicitirao 2013. godine.